حلوای بادام ویژه ماه مبارک رمضان

 

مواد لازم:

 

 

آرد سفید 500 گرم
روغن یا کره 350 گرم
پودر قند 500 گرم
پودر زنجبیل 2 قاشق سوپ خوری سرخالی
خلال بادام 100 گرم
پودر قند ،پودر کاکائو و پودر پسته برای تزیین

 


طرز تهیه :

در تابه ای آرد را روی حرارت ملایم بدون کره تفت می دهیم تا زمانی که کرم رنگ شود.آرد تفت داده شده را الک می کنیم تا بدون گلوله باشد. تابه را دوباره روی حرارت ملایم گذاشته ، کره یا روغن را به آن اضافه می کنیم و مرتب هم می زنیم. هل ،زنجبیل و خلال بادام را به مخلوط آرد و کره می افزاییم و کمی تفت می دهیم. در نهایت پودر قند را الک می کنیم تا کاملاَ نرم شود. سپس به مواد اضافه می کنیم.ظرف محتوی حلوا را از روی حرارت بر می داریم و مواد را مرتب هم می زنیم تا خوب با هم مخلوط شوند. از حلوا درون ظرف مناسبی که چرب کرده ایم می ریزیم ، با پشت قاشق آن را صاف می کنیم و ظرف را تکان می دهیم تا همه ی مواد به طور یکنواخت پخش شود. اجازه می دهیم حلوا در دمای اتاق خنک شود. بعد از سرد شدن ،روی حلوا را با کارد و خط کش به شکل چهار گوش یا لوزی برش می دهیم.

روش برش زدن و چیدن حلوا :

هنگام خارج کردن حلوا از سینی و منتقل کردن آن به سینی دیگر ممکن است ردیف اول آن خرد شود ؛بنابر این به نکات زیر توجه کنید:
کارد کوچکی را به طور افقی زیر ردیف دوم انداخته و بکشید تا برش های حلوا از سینی جدا شود . بعد برش ها را در سینی دیگری ،کنار هم بچینید. دو تکه کاغذ به طول سینی ببرید ، یک تکه آن را روی نیمی از حلوابگذارید. روی نیمه ی دیگری از حلوا که با کاغذ پوشیده نشده است را با چایی صاف کن خاکه قند بریزید و بعد با کاغذ روی آن را بپوشانید . نیمی از حلوا را با کاغذ پوشانده بودید با چایی صاف کن پودر کاکائو بپاشید . این عمل را آنقدر تکرار کنید تا همه ی قسمت های حلوا با پودر قند و پودر کاکائو تزیین شود . کمی پودر پسته روی حلوا بریزید و سفره ی افطار خود را با این دسر خوشمزه تزیین کنید.

 

توجه: این حلوا را می توان درون کاغذهای مخصوص قرار داد.

 

 

حلوای بادام ویژه ماه مبارک رمضان