همسر خشن

کنار آمدن با همسر خشن کار آسانی نیست

 

دختر جوان به آرامی اشک می ریزد و می گوید: تقصیر خودم بود. وقتی برای اولین بار دردوران عقد در خیابان مرا کتک زد باید می فهمیدم این مرد اهل زندگی نیست. فکر کردم می توانم رفتارش را تغییر دهم ولی اشتباه کردم. بعد از ازدواج هیچ تغییری در شخصیت و رفتارش ایجاد نشد ، به هر بهانه ای مرا کتک می زد، در خیابان، منزل پدرش، کارش به جایی رسیده بود که به خودش اجازه می داد جلوی چشم مادر و پدرم دست روی من بلند کند. بالاخره تصمیم را گرفتم می خواهم جدا شوم ولی 5 سال از بهترین سالهای زندگیم تباه شد کاش همان دوران عقد تصمیم درستی می گرفتم.

بسیاری فکر میکنند ازدواج فقط حلقه به دست کردن و گرفتن جشن عروسی و گذراندن بهترین اوقات با همسری مهربان تا آخر عمر است. اما این یک روی سکه است، درست زمانی که فکر میکنید همه چیز خوب پیش می رود بروز بعضی مشکلات می تواند به همه چیز پایان دهد و اگر شما خوش شانس باشید دردوران عقد و نامزدی متوجه بروز رفتارهایی خواهید شد که در آینده زندگی شما را تباه خواهد کرد. اما مسئله که توجه به آن مهم به نظر می رسد این است که چشمان خود را به این مشکلات نبندید. دوران عقد و نامزدی دورانی برای شناخت بهتر است . پس جلوی ضرر را از هر کجا بگیرید منفعت است.
کتک خوردن در دوران نامزدی
کنار آمدن با همسر خشن کار آسانی نیست. حتی ممکن است خطرناک باشد. هرچند تنش ها و بحران های دوران عقد به ندرت به برخوردهای فیزیکی و کتک منتهی می شود. اما زمانی که این اتفاق افتاد نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد. اگر شما در دورانی که به شیرین ترین دوران زندگی معروف است کوچکترین جرو بحثی منجر به کتک خوردن شما شود و این موضوع چندین باره تکرار شود مشخص است که این فرد توانایی کنترل خشم خود را ندارد. البته لازم نیست که این فقط شما باشید که از همسرتان دردوران عقد کتک خورده اید. اگر در این دوران مشاهده کردید که نامزدتان با کوچکترین اتفاقی با دیگران دست به یقه می شود و جنجال به پا می کند می توانید پیش بینی کنید که در دوران زندگی مشترک شما هم ممکن است گاهی خشم همسرتان ر ا برانگیزید و از دست به زن او در آمان نباشید.
کتک خوردن امری غیر عادی
متاسفانه برخی از دختران گمان می کنندکتک خوردن بخشی از زندگی مشترک است و این مسئله غالباً به این بر می گرددکه این افراد در دوران کودکی به قدری کتک خورده و مورد بد رفتاری قرار گرفته اند و یا در خانواده شاهد کتک خوردن مادران خود بوده اند که تصور میکنند کتک خوردن یک وضعیت عادی در زندگی است حتی اگر در دوران عقد و نامزدی اتفاق بیفتد و با این پیش زمینه وارد یک زندگی مشترک می شوند. در این گونه از مواقع دیده شده است که اگر زن شکایتی نزد اعضای خانواده خود ببرد به علت عادی بودن اینگونه روابط در خانواده ، دختر تشویق به سازگاری و گذشت می شود. واین خود سرآغازی است برای یک شکنجه و زجر طولانی مدت.
مصلحت اندیشی بیجا
دختری در دوران عقد و نامزدی مورد ضرب و شتم همسر آینده اش قرار می گیرد. در این موقعیت بعضی دختران دست به نوعی مصلحت اندیشی می زنند و گمان می کنند هیچ کس نباید متوجه این موضوع شود پس مهر سکوت بر لب می زنند. این بزرگترین اشتباهی است که می توان در دوران عقد مرتکب شد. اگر تصور می کنید این اتفاق فقط همین یک بار به وقوع پیوسته کاملاً در اشتباه هستید، تجربه ثابت کرده است مردی که دردوران عقد همسرش را مورد ضرب و شتم قرار داده در طول زندگی نیز این کار را انجام خواهد داد. و یا اگر فکر کرده اید با این کار خانواده شما واکنش نشان خواهند داد درست فکر کرده اید ، شما باید از پشتیبانی و کمک های خانواده خود بهره بگیرید تا بتوانید این مشکل را حل کنید و یا اگر کار به جدایی و طلاق کشیده شد حامی نیرومندی داشته باشید.
سخن پایانی
حفظ زندگی و تلاش برای بقاء آن یکی از وظایف زن و شوهر است اما گاهی این تلاشها بی نتیجه می ماند . اگر خداوند راهکاری مانند طلاق را جایز دانسته است برای این است که هیچ فردی نیاید زندگی خود را با زجری تمام نشدنی سپری کند. اگر شما از جمله افرادی هستید که در دوران عقد مورد ضرب و شتم قرار گرفته اید بهتر است بدانید تمام کردن این رابطه در این مرحله از شدت آسیب هایی که در آینده خواهید دید می کاهد. پس درست فکر کنید، مشورت کنید، از حضور یک مشاور مجرب غافل نشود و در آخر درست تصمیم بگیرید.
منبع: تبیان