“سیکس‌ پک کردن عضلات شکم” | راههای “داشتن شکمی شش تکه” سیکس پک

برای داشتن شکمی شش تکه نیاز به تمرینات دقیق و اصولی است 

سیکس پک چیست

 

‌یکی از دغدغه‌هایی که این روزها جوانان را درگیر خود کرده است، تب داغ “سیکس‌ پک” یا همان “شش تکه کردن عضلات شکم” است.

چگونه می‌توان به این بافت عضلانی در شکم دست یافت؟

در ارتباط با سیکس‌ پک کردن عضلات شکم نکات بسیار با اهمیتی وجود دارد که عدم توجه به آنها  بدن را با مشکل مواجه می‎کند و برای سلامتی مضر است. به هر حال برای داشتن شکمی شش تکه نیاز به تمرینات دقیق و  اصولی است تا رویای سیکس‌ پک به تحقق برسد.

ولی‌پور دکترای فیزیولوژی ورزشی در این باره گفت: امروزه سیستمی که در مجامع ورزشی روی بورس است، “داشتن شکمی شش تکه” بوده که رسیدن به این هدف به عنوان رویای بسیاری از جوانان نیازمند انجام حرکات مرکز بدن است.

وی اظهار کرد: سیستم حرکات مرکز بدن علاوه براینکه بر روی تناسب اندام و استایل ورزشی تاثیر مثبت دارد به شش تکه کردن عضلات شکم نیز کمک می‌کند.

وی اضافه کرد: سیستم حرکات مرکز بدن شامل جامع‌ ترین حرکات برای تقویت یکپارچگی بدن و رسیدن به استایل مناسب است.

وی با تأکید بر تاثیر رژیم غذایی برای داشتن شکمی سیکس پک و صاف یادآور شد: خوردن مواد غذایی که باعث کاهش چربی در شکم و رشد عضلات می‌شود، در این مورد بسیار موثر و کارساز است.

این دکترای فیزیولوژی ورزشی خاطرنشان کرد: افرادی که به دنبال خوش‌ فرم کردن شکم خود هستند باید به تمرینات تقویت عضلات شکم بپردازند و هر حرکتی را به شیوه اصولی انجام دهند.

ولی‌پور ادامه داد: تمرین منظم، نوشیدن آب زیاد، کاهش چربی‌ های دور شکم با ورزش و مصرف کربوهیدارت کم به داشتن شکمی زیبا و شش تکه کمک می‌کند.

 

منبع: ایسنا