برای این که یک دختر یا خانم شیک پوش و مد روز باشید ایده خوبی است که اخبار دنیا مد و سایت های مد و زیبایی و فش را دنبال کنید .

میتوانید از عکس هایی که در این مورد در دنیای اینترنت موجود است ایده بگیرید . سایت های مرتبط با مد و لباس و آرایش میتواند کمک بسیار خوبی برای شما باشد . همچنین  سایت هایی مثل پینترستPinterest ) و clothia برای جمع آوری عکس ها و الگوهای زیبا، مناسب هستند .

ولی جمع آوری ایده و الگوگیری از افراد معروف به تنهایی نمیتواند باعث شیک پوشی شما شود .

در این مطلب از سایت مد روز پیشنهاداتی برای شما داریم .

مدل ست کردن مانتو طرح دار با شلوار مشکی و کفش پاشنه دار مشکی و شال مشکی
مدل ست کردن مانتو طرح دار با شلوار مشکی و کفش پاشنه دار مشکی و شال مشکی

۱ – هیچ وقت نوع پوشش و لباس خود را دقیقا از کسی کپی نکنید :

ممکن است شما از طرز لباس پوشیدن و تیپ زدن کسی خوشتان آمده باشد ولی هیچگاه نباید دقیقا از روی استایل و سبک لباس و آرایش او کپی برداری کنید . از دیگران ایده و الگو بگیرید و سبکی را که پسندیده اید برای خودتان شخصی سازی کنید .

موقع انتخاب لباس و نوع آرایش و … به تیپ و شخصیت و اندام و رنگ پوست و … حتما توجه ویژه داشته باشید . وقتی نوع پوشش و تیپ کسی برازنده اوست ، دلیلی ندارد که دقیقا همان پوشش برازنده شما هم باشد .

۲ – خود را محدود به برند خاص و مد روز نکنید

دختران و خانم هایی که واقعا شیک پوش هستند توجه چندانی به برند بودن و یا مد روز بودن لباس و زیورآلات خود نمیکنند . آنها بیشتر به این توجه دارند که چه لباسی به تیپ و ظاهرشان می آید و چه رنگی را با چه رنگ دیگری باید بپوشند .

آنها به خوبی میدانند که چگونه باید لباس خود را ست کنند و هیچ توجهی به تبلیغات فروشنده مغازه ها نمیکنند . از طرفی لباس های مد روز و برند معروف شدیدا گران قیمت هستند و با هزینه ای که برای خرید این لباس ها میپردازید میتواند لباس و زیورآلات شیک تر و بیشتری خریداری کرده و کلی هم پس انداز کنید . اکثر برندها فقط بخاطر نام بزرگشان بیخودی گران هستند .

 

۳ – گاهی عادت های خود را تغییر دهید و منطقه امن خود را ترک کنید

این خیلی خوب است که ترس را کنار گذاشته و هرازچندگاهی استایل و نحوه پوشش خود را کلا تغییر دهید . تیپ ها و رنگ های جدیدی انتخاب کنید و از تغییرات بزرگ نترسید . برای تغییر ، اعتماد بنفس داشته باشید و اجازه ندهید لباس های شما ، شما را محدود کنند . این شما هستید که لباس را میپوشید ، نگذارید لباس ها شما را بپوشند :)

مدل ست کردن مانتو چهارخانه با ترکیب رنگ مشکی و قرمز با شال قرمز و شلوار مشکی و کفش پاشنه دار مشکی
مدل ست کردن مانتو چهارخانه با ترکیب رنگ مشکی و قرمز با شال قرمز و شلوار مشکی و کفش پاشنه دار مشکی

۴ – همیشه در کمد لباس های خود ، رنگ ها و مدل های پرکاربرد داشته باشید

همیشه سعی کنید از لباس ها و رنگ ها و زیورآلاتی که همیشه مد هستند داشته باشید . داشتن لباس ها و زیورآلات با رنگ هایی که عمومی هستند و معمولا با هرنوع تیپی ست میشوند واقعا حیاتی و مهم است . مثلا :

  • شلوارهایی به رنگ سیاه و سفید
  • شلوار جین آبی
  • دامن مشکی کوتاه
  • بلوز آستین دار سفید
  • بوت زنانه مشکی ، سفید ، یا قهوه ای سوخته
  • کفش پاشنه دار سیاه یا سفید یا قرمز

این لباس ها در مواقع ضروری بسیار به درد بخور هستند و میتوانند تقریبا با هر رنگ و لباس دیگری ست شده و تیپ شما را کامل کنند .

 

۵ – به تیپ خود وفا دار باشید

بعد از انتخاب تیپ و پوشش و ترکیب رنگ مناسب خودتان ، زود به زود نوع پوشش و انتخاب رنگ خود را تغییر ندهید . وفادار بودن به تیپ ( برای مدت محدود ) میتواند به تمرکز شما روی سبک پوششتان کمک کرده و تا حد زیادی هزینه های شما را کاهش دهد

ست کردن مانتو سبز روشن با شال کرم و شلوار مشکی و کفش اسپرت دخترانه کرم
ست کردن مانتو سبز روشن با شال کرم و شلوار مشکی و کفش اسپرت دخترانه کرم
۶ – موقعیت اجتماعی خود را در نظر داشته باشید .

موقع انتخاب تیپ و استایل شخصی ، به موقعیت اجتماعی و شغلی خود توجه ویژه ای داشته باشید . پوشش و تیپ یک خانم معلم کاملا متفاوت از پوشش یک خانم فروشنده است . ویا تیپ یک کارمند با تیپ یک آرایشگر کاملا متفاوت خواهد بود

۷ – تمیز کردن کمد لباس

به محض اینکه تیپ و نحوه لباس پوشیدن خود را تغییر دادید ، کمد لباس خود را تمیز کرده و هر آن چیزی که مربوط به تیپ قبلی شما میباشد را دور بیاندازید و یا به کسی اهدا کنید . هیچ گاه به امید روز مبادا ، کمد خود را تبدیل به انبار لباس کهنه نکنید .

مطمئن شوید که از محتویات درون کمد خود رضایت کامل دارید و هر آن چیزی که مورد نیاز تیپ فعلی شما است در کمد لباس شما یافت میشود . این کار اعتماد بنفس خاصی به شما خواهد داد و انتخاب لباس برای شما خیلی راحت تر از قبل خواهد بود . در مورد دور کردن لباس های کهنه از خودتان ، شدیدا بی رحمانه عمل کنید و خاطرات و احتیاط را کنار بگذارید

۸ – به زیورآلات و لوازم جانبی تیپ خود اهمیت دهید

تمام هزینه های خود را صرف خرید مانتو ، پالتو ، شلوار ، و شال و کفش نکنید .

گوشواره ، کیف ، دستبند ، ساعت ، عینک ،کمربند و سایر زیوآلات نیز از واجبات هستند .  عینک آفتابی زنانه در سال های اخیر محبوبیت زیادی در بین خانم ها پیدا کرده است .

ست بسیار زیبای مانتو کاربنی با کفش پاشنه بلند کاربنی و شلوار مشکی و شال مشکی
ست بسیار زیبای مانتو کاربنی با کفش پاشنه بلند کاربنی و شلوار مشکی و شال مشکی

۹ – از لباس های تک رنگ نترسید

این روزها استفاده از لباس های ساده و تک رنگ بسیار پرطرفدار است . این نوع لباس ها می تواند زیبایی و سنگینی خاصی به ظاهر شما ببخشد . ولی در هنگام انتخاب لباس های ساده و تک رنگ ، بسیار باید دقیت داشته باشید تا لباس شما با اندام و رنگ پوست و قد و وزن شما مطابقت داشته باشد .

خود را محدود به خرید لباس های ساده با رنگ های سیاه و سفید نکنید . با کسانی که اطلاعات خوبی دارند مشورت کرده و لباس های رنگی زیبا ، متناسب با تیپ و اندام خود انتخاب کنید .

لباس هایی به رنگ سبز روشن و گل بهی روشن و ارغوانی و یا آبی کاربنی بسیار زیبا و جذاب هستند.

 

۱۰ – بخش هایی از اندام خود را که دوستش دارید نمایان تر کنید .

ممکن است شما قدبلند باشید ، لاغر باشید و یا پاهای بلند و کشیده ای داشته باشید . اگر این ویژگی های خود را دوست دارید و احساس میکنید که بخشی از زیبایی شما هستند ، با نوع پوشش خود این ویژگی ها را نمایان تر کنید . برای مثال پوشیدن مانتویی که زیاد بلند نیست ، میتواند پاهای شما را کشیده تر نشان دهد

یا ممکن است چشم های آبی زیبایی داشته باشید و با استفاده از روسری خوش رنگ آبی روشن ( ساده و بدون طرح ) و همچنین آرایش چشم ملایم ، توجهات را به رنگ زیبای چشم خود جلب کرده و ترکیب رنگ دلنشینی ایجاد نمایید .

 

۱۱ – روی هم لباس نپوشید

تا جایی که میتوانید از پوشیدن لباس ها به صورت روی هم خودداری کنید . برای مثال از پوشیدن چند بلوز به صورت همزمان و روی هم ( مثلا برای گرم شدن در فصل سرما ) خودداری کرده و در عوض لباس مناسب برای فصل را انتخاب نمایید .

 

۱۲ – موی مرتب داشته باشید

آرایش موهای سر و همین طور ابرو و مژه شما یکی از بخش های مهم تیپ شماست . همیشه موهای مرتبط و تمیز متناسب با تیپ لباس و پوشش خود داشته باشید .

۱۳ – همیشه راحت باشید

اصلا مهم نیست که چگونه دیده میشود و یا مد روز چیست . مهم این است که شما در لباس خود باید احساس راحتی کنید . مثلا در صورتی که پوشیدن نوعی کفش پاشنه بلند مد است و بسیار هم با تیپ شما زیباست ، ولی باعث اذیت پا و زخمی شدن پای شما میشود ، هیچگاه از این کفش استفاده نکنید

 

 

اختصاصی سایت مد روز / حسینی