طرز تهیه سس ديجونيز,طرز تهیه سس خردل خانگی,طرز تهیه سس خردل
مواد لازم، برای تهیه سس ديجونيز (خردل ملايم):

 آبلیمو ۱/۴پیمانه 
 پودر خردل دو قاشق سوپخوری
 خامه چهار قاشق سوپخوری
  نمک ۱/۴ قاشق چایخوری
 فلفل سیاه نصف قاشق چایخوری

طرز تهیه سس ديجونيز (خردل ملايم) :
1) یک پیمانه پودر خردل را با آب مخلوط نمایبد تا خمیر تقریبا سفتی بدست آید.خمیر را در کیسه ای بریزید و درب آن راببندید و چند ساعت استراحت دهید.ترجیحا یک شب تا صبح.
2) سرکه سفیدرا به مخلوط آب وخردل بیافزایید تا غلظت آن باندازه ای شود که بسختی از قاشق بریزد.کمی نمک و مفداری فلفل به آن بیافزایید و بیست و چهار ساعت استراحت بدهید.با احتیاط درب آن را بازکنید و به هیچ وجه آنرا ابتدا بو نکنید.
نکته: پس از بیست و چهارساعت گاز تیز و قوی خردل در شیشه جمع میشود که تنفس آن خطرناک است.درب شیشه را چند دقیقه باز بگذارید و سپس خردل را تست کنید.

آیا میدانستید که:
سس خردل به عنوان چاشنی انواع غذا به خصوص انواع ساندویچ، فراورده‌های گوشتی خصوصاً سوسیس و هات‌داگ، مرغ، کباب و انواع سالاد بخصوص سالاد محتوی تخم مرغ و تن ماهی استفاده می گردد.

سس خردل خانگی:
دانه های خردل را آسیاب کنید و با کمی سرکه و عسل و نمک و فلفل مخلوط کنید و با سیزبجات معطر داخل سس خنک شده فوق بریزید و مخلوط کنید . اگر مزه شیرینی را نمی پسندید میتوانید حذف کنید . در صورت غلیط بودن کمی سرکه و کمی آب به آن اضافه کنید.

 

این سس با انواع غذاهای گوشتی و سبزیجات قابل مصرف است . برای ایجاد تنوع در این سس میتوان از کمی گوجه فرنگی و یا سیر و فلفل سبز با غذاهاساز پوره کرد و با آن مخلوط کرد و خردل گوجه ای یا خردل فلفلی یا خردل سیر تهیه کرد یا داخل سس مایونز یا سس فرانسوی اضافه کرد و خردل با رنگ های متفاوت بدست آورد و با انواع ساندویچ ها و غذاهای سرد استفاده کرد.
نکته: پس از بیست و چهارساعت گاز تیز و قوی خردل در شیشه جمع میشود که تنفس آن خطرناک است.درب شیشه را چند دقیقه باز بگذارید و سپس خردل را تست کنید.

روش نگهداری سس ديجونيز (خردل ملايم) :
به‌علت خاصیت ضدباکتری خردل لازم نیست در یخچال نگهداری شود زیرا باکتری‌های مضر در ان رشد نخواهند کرد. البته اگر در یخچال نگهداری نشود تندی خود را سریع‌تر از دست می‌دهد و بهتر است در جای بسته، تاریک و خنک نگهداری شود. اگر خردل برای مدت زیادی خارج از یخچال بماند ممکن است طعم تلخ تری بگیرد. این سس دارای پودر خردل میباشد.

نکته استفاده سس ديجونيز (خردل ملايم):
این محصول دارای پودر خردل می باشد. لذا برای افرادی که به این ماده حساسیت دارند توصیه نمی گردد.

آموزش تهیه “سس خردل”:
می توانید برای اطلاعات بیشتر و آموزش تهیه “سس خردل” به سایت “IranianChef.com” سر بزنید.

 

طرز تهیه سس ديجونيز,طرز تهیه سس خردل خانگی,طرز تهیه سس خردل
نوشته شده توسط کارشناس دستور آشپزیِ سایت آشپزی ایرانین شف