نحوه رفتار با بازی های “کودک نوپا” | اسباب بازی کودک یک ساله

بازی با کودک نو پا,بازی با کودک،بازی با کودک 2 ساله

 استقلال در حال شکوفایی و علاقه کودک به یادگیری رنگ‌ها و مفاهیم دیگر در دو سالگی، به اضافه‌ی گستره‌ی توجه رو به افزایش او مواردی هستند که باعث می‌شوند این سن برای یادگیری نقاشی و طراحی فوق‌العاده باشد. شاید شما برای یافتن فعالیت‌هایی که کودک شما را بدون خسته کردن مشغول کند مشکل داشته باشید.

در هر صورت به یاد داشته باشید درحالی‌که کودکان نوپای شما توانا به نظر می‌رسند، خصوصاً در مقایسه با نوزادانی که تا چند مدت قبل بوده‌اند، بسیاری از مهارت‌های آنها هنوز در حال رشد است. بنابراین فعالیت‌های ساده برای او در نظر بگیرید تا از آن لذت ببرد.

بافت
بیشتر “کودکان نوپا” دوست دارند لمس کردن مواد مختلف را تجربه کنند، و متخصصان رشد کودک نیز همواره بر اهمیت این نکته تاکید دارند که به کودک خود اجازه دهید آزادی داشته باشد تا در حین بررسی بافت هر چیز ، کمی شلوغ‌ کاری کند. حس لامسه یکی از راههایی است که کودک دو ساله‌ی شما از محیط اطراف خود چیزهایی یاد می‌گیرد.

از رنگ‌های انگشتی مغازه‌ها، خریداری کرده و یا به کودکتان اجازه دهید با خمیر اصلاح یا پودینگ نقاشی بکشد. اگر شما تصمیم به استفاده از پودینگ دارید، کمی پودرهای مربوط به شیرینی‌پزی یا مواد براق خوراکی به آن اضافه کنید تا یک کار زینتی و لذیذ داشته باشید.

فعالیت‌ های تقویت‌ کننده مهارت‌ های حرکتی برای کودکان نوپا
یک کودک دو ساله می‌تواند دانه‌های ساده‌ی چوبی یا پاستا را به نخ بکشد تا با آن گردنبند یا دستبند بسازد. او با استفاده از رشته‌های شیرین‌بیان، کورن‌فلکس، و یا برشتوک میوه‌ای حلقه‌ای شکل نیز می‌تواند یک دستبند درست کند. بدین ترتیب که از او بخواهید دانه‌های برشتوک حلقه‌ای را با رشته‌های شیرین‌بیان به هم متصل کند. درحالی‌که این مواد را به رشته می‌کشید با یکدیگر آن‌ها را بشمارید و ببینید آیا کودک شما می‌تواند رنگ آن‌ها را بگوید. در انتها با استفاده از یک تکه کوچک چسب نواری دو سر شیرین‌بیان را به هم وصل کنید.

 

بازی با کودک نو پا,بازی با کودک،بازی با کودک 2 ساله

قدرت و هماهنگی ماهیچه‌های کوچک
با فشردن، له کردن با دست، کشیدن و قالب زدن خمیر بازی، کودک شما یاد می‌گیرد که دستان او چگونه کار می‌کنند. وقتی او با خمیر بازی برای شما کیک یا کلوچه درست می‌کند، در حال تجربه یک بازی تخیلی است. اگر شما خمیر بازی خانگی می‌سازید، به جای رنگ خوراکی از ترکیبات پودر طعم دار نوشیدنی جهت افزودن رنگ به خمیر استفاده کنید تا حس بویایی کودک را نیز در بازی درگیر کنید.

اگر شما خواهان تغییری در نوع خمیر بازی او هستید، مقداری خاک رس سخت غیر سمی خریداری نمایید و به کودک خود اجازه دهید آن را به عنوان قالب در اطراف اشیایی روزمره مانند ظروف نقره یا فنجان‌ ها و بشقاب‌ های کوچک قرار دهد. همچنین کودک شما می‌تواند از وسایل خانگی آشپزخانه استفاده کند تا مهمانی‌ های چای برای خود ترتیب دهد.

بازی تخیلی برای کودکان نوپا
یک سیب‌زمینی را از وسط برش داده و شکل‌های ساده‌ای مانند قلب یا دایره را روی نصفه‌ی آن بتراشید. اجازه دهید کودک شما نیمه‌ی سیب‌زمینی را در پودر ژلاتین فرو برده و آن را مانند مهر روی کاغذ بزند. این کار یک روش ساده غیر سمی برای یادگیری شکل‌ها در کودک شماست.اجازه دادن به کودک برای چسباندن استیکرها یا برچسب‌های ارزان روی کاغذ یا بشقاب‌های کاغذی تطابق و هماهنگی دست و چشم او را افزایش داده و کمک به ایجاد استقلال و خلاقیت در او می‌کند.

به او نشان دهید چگونه می‌تواند از استیکرها استفاده کند تا شکل‌هایی مانند دایره، مربع و حتی خانه یا درخت درست کند.یک تخته‌ی نمدی به کودک نوپای شما لذتی بی‌نهایت می‌دهد. یک تکه مقوا را با نمد پوشانده و شکل‌هایی بسازید تا روی آن قرار دهید. از یکی از کتاب‌های مورد علاقه او شخصیت‌ هایی را کشیده و از کودک خود بخواهید به شما کمک کند تا آن‌ها را با مداد شمعی، ماژیک و چشم‌های چسباندنی تزئین کنید.

 

منبع:سایت ۵۰۴۰