روش هایی برای جلوگیری از ایجاد جای جوش در صورت

 

جای جوش

ازبین بردن جای جوش کمی سخت تراست، تا ازبین بردن خود جوش است.

جوش را می توان به طور طبیعی با ترکیبات مختلفی که خاصیت آنتی باکتریال یا ضد التهاب دارند از بین برد، اما جای جوش کمی سرسخت تر از آن است که به این سادگی ها از بین برود.

هر چند، همانطور که گفته می شود ، هیچ چیز غیر ممکن است. شاید کمی وقت ببرد اما با تلاش مداوم و استفاده ازمواد طبیعی روشن کننده پوست همچنین کرم های مختلف می توان جای جوش را نیز از بین برد.

 

پیشگیری بهتر از درمان است 

پیش از آنکه به فکر از بین بردن جای جوش روی صورت بیفتید نیاز است این را به یاد داشته باشید، مواردی هستند که باید برای جلوگیری از شکل گرفتن یا عمیق شدن جای جوش رعایت کنید.

این قدم اول است، بهتر است از بوجود آمدن جای جوش جلوگیری کنید تا اینکه بخواهید بعد از لک شدن پوست، هفته ها برای ازبین بردن جای جوش روی صورت تلاش کنید.

این را بدانید هر بار که صورتتان جوش میزند تا اشتباهی مرتکب نشوید این جوش تبدیل به یک لک روی پوست نخواهد شد.

 

به جوش هایتان دست نزنید 

این عادتیست که خیلی ها دارند، بدون اینکه متوجه باشند دائم درحال دست زدن به جوش ها و یا ترکاندن آنها هستند.

بهتر است این را به خودتان یاد آوری کنید، بگذارید جوش ها خود به خود درمان شوند. دست زدن به پوست صورت، به خودی خود باعث چرب شدن و بوجود آمدن جوش های پوستی می شود، دست زدن به جوش ها نیز باعث بوجود آمدن لکه های ناشی از جوش می شود.

پس این را با خودتان تمرین کنید ، برای اینکه جای جوش روی پوست نماند باید دستان را از صورت دور نگه دارید.

 

جوش ها نباید در معرض نور خورشید قرار بگیرند 

بدن شما به طور طبیعی قادر به مراقبت ازجوش ها و درمان آنها است و به مرور زمان اگر کاری به جوش ها نداشته باشید از بین رفته و جای آنها نیز روشن و نهایتا محو می شود.

اما اگر زیاد در معرض نور خورشید قرار بگیرید و از کرم های ضد آفتاب استفاده نکنید ، پروسه درمان کندتر انجام می شود و جای جوش ها تیره تر باقی می ماند. بهتر است تا جایی که می توانید در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید و حتما از کرم های ضد آفتاب برای محافظت از پوست استفاده کنید.

 

منبع: بانوی شهر