علائم سرطان معده چیست, علائم اولیه سرطان معده

سرطان معده یکی از دردناک‌ترین انواع سرطان محسوب می شود.

درد مرتبط با سرطان معده حالتی پایدار دارد و این گونه نیست که یک روز آن را احساس کنید، دو هفته از بین برود و دوباره باز گردد.

درد کلاسیک سرطان معده دردی مبهم در میانه معده است. اما برای بسیاری از مبتلایان به سرطان معده ممکن است احساس درد در میان نخستین نشانه های ابتلا به بیماری قرار نداشته باشد.

 

طی مراحل اولیه سرطان معده در حقیقت ممکن است با هیچ نشانه ای مواجه نباشید.

همه ما گاه به گاه با معده درد مواجه می شویم و این شرایط می تواند نگرانی درباره ابتلا به سرطان معده را به همراه داشته باشد.

اما در بسیاری از موارد معده درد یا احساس درد در این ناحیه از بدن به واسطه سرطان شکل نگرفته است.

مشاهده خون در مدفوع یا استفراغ

 

مشاهده خون در مدفوع یا استفراغ نشانه ای قطعی از ابتلا به سرطان معده نیست زیرا به عنوان مثال بیماری کرون یا کولیت ها نیز می توانند وجود خون در مدفوع را موجب شوند.

اگر خونریزی مرتبط با سرطان معده باشد، خون در مدفوع احتمالا به رنگ خرمایی تیره یا سیاه قیری است.

این شرایط به واسطه تاثیر آنزیم های گوارشی شکل می گیرد. اگر خون در استفراغ وجود داشته باشد، احتمالا به رنگ قرمز روشن دیده می شود

و ممکن است بافتی مشابه با پودر قهوه زبر داشته باشد زیرا اندکی گوارش شده است.

 

از بین رفتن سریع اشتها

پیش از آغاز غذا خوردن حسابی احساس گرسنگی می کنید، اما پس از خوردن تنها چند لقمه اشتهای شما به سرعت از بین می رود و غذا دیگر جذابیتی برای شما ندارد.

این احساس سیری زودرس می تواند نشانه دیگری از ابتلا به سرطان معده باشد، به ویژه اگر این احساس با آن چه قبلا تجربه می کردید، متفاوت است. به سادگی از کنار این شرایط عبور نکنید و به پزشک مراجعه کنید.

پیشنهاد میشود بخوانید ← آزمون آیین نامه رانندگی

پیشنهاد میشود بخوانید ←  مدل مانتو

کاهش وزن غیر قابل توضیح

بسیاری از بیماری ها مانند دیابت نوع ۱، بیماری ادیسون، و بیماری کرون می توانند به کاهش وزن غیر قابل توضیح منجر شوند. سرطان معده را نیز می توانید به این فهرست اضافه کنید. اگر رژیم غذایی خاصی را دنبال نمی کنید و با کاهش وزن غیر طبیعی مواجه شده اید، باید به این شرایط توجه ویژه ای داشته باشید. این نکته را فراموش نکنید که کاهش وزن می تواند تدریجی نیز باشد.

 

از بین نرفتن سوزش سر دل

سوزش سر دل، سو هاضمه، و دیگر نشانه های شایع یک دستگاه گوارش ناسالم می توانند از نشانه های اولیه ابتلا به سرطان معده باشند.

این قبیل نشانه ها می توانند با موضوع دیگری به غیر از سرطان مرتبط باشند، اما مراجعه به پزشک و بررسی دقیق شرایط ایده خوبی است.

 

نفخ، اسهال و یبوست

منطقی است که رشد سرطان در معده به شکل گیری نفخ و اختلال در اجابت مزاج منجر شود.

در شرایطی که این نشانه ها به طور قطع با سرطان معده مرتبط نیستند، اما در صورت همراهی با نشانه های دیگر که در این فهرست به آنها اشاره شد،

مراجعه به پزشک و بررسی دقیق شرایط بهترین گزینه محسوب می شود.

منبع:asriran.com

 

علائم سرطان معده و روده علائم سرطان روده علائم زخم معده درمان سرطان معده تشخیص سرطان معده با آزمایش خون درمان قطعی سرطان معده سرطان معده قابل درمان است