پیاده روی با وجود اضافه وزن | بهترین روش پیاده روی با چاقی زیاد

پیاده روی با وجود اضافه وزن , فواید پیاده‌روی, بهترین زمان پیاده روی
پیاده روی با وجود اضافه وزن , فواید پیاده‌روی, بهترین زمان پیاده روی

 افرادی که در طول پیاده روی سرعت خود را تغییر می دهند بیشتر وزن کم می کنند

 

اضافه وزن و پیاده روی

اگر اضافه وزن زیاد دارید و برای پیاده روی دچار مشکل می شوید توصیه می کنیم از برخی ترفندهای ورزشی موثر در این زمینه کمک بگیرید و موجب کاهش وزن سریع تر خود شوید چون اضافه وزن بالا موجب کندی حرکت افراد می شود.

تحقیقات نشان داده افرادی که به طور مرتب برای تناسب اندام پیاده‌‌روی سریع انجام می‌دهند کاهش وزن بیشتری نسبت به افرادی دارند که فعالیت‌های ورزشی دیگری همچون دو، ‌شنا و دوچرخه‌سواری انجام می‌دهند و جالب این است افرادی که سنگین‌تر هستند با پیاده‌روی کاهش وزن سریع‌تر و بیشتری را تجربه خواهند کرد.

 

۶ راه برای پیاده‌روی با وجود ۲۲ کیلو اضافه وزن:

۱- در ابتدا کفش و لباس ورزشی بسیار مناسبی برای این کار انتخاب کنید. کفش ورزشی مناسب در کاهش وزن هنگام پیاده‌روی بسیار مهم و موثر است. علاوه بر این داشتن لباس ورزشی یا گرم‌کنی خوشرنگ و مناسب افراد را بیشتر به پیاده‌روی ترغیب می‌کند. مهم این است که در لباس و کفش ورزشی خود احساس آرامش و راحتی کنید.

 

۲- قبل از پیاده‌روی از مواد ضدحساسیت و مرطوب‌کننده استفاده کنید. افرادی که اضافه وزن دارند معمولا بر اثر پیاده‌روی و تعرق زیاد دچار ساییدگی،‌ حساسیت و التهاب ماهیچه‌ها می‌شوند. بنابراین بهتر است قبل از پیاده‌روی برخی از نقاط بدن خود همچون ران‌ها، ‌گردن، بازوها و سایر نقاط بدن را که ممکن است دچار ساییدگی شود با کرم‌ها و ژل‌های مناسب مرطوب کنید.

 

پیاده روی با وجود اضافه وزن , بهترین زمان پیاده روی
پیاده روی با وجود اضافه وزن , بهترین زمان پیاده روی

پیاده روی با وجود اضافه وزن

 

۳- به علت داشتن اضافه وزن شما در ابتدا نباید بیش از ۳۰ دقیقه در روز پیاده‌روی کنید. می‌توانید با ۱۰ دقیقه شروع کنید و به طور تدریجی آن را تا ۱ ساعت در روز افزایش دهید. از این طریق متابولیسم بدن شما کم‌کم افزایش می‌یابد و خطری سلامتی شما را تهدید نمی‌کند.

 

۴- بهتر است پشت سر هم پیاده‌روی نکنید و آن را به زمان‌های مختلف تقسیم کنید. به عنوان مثال ۱ ساعت پیاده‌روی را در فواصل زمانی ۱۰ دقیقه‌ای انجام دهید. از این طریق در هر مرتبه بدن شما کالری‌سوزی می‌کند و شما نیز کمتر خسته می‌شوید.

 

۵- سرعت پیاده‌روی شما باید به طوری باشد که بتوانید هنگام پیاده روی آن به‌ راحتی چند جمله را بیان کنید اما در عین حال نتوانید مکالمه‌ای طولانی و پشت سر هم با فردی دیگری داشته باشند. علاوه بر سرعت متوسطی که دارید،‌ نباید فشاری به بدن خود وارد کنید.
۶- سرعت پیاده‌رویتان نباید یکسان باشد. افرادی که سرعت پیاده‌روی خود را تغییر می‌دهند ۲۰ درصد نسبت به سایر افراد کاهش وزن بیشتری را تجربه خواهند کرد.

منبع : hidoctor.ir