مطمئنم برفک زدن یخچال همونطور که برای من دردسر ساز هست مخصوصا تمیز کردنش برای شما هم همینطوره پس این مطالب رو بخونید و حتما در خونتون این مطالب رو رعایت کنید..

برفک زدن فریزر در دراز مدت امری طبیعی است اما اگر یخچال شما هر ماه برفک می زند علت می تواند خراب شدن لاستیکهای دور در یخچال و فریزر باشد.

برای رفع این مشکل سالی یک بار سالم‌بودن این نوارها را کنترل کنید تا در صورت کوچک‌ترین نشت هوا آنها را تعویض کنید.

اگر متوجه برفک در فریزر یا یخچال خود شدید سریعا آن را آب کنید و گرنه برفک ضخیم می شود و مصرف انرژی شما بیشتر شده و در نتیجه پول برق شما بیشتر می شود. برای آب کردن برفک یخچال نخست آن را از برق بکشید ، وسایل را از داخل آن خارج کرده و منتظر آب شدن برفک ها بمانید. هرگز از مواد تیز برای کندن برفکها استفاده نکنید. می توانید برای سرعت بخشیدن به کار پنکه ی کوچکی را مقابل یخچال بگذارید خواهید دید که در چند دقیقه تمامی برفکها آب می شوند.

یخچال را با دستمالی تمیز کاملا خشک کنید و سپس مواد غذایی را سر جایشان بگذارید و یخچال را به برق بزنید . دقتی کنید اگر رطوبت در یخچال بماند دوباره تبدیل به برفک می شود.

عمر يخچال و فريزر به زن خانه بستگی دارد!
با رعايت اين نكات ساده اما كاربردي مي‌توانيد عمر يخچال و فريزر خود را افزايش دهيد. اگر موبه‌مو به توصيه‌هاي ما عمل كنيد نيازي به تعويض و تعمير يخچال فريزتان نخواهيد داشت.

هميشه مراقب باشيد، محل قرار گرفتن يخچال و فريزر در كنار دستگاه‌هاي توليد‌كننده گرما مثل اجاق گاز، پكيج آب گرمكن و شوفاژ به‌ويژه در فصل زمستان نباشد. گرماي اين وسايل موجب هدر رفتن انرژي سرمايشي يخچال و خرابي موتور آن مي‌شود.

اگر تصميم داريد يخچال خانه‌تان را تكان دهيد و از جايي به جاي ديگر منتقل كنيد بايد مراقب باشيد، دستگاه را پيش از حركت دادن 3 ساعت خاموش كرده و اجازه دهيد گاز آن از جريان بايستد.

براي توزيع گاز موجود در لوله‌هاي ديواره يخچال و فريزر مطمئن شويد كه دستگاه شما روي سطحي صاف و بدون شيب قرار گرفته است.

از قرار دادن مواد خوراكي و غذاهاي گرم و آب جوش در يخچال روشن خودداري كنيد اين كار انرژي موتور دستگاه را هدر مي‌دهد.

اگر يخچال‌تان بوي مواد‌غذايي را به‌ خود گرفته و اين موضوع شما را ناراحت مي‌كند، براي از بين بردن اين بو مي‌توانيد از پك‌هاي آماده بوگير يخچال يا كيسه زغال استفاده كنيد. براي تهيه آن كافي است چند قطعه زغال كوچك را درون يك كيسه پارچه‌اي قرار داده و در يخچال بگذاريد.

اگر كودكي داريد كه بدون دليل در يخچال را باز مي‌كند به او آموزش‌هاي لازم را در اين زمينه بدهيد. اين كار موجب خروج هواي سرد و ورود هواي گرم به فضاي يخچال شده و براي دستگاه مضر است.

اجازه ندهيد برفك يخچال يا فريزر سراسر آن را بگيرد و درصورت بروز برفك هرگز از شي يا جسم تيز و خشن براي از بين بردن برفك‌ها استفاده نكنيد.

 

میتونید این کار هارو برای یخچالتون انجام بدین و عمرشو زیاد کنین…