برای آرام کردن گریه نوزاد ، اول باید خودتان آرام باشید

 

صدای گریه‌ی بچه‌ها می‌تواند مثل سوهان روی اعصاب مادری کشیده شود که هزار تا دغدغه‌ی فکری دارد.

برای اینکه به این سوهان‌کاری پایان بدهید راه‌هایی وجود دارند که مادران دیگر با انجام دادنشان احساس خوبی پیدا کرده‌اند و به اعصابشان فرصت نفس کشیدن داده‌اند.

در ادامه با این راه‌ها آشنا می‌شوید.
از ورزش غافل نشوید
به محض اینکه همسر محترمتان پایش را از در خانه داخل گذاشت، بچه را به او بدهید و با سر به سمت اولین باشگاه ورزشی اطرافتان بدوید!

تحقیقات نشان می‌دهند ورزش کردن باعث ترشح هورمون اندورفین می‌‌شود و شادی و صبر بیشتری به مادران خواهد داد.

اگر می‌خواهید برای باشگاه رفتن به همسرتان وابسته نباشید، دنبال ورزشگاهی بگردید که موقع ورزش شما، از فرزندتان مراقبت کند.

هیچ‌کدام از این‌ها هم اگر به کارتان نیامد یک دی‌وی دی ورزشی بخرید و زمانی که فرزندتان خوابید، تلویزیون را روشن کنید و بدون صدا یا با صدای کم شروع به ورزش کردن کنید.

خلاصه اینکه هر کاری بکنید که به ورزشتان برسید.

از خانه بیرون بزنید
خیلی از مادران به خاطر اینکه مبادا گریه‌های فرزندشان در مکان‌های عمومی زشت باشد، خودشان را در خانه حبس می‌کنند.

این کار جز اضافه کردن به استرس و در مواردی بروز حالت‌های افسردگی پیامد دیگری ندارد.

این بار که فرزندتان بی‌قراری کرد و احساس کردید الان است که گریه‌اش شروع شود، او را در کالسکه‌اش بگذارید و برای یک پیاده‌روی کوتاه بیرون بروید.

بسیاری از بچه‌ها با دیدن مناظر بیرون، خیلی زود سرگرم و آرام می‌شوند. اگر هم نشدند مطمئن باشید استرسی که از گریه کردنشان در فضای باز پیدا می‌کنید خیلی کمتر از استرسی است که بین چهار دیوار خانه‌تان تجربه کرده‌اید.
موزیک گوش کنید
حتما درباره‌ی تاثیر پخش موسیقی برای بچه‌ها چیزهایی شنیده‌اید اما نکته‌ای که معمولا به آن اشاره‌ای نمی‌شود تاثیر پخش موسیقی برای مادران است.

زمانی که بچه‌ها شروع به گریه‌ می‌کنند و حریفشان نمی‌شوید، هیچ عیبی ندارد اگر برای چند دقیقه او را تنها بگذارید و به یک موزیک آرامش‌بخش گوش دهید.

وقتی ضربان قلبتان پایین آمد و اعصابتان آرام‌تر شد پیش او برگردید و برای آرام کردنش تلاش کنید.

برای آرام کردن گریه نوزاد ، اول باید خودتان آرام باشید
برای آرام کردن گریه نوزاد ، اول باید خودتان آرام باشید

از ته دل بخندید
زمانی که او گریه می‌کند لازم نیست شما هم زانوی غم بغل بگیرید و گریه کنید.

شما قرار است از او مراقبت کنید و کسی که می‌خواهد دیگران را نجات بدهد اول باید ماسک اکسیژن خودش را بزند.

ماسک اکسیژن شما برای وقت‌های پر سر و صدای گریه، خندیدن است.

برای مثال اگر فرزندتان هر روز سر ساعت‌های خاصی برنامه‌ی نق زدن را شروع می‌کند، شما دیدن یک برنامه‌ی تلویزیونی خنده‌دار را شروع کنید.

این کار کمکتان می‌کند آرام شوید و با روحیه‌ی بهتری از فسقلی نق‌نقو مراقبت کنید.

ریلکس کنید
خستگی ناشی از بی‌خوابی شبانه، پذیرفتن نقش تازه‌ای که اسمش مادر بودن است و مسئولیت سنگین آن، می‌تواند استرس مادرها را بالا ببرد.

در مقابل این استرس اما تکنیک‌هایی هستند که استفاده از آن‌ها به مادران کمک می‌کند آرامش از دست رفته‌شان را به دست بیاورند.

یکی از این تکنیک‌ها، تکنیک تنفس عمیق است. برای این کار کافی است دراز بکشید یا حتی صاف بنشیند. دو دست‌تان را روی شکم بگذارید و نفس کشیدن آرام و عمیق را شروع کنید.

طوری که هر بار دست‌هایتان روی شکم بالا و پایین بروند. این کار را با تمرکز و دقت انجام دهید. بعد از چند بار تکرار شدن متوجه می‌شوید

به طرز عجیبی آرام شده‌اید و استرس و خستگی‌تان کمتر شده است. تکنیک تنفس عمیق کمکتان می‌کند با صبر و انرژی بیشتری به امور مربوط به خودتان و فرزندتان برسید

 

منبع : نی نی سایت

ninisite.com

 

برای آرام کردن گریه نوزاد ، اول باید خودتان آرام باشید