آموزش تهیه کنسرو لوبیا چیتی,طرز درست کردن کنسرو لوبیا چیتی,کنسرو لوبیا چیتی

مواد لازم برای تهیه لوبيا چيتی:

لوبیا چیتی ( لوبیا قرمز ) 4 لیوان
پیاز 2 عدد
گوجه فرنگی 2 عدد
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
 سیب زمینی 1 عدد
 نمک.فلفل.ابلیمو  مقدار لازم

طرز تهیه  لوبيا چيتی:
1) ‌ لوبیا چیتی ها را از چند ساعت قبل در مقداری اب خیس دهید و در این مدت چند بار اب ان را تعویض نمائید.
2) پیازها را بصورت خلالی ریز کنید و درون روغن تفت دهید تا طلایی شود ، نصف پیازداغ ها را کنار بگذارید و نصف دیگر پیاز داغ ها را به همراه گوجه فرنگی هایی که ریز خرد کرده اید تفت دهید تا اب گوجه فرنگی ها تمام شود.
3) لوبیاها را آبکشی کنید و بهمراه رب گوجه فرنگی به مخلوط پیاز داغ و گوجه سرخ شده اضافه کنید ؛ چند دقیقه تمام مواد را باهم خوب مخلوط کنید سپس 5 لیوان اب روی انها بریزید و به مدت 2 – 3 ساعت اجازه دهید خوراک لوبیا با حرارت متوسط و با در بسته بپزد و جا بیفتد.
4) سیب زمینی را ریز خرد کنید و درون روغن سرخ کنید، پس از 2 ساعت که از پخت لوبیاها گذشت سیب زمینی های سرخ شده ، نصف دیگر پیازداغ ها و نمک و فلفل را به خوراک لوبیا اضافه کنید و با حرارت ملایم 1 ساعت دیگر بگذارید بپزد تا خوراک خوب جا بیفتد سپس بهمراه نان و ابلیمو سرو نمائید.
نکته ها: در صورتی که میخواهید خوراک شما غلظت بیشتری داشته باشد میتوانید 1 قاشق غذاخوری آرد را در مقداری آب حل کنید و در مرحله دوم پخت اضافه نمائید ، بسته به نوع لوبیا مدت زمان پخت میتوانید کمتر یا بیشتر شود.

آیا میدانستید که:
لوبیا چیتی که به آن لوبیای رومی هم می‌گویند، یکی از انواع لوبیا و از گیاهان دولپه‌ای می‌باشد و یکی از محبوب‌ترین لوبیاها در بین ایتالیایی‌ها، پرتغالی‌ها و ترکیه‌ای‌ها است.
بسیاری معتقدند که طعم این نوع لوبیا به نسبت سایر انواع لوبیا بهتر است و با خوردن آن کمتر دچار نفخ می‌شوند اما هنوز شواهدی که نشان بدهند کدام یک از انواع لوبیاها نفاخ تر هستند به دست نیامده است. آمینواسید فراوان موجود در لوبیا چیتی آن را به یک منبع خوب برای دریافت پروتئین و جایگزین مناسبی برای انواع گوشت‌ ها تبدیل کرده است. لوبیای چیتی از نظر مقدار فیبر بر سایر لوبیاها برتری دارد.
گفتنی است میزان پروتئین موجود در این نوع لوبیا از انواع دیگر آن بیشتر است، از این رو منبع غذایی مفیدی برای پیشگیری از ابتلا به اختلالات کلیوی و پوکی استخوان به شمار می‌رود. قرار دادن میان‌وعده‌های غذایی حاوی لوبیا چیتی در پیشگیری از سرطان روده بزرگ نقش مهمی دارد. اکثر مواد غذایی بویژه مواد غذایی پرچرب سبب افزایش هورمون لپتین در خون می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد این هورمون نقش مهمی در افزایش اشتها و ابتلا به اضافه وزن دارد٬ این در حالی است که رژیم غذایی حاوی لوبیا چیتی باعث ترشح حداقل میزان لپتین در خون شده و از ابتلا به چاقی ناشی از افزایش اشتها پیشگیری می‌کند. وجود مقدار قابل توجه ویتامین «ث» در این نوع لوبیا نیز بر خواص درمانی آن می‌افزاید.
این محصول به عنوان یک وعده غذایی کامل و یا جهت تولید سوپ لوبیا چیتی، خوراک مرغ و سبزیجات با لوبیا چیتی، کاربرد دارد. لطفاً از مصرف کنسروهایی که تغییر رنگ و بو دارند خودداری کنید و در صورت مشاهده ی تورم در قوطی کنسرو از مصرف آن اجتناب نمائید. این محصول جهت مصرف افرادی که به گوحه فرنگی حساسیت دارند مناسب نمی باشد.

کالری لوبيا چيتی:
یک فنجان لوبیای چیتی یا ۱۹۳ گرم از آن ۶۷۰ کالری دارد.

لوبيا چيتی خانگی:
از آنجا که در تهیه ی سس مایونز خانگی از زرده تخم مرغ خام استفاده می کنند، خطر مسمومیت بوسیله سالمونلا وجود دارد. برای تهیه ی سس مایونز کارخانه ای، زرده تخم مرغ را پاستوریزه نموده یا فریز می کنند و به جای مایعات به کار رفته در تهیه ی سس، از آب یا دیگر مواد امولسیون کننده استفاده می کنند.

روش نگهداری كنسرو لوبيا چيتی:
در جای خشک و خنک نگهداری شود. لطفاً برای حفظ کیفیت پس از باز کردن باقیمانده ی محتوی قوطی را در ظروف شیشه ای یا پلاستیکی ریخته و در یخچال نگهداری کنید.