مدل مو بلند

اگر مدل مو بلند دارید و خسته شده اید قبل از اینکه تصمیم بگیرید از سرِ نا امیدی آنها را کوتاه کنید،این مطلب را  تا آخر بخوانید.

اکثر خانم ها عاشق و شیفته ی “مدل مو بلند” هستند، حتی اگر به ظاهر اینطور نباشد. ولی آنهایی که مدل مو بلند دارند، بدنبال راهی هستند که هم خاص باشد، هم راحت و هم موهایشان را از جلوی دست و پا کنار بزنند(به همین دلیل دم اسبی کردنِ موها خیلی محبوب شده.) به محض اینکه قدِ موها از سینه ها پایین تر برود، نگرانی ها به مراتب بیشتر می شود. موخوره، گره خوردن و بهم پیچیدنِ آنها، شکسته شدن و پیچ و تاب های بی موقعی که می گیرند، تنها کمی از این مشکلاتی هستند که برای مدل مو بلند با آنها مواجه می شوند.

در این مطلب به اشتباه هایی که هر روز بر روی مدل مو بلندتان انجام می دهید به همراه راه حل هایش اشاره می کنیم.

اشتباه اول : شانه کردنِ موها وقتی خشک می شوند (مدل مو بلند)

Detangling

بعضی مواقع داشتن و نگهداری از مدل مو بلند، واقعاً کار شاقی است. اصلاً مهم نیست که چقدر آنرا برس می کشید و یا نرم کننده می زنید، باز هم  با موهای در هم و برهم و آشفته مواجه خواهید شد. ممکن است مشکل شما از شامپو و یا نرم کننده تان باشد و یا اینکه نحوه ی استفاده از آنها را درست نمی دانید. بعد از اینکه 2 بار موهایتان را با شامپو شستید، نرم کننده بزنید و با یک برس بزرگ و دندانه دار آنها را شانه بکنید. و بعد از شستشو، وقتی هنوز نم دارد با سشوار خشک کنید.

اشتباه دوم : استفاده از شامپوی خشک ،یک روز بعد از شستنِ موها(مدل مو بلند)

Shampoo

اسپری ها، موها را خشک و چسبنده می کنند و اگر درست استفاده نکنید به موها آسیب می رساند. یک گزینه ی ایده آل برای جایگزین کردن با این اسپری ها،شامپوی خشک است. ولی آن را فردای روزی که موهایتان را شسته اید استفاده نکنید. برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید، این شامپو را با انگشتانتان به ریشه ی مو بزنید.

اگر هنگام اسپری کردنِ شامپو، آنرا خیلی نزدیک به موهایتان نگهدارید، ممکن است پودرهای سفید رنگی روی پوست سر باقی بماند. بخصوص اگر موهایتان تیره باشد. اگر این اتفاق افتاد نگران نشوید. سشوار را روی خنک کننده اش قرار دهید و به آرامی به سمت موهایتان بگیرید، مشکل حل خواهد شد.

اشتباه سوم : هنگام ورزش کردن آنها را دُم اسبی می بندید(مدل مو بلند)

بله. میدانیم که برای دوچرخه سواری و یا تمرین یوگا بهترین گزینه بستن موها بصورت دم اسبی است. ولی گره زدنِ آنها بالای سرتان گزینه بهتری خواهد بود اگر موهایتان به اندازه ی کافی بلند است. بعد از اینکه ورزشتان تمام شد، موهایتان را باز کنید، با شامپو ی خشک اسپری کنید و با باد سرد سشوار آنها را به حالت اول بازگردانید.

اشتباه چهارم : قبل از فر کردنِ موها، اسپری نگهدارنده ی قوی استفاده می کنید(مدل مو بلند)

Strong-Hold

دو نوع اسپریِ مو وجود دارد: یکی با فرمولاسیون ملایم و دیگری اسپری های قوی. هر خانمی با مدل مو بلند باید هر دوی اینها را دراتاقش داشته باشد. قبل از اینکه از بابیلیس یا دستگاه فر کننده ی مو استفاده کنید، کمی اسپری مو بزنید. مواظب باشید که اسپری را حدود 15 سانتی متر دورتر از موها نگهدارید. این کار باعث می شود موهایتان حالت فرِ را  به خوبی حفظ کند. اگر از اسپری موی ملایم استفاده کنید، فرِ موها نرم و انعطاف پذیر می شود و شکلش را از دست نمی دهد.

اشتباه پنجم : موهیتان را زیر مانتو و یا پالتویتان باز می گذارید(مدل مو بلند)

Winter

به خاطر وجود شال گردن، روسری و مانتو، بیشتر خانم ها مجبورند با موخوره و شکستگیِ موها دست و پنجه نرم کنند. قبل از پوشیدن روسری یا شال با یک برس مویی موهایتان را بخوبی شانه کنید تا از گره خوردن و بهم ریختگی و شکسته شدنِ آن جلوگیری کرده باشید.

انتقادات و پیشنهادات تان درباره مطلب مدل مو بلند را با ما در میان بگذارید.

مترجم : پریسا آدرم

منبع : http://jashnname.com