چگونه با آرایش جوش‌های صورت‌مان را پنهان کنیم؟

از بین بردن جای جوش دغدغه بسیاری از بانوان است، مخصوصا که مجلس عروسی یا مهمانی مهمی در پیش داشته باشند! چرخه طبیعی یک جوش صورت، واقعا جالب است. وقتی جوش شروع به شکل گرفتن می‌کند، قرمز پررنگ و لکه مانند است سپس رنگ آن به قهوه‌ای متمایل می‌شود و در آخر هم یک سایه بزرگ سبز- زرد از خود به جای می‌گذارد، بنابراین شما در هر مرحله، به دستورالعمل‌های خاصی نیاز دارید.

برای این که یک جوش معمولی را پنهان کنید:

اگر ناراحتی یا التهاب پوستی را تجربه می‌کنید که قبل از این برای شما اتفاق نیفتاده بود، بی‌گمان باید دلیل آن را در لایه‌های زیرین پوست جستجو کنید. با این حال، اگر این اتفاق به علت خشم و استرس ناگهانی شما است و پیش از این نیز تجربه آن را داشته‌اید و می‌دانید که جدی نیست، بهترین کاری که می‌توانید بکنید این است که از یک محلول شستشوی ملایم و یک نرم‌کننده طبیعی صورت (مثل آلوئه‌ورا) استفاده کنید. بهتر است که کرم نرم‌کننده را روی قسمت التهابی پوست‌تان قرار ندهید، زیرا مانع از اکسیژن‌رسانی به پوست شده و باعث بدتر شدن التهاب می‌شود. اگر به دنبال پوشاندن و از بین بردن جای جوش هستید، از یک کرم پوشاننده روشن که ته‌رنگ زیتونی یا سبز داشته و قرمزی پوست را می‌پوشاند، استفاده کنید.

home-remedies-to-remove-pimples-marks-300x210

برای این که یک جوش ملتهب را بپوشانید:

برای از بین بردن جای جوش به هیچ وجه آن را نترکانید! سعی در ترکاندن جوش باعث می‌شود که جای آن بدون شک چندین روز بیشتر از حالت عادی، بر روی صورت‌تان باقی بماند! به جای این کار، برای درمان جوش از روش‌های درمانی مانند مالیدن ژلِ درمان جوش و یا پاک‌سازی لکه‌های موضعی استفاده کنید که غلظت بالایی از اسید سالیسیلیک  دارند، این مواد به از بین رفتن جوش کمک می‌کنند. کرم پودر همیشگی خود را استفاده کنید و سپس مقداری از کانسیلر سبز یا زیتونی در اطراف جوش بمالید. اگر از این محصول در اطراف ناحیه جوش استفاده کنید و قرمزی آن را بپوشانید، بدون هیچ‌گونه آسیب رساندن به پوست‌تان جوش شما بهتر به نظر می‌رسد.

برای این که جوش صورت را پنهان کنید:

با استفاده از تکنیک ضربه‌زنی آهسته، می‌توانید کانسیلر را مستقیما با انگشت‌تان بر روی ناحیه جوش بمالید زیرا استفاده از قلم‌مو ممکن است به راه راه شدن محصول بر روی پوست‌تان منجر شود.

سپس کانسیلری انتخاب کنید که مناسب رنگ پوست شما باشد، می‌توانید در صورت لزوم با ترکیب رنگ‌ها، سایه‌ای مناسب رنگ پوست‌تان به دست آورید. اما ریزه‌کاری‌های تکمیلی چیست؟ برای این هدف، کرم پودر عالی عمل می‌کند! از یک برس نرم و بزرگ به صورت ملایم استفاده کنید، در این صورت آرایش شما به هم نخواهد ریخت.

وقتی به رنگ‌های قهوه‌ای، سبز و  زرد می‌رسید، نیاز دارید به دنبال کانسیلرهای قرمز، نارنجی، و یا صورتی باشید! همان‌طوری که رنگ سبز، قرمز را خنثی می‌کند، برعکس آن نیز درست است؛ پوشاننده‌های مایل به قرمز برای از بین بردن اثرات سبزی پوست استفاده می‌شوند.

Acne-cover-up

برای پوشاندن جوش‌ها و بخش‌های خیلی خشک:

پیش از این که شروع کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم این‌گونه جوش‌ها را با یک ماسک نرم‌کننده درمان کنید. از یک نرم‌کننده غیر روغنی استفاده کنید تا علاوه بر جلوگیری از ایجاد ترک و مسدود نمودن منافذ، باعث آب‌رسانی به پوست‌تان نیز بشوید. سپس از یک نرم‌کننده مانند کرم BB قهوه‌ای با SPF 35 استفاده کنید. این محصول موجب پوشانندگی بالا و نرمی و لطافت پوست شما می‌شود. جهت از بین بردن جای جوش از مصرف هر گونه محصول مات که موجب می‌شود پوست‌تان خشک‌تر به نظر برسد، خودداری کنید.

برای پوشاندن جوش‌های پوستی پشت:

همانند صورت‌تان، ابتدا باید مطمئن شوید ناحیه مورد نظر تمیز و کاملا مرطوب است. از یک دوست بخواهید تا همان مراحلی که برای پوشاندن جوش صورت‌تان دنبال می‌کردید را انجام دهد. شما نیاز دارید از یک نفر کمک بگیرید زیرا رسیدن دست‌ به پشت، واقعا سخت است.

به ازای استفاده از هر لایه پوشاننده، از یک لایه پودر استفاده کنید. اسپری تثبیت‌کننده آرایش، بهترین دوست شما خواهد بود، زیرا با وجود آن احساس چسبناکی و ریختن آرایش به شما دست نمی‌دهد.

 

منبع : http://ordme.com/blog/article/concealing-pimple/