انواع سوپ | طرز تهیه سوپ حریره با انواع سبزیجات برای افطاری

پخت سوپ حریره,پخت سوپ حریره برای افطار

 

یکی از انتخاب‌های خوب غذایی برای افطار و سحر مخصوصاً در این روزهای گرم و بلند سال، سوپ است. زیرا گرمای هوا موجب تشنگی بیشتری شده و بهتر است غذاهای استفاده شده حاوی آب و فیبر بیشتری باشند.

 

برای افطار بهتر است سوپ‌های به اصطلاح سبک‌تری آماده کنیم و برای سحر سوپ‌ها کمی غلیظ‌تر و مغذی‌تر باشند. این سوپی که طرز تهیه‌ی آن در ادامه آمده است یک سوپ کامل است که می‌توانید آن را هم برای افطار و هم برای سحری استفاده کنید. میزان غلظت آن را با توجه به ذائقه‌ی خودتان تنظیم نمایید. این مقدار مواد برای 6 نفر مناسب است.

 

 

مواد لازم:

 

 گوشت بره  400 گرم
  زردچوبه  یک قاشق چای‌خوری
 فلفل سیاه  یک و نیم قاشق چای‌خوری
 پودر دارچین  یک قاشق چای‌خوری
 پودر زنجبیل  ربع قاشق چای‌خوری
کره دو قاشق غذاخوری
کرفس خرد شده سه چهارم فنجان
پیاز سفید خرد شده یک عدد
پیاز قرمز خرد شده یک عدد
گشنیز تازه نصف فنجان
گوجه فرنگی خرد شده 800 گرم
آب هفت فنجان
عدس گلستان سه چهارم فنجان
نخود 425 گرم
ورمیشل 110 گرم
تخم مرغ (زده شده) دو عدد
لیمو یک عدد

 

طرز تهیه:

* گوشت، زردچوبه، فلفل سیاه، دارچین، زنجبیل، کره، کرفس، پیاز و گشنیز را در یک قابلمه ریخته و روی حرارت کم قرار دهید. هر پنج دقیقه یک بار آن را هم بزنید.

 

* سپس گوجه فرنگی را افزوده و بگذارید به مدت 15 دقیقه دیگر روی حرارت بماند. رب گوجه، آب و عدس را افزوده و بگذارید به جوش بیاید.

 

* سپس حرارت را کم کرده، در آن را گذاشته و اجازه دهید دو ساعت بپزد. 10 دقیقه قبل از سرو غذا، حرارت را زیاد کرده و نخود پخته و رشته فرنگی را در سوپ بریزید.

 

* تخم مرغ‌ها و آب‌لیمو را به آن افزوده و بگذارید یک دقیقه بپزد.

 

توضیحات:

* سبزیجات به کار رفته در این سوپ، فیبر مورد نیاز بدن را تا حدود زیادی تأمین می‌کند. کرفس یکی از سبزی‌های خوب است که به دلیل داشتن فیبر فراوان، اثر بسیار مطلوبی روی سلامت دستگاه گوارش دارد و از آن جایی که یکی از مشکلات عمده‌ی افراد در این ماه یبوست است، استفاده از این سبزی در تهیه‌ی غذاها کمک خوبی به حساب می‌آید.

 

* نکته‌ی بعدی که در این غذا قابل توجه است وجود ادویه‌هایی چون زنجبیل، فلفل و دارچین و … است که موجب ایجاد طبع گرمی می‌شود که برای افراد سرد مزاج نیز، این غذا را مطلوب و مناسب می‌کند.

 

* از طرفی وجود گوشت، عدس، نخود و تخم مرغ، مقدار و کیفیت پروتئینی این غذا را بسیار بالا می‌برد و از این رو آن را برای روزه اولی‌ها، افراد مسن و حتی ورزشکاران مناسب می‌سازد.

 

منبع :club.goles