روش درست کردن چند نوع چای و دمنوش خوش طعم + خواص

روش درست کردن چند نوع چای و دمنوش خوش طعم + خواص

چای دارچین (طبع گرم و خشک)

همه‌ی ما با خواص دارویی دارچین آشنا هستیم. گیاهی که طعم خوبی دارد و به عنوان چاشنی غذاها، دسرها و … زیاد استفاده می‌شود. چند تکه دارچین آسیاب نشده را همراه مقداری نبات در ۲ لیوان آب سرد بریزید و بگذارید با حرارت ملایمی آماده شود.

خواص: چای دارچین محرک اعصاب، شست‌وشو دهنده‌ی کلیه، پا دردهای رطوبتی، اشتهاآور، ضد دلهره، ضد بوی بد دهان و تقویت کننده‌ی کبد و معده است.

 

چای آویشن (طبیعت معتدل)

آویشن گیاهی با خواص مفید بسیار است که به شکل‌های مختلف می‌توان آن را استفاده کرد. چای آویشن از نوشیدنی‌های مورد علاقه‌ی بسیاری از افراد است. یک قاشق سوپ‌خوری آویشن را با ۲ لیوان آب سرد و کمی نبات در قوری بریزید. زمانی که چای جوش آمد، آن را روی کتری قرار دهید و بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه دم بکشد، سپس چای را میل کنید. هر چه چای بیشتر دم بکشد، بهتر است.

خواص: این چای گیاهی کاهش دهنده‌ی فشارخون، تقویت کننده‌ی اعصاب، ضد صفرا، زکام و غلظت خون است.

 

چای زنجبیل (طبیعت گرم و خشک)

معمولا زنجبیل به عنوان ادویه در پخت غذاهای مختلف به کار می‌رود، اما دمنوش و چای این گیاه نیز خواص درمانی زیادی دارد. یک قاشق چای‌خوری زنجبیل کوبیده را همراه دو لیوان آب سرد و کمی نبات در قوری بریزید و بگذارید دم بکشد.

خواص: چای زنجبیل بالا برنده‌ی فشارخون، ضد ضعف اعصاب، تقویت ‌کننده‌ی حافظه، ضد بلغم و صفرا، خون‌ساز و ضد درد مفاصل است.

 

چای پونه (طبیعت معتدل و اندکی گرم)

پونه گیاهی معطر و خوش طعم است و مصرف آن بسیاری از بیماری‌ها را از شما دور می‌کند. یک قاشق غذاخوری پونه را همراه مقداری نبات در ۲ لیوان آب سرد بریزید، سپس بگذارید روی حرارت ملایم دم بکشد.

خواص: این چای درمانگر اسهال و استفراغ، نفخ معده، آرام‌ کننده‌ی روده‌ها، ناراحتی ریوی، آسم، سرفه و خوشبو کننده‌ی دهان است.

 

چای بابونه (طبیعت معتدل)

بابونه گیاهی خوش عطر و مفید است که در طب سنتی برای درمان بیماری‌های بسیاری استفاده می‌شود. برای تهیه‌ی چای بابونه یک قاشق سوپ‌خوری از گیاه را با کمی نبات و ۲ لیوان آب سرد در قوری بریزید و بگذارید روی حرارت دم بکشد.

خواص: این چای آرام‌بخش اعصاب، معده، روده و تقویت‌ کننده‌ی آن‌هاست. همچنین در درمان یبوست و افزایش بلغم و صفرا کاربرد دارد.

منبع : nikono.org