رفع مشکل “اسکرول معکوس در سرفیس” | برطرف کردن مشکل اسکرول

مایکروسافت سرفیس, مشکل با سرفیس

تبلت مایکروسافت سرفیس

 

یکی از مشکلاتی که کاربران تبلت‌ های ویندوزی مایکروسافت یعنی سرفیس با آن مواجه هستند، معکوس بودن حرکت اسکرول روی ترک‌پد صفحه‌کلید متصل به تبلت است.

اگر شما نیز جزو کاربران این محصول باشید و سیستم‌عامل نصب شده روی دستگاه شما ویندوز 8 یا حتی 8.1 باشد مطمئنا با این مشکل مواجه شده‌اید و راه‌ های مختلفی را نیز برای رهایی از آن آزمایش کرده‌اید.

 

دوست دارید در هر یک از نسخه‌های نصب شده روی این تبلت‌ها، حرکت معکوس اسکرول در ترک‌پد را مدیریت کرده و در صورت نیاز آن را تغییر دهید تا به‌حالت طبیعی بتوانید از اسکرول استفاده کنید؟

روش انجام این کار در نسخه‌های مختلف به شرح زیر است:

ویندوز 8

برای انجام این کار در ویندوز 8 باید از نرم‌افزار Trackpad Settings کمک بگیرید. این نرم‌ افزار با مراجعه به لینک زیر از فروشگاه محصولات مایکروسافت قابل دریافت است و پس از نصب آن می‌توانید با تغییر وضعیت کلید Flip scrolling direction، حرکت اسکرول ترک‌پد را از حالت معکوس به حالت طبیعی تغییر دهید.

http://tiny.cc/click_wintrackpad

 

ویندوز 8.1 و 10

روش انجام کار در این نسخه از ویندوز ساده است. عبارت touchpad را جست‌وجو کنید و از فهرست نتایج روی گزینه Mouse and touchpad settings فشار دهید.

در ادامه به بخش Touchpad در پنجره باز شده مراجعه کرده و کلید وضعیت Reverse Scrolling Direction را به حالت On یا Off تغییر دهید.

 

نکته: روش‌های اشاره شده با انواع تجهیزات جانبی همچون تایپ کاور، تایپ کاور2، تاچ کاور و تاچ کاور2 سازگار است.

 

منبع:jamejamonline.ir