وقتی ترشحات واژن خبر از تخمک گذاری می دهد

ترشحات واژن,دلیل افزایش ترشحات واژن,افزایش ترشحات واژن

ترشحات واژن در زنان

آیا ترشحات واژن طبیعی است؟
ترشحات واژن بسیاری از روزها، دغدغه شما نیست و این چیز خوبی است و درنهایت، این مسئله ای نیست که دوست داشته باشید به آن فکر کنید. به خصوص اگر در مورد ترشحات واژن چیز قابل توجهی وجود نداشته باشد، که معمولا به معنای این است که همه چیز  عادی است. اما اگر شما متوجه یک تغییر ناگهانی در ترشحات واژن از نظر رنگ، بو و یا بافت شدید، چه کار کنید؟ در اینجا نکاتی داریم که به شما می گوید، چگونه ترشحات واژن را رمزگشایی کنید  و این ترشحات چه نکاتی را در مورد سلامت تان به شما می گویند.

 

وقتی ترشحات واژن خبر از تخمک گذاری می دهد
هیلدا هاچرسون، استاد زنان و زایمان در دانشگاه پزشکان و جراحان کلمبیا می گوید، اگر ترشحات واژن چسبناک بود ( ما قصد نداریم میل شما به صبحانه تان را از بین ببریم، اما غلظت آن مثل سفیده تخم مرغ خام است) احتمالا به معنی این است که، شما در حال تخمک گذاری هستید (تخمدان شما یک تخمک بالغ آزاد می کند که، از طریق لوله رحم عبور می کند و می تواند بارور شود). درست قبل از تخمک گذاری، شما ممکن است متوجه افزایش شفافیت و رشته های ترشحات واژن شوید. مایع چسبنده شرایط را برای سفر اسپرم به تخمک آسان تر می کند.
نکته: اگر شما از نظر جنسی فعال هستید، در این ایام فوق العاده فوق العاده مواظب باشید.

 

مشاهده رگه های خونی در ترشحات واژن

اگر شما کمی خون در ترشحات واژن خود دیدید، معمولا نیازی نیست وحشت کنید. می تواند فقط خون باقی مانده قاعدگی یا لکه بینی تصادفی اواسط ماه باشد. با این حال، ترشحات خونی واژن گاهی اوقات می تواند نشانه ای از چیزی جدی تر باشد. ممکن است به معنی عفونت واژن، عفونت رحم، عفونت لگن، یا بارداری باشد. اگر شما متوجه خون در ترشحات واژن خود شدید و شما به این زودی ها منتظر شروع پریود خود نیستید و یا علائم دیگر (مانند درد لگن) دارید، این مسئله را با پزشکتان مطرح کنید، تا جلوی هر مشکل بزرگتری را بگیرد.

 

کاهش ترشحات واژن و پریود شدن
چند روز پس از تخمک گذاری، ترشحات واژن دوباره شروع به کم شدن خواهند کرد. اگر پریود های شما بسیار منظم است، معمولا پریود شما در حدود 14 روز پس از تخمک گذاری شروع می شود، پس کاهش ترشحات واژن می تواند به شما کمک کند تا شروع به شمارش معکوس کنید. خانمها همچنین ممکن است، به صورت دوره ای ترشحات واژن را به صورت غلیظ و سفید ببینید، تا زمانی که این ترشحات واژن بی بوست و خارش و سوزش ندارد، عادی است و باید پس از چند روز فروکش کند.

 

ترشحات واژن,انواع ترشحات واژن,تغییر ترشحات واژن و پریود شدن

 

افزایش ترشحات واژن
استرس می تواند میزان ترشحات واژن شما را به صورت صعودی افزایش دهد. در حال حاضر و پس از آن ترشحات واژن شما کمی بیشتر می شود. منشا استرس خود را بررسی کنید، شاید زمان آن رسیده باشد که آرام شوید.

 

ترشحات واژن می تواند نشانه ای از وجود یک عفونت باشد
سه مدل ترشحات واژن می تواند نشانه عفونت باشد. ترشحات طبیعی واژن نسبتا بی بو هستند، پس اگر ترشحات واژن بویی بد یا بویی شبیه ماهی داشت می تواند نشانه ای از یک مشکل باشد.

ترشحات واژن اگر غلیظ و پنیری بود می تواند نشانه های ثبت شده از یک عفونت قارچی باشد و در هر زمان شما متوجه تغییر در رنگ شدید، باید آن را به دکتر خود بگویید.

 

خاکستری بودن ترشحات واژن، زمانی که با بوی بدی همراه شود، از علائم شایع واژینوز باکتریایی (در اثر رشد بیش از حد باکتری‌های بی‌هوازی، گاردنلا واژینالیس ایجاد می‌شود. هم باکتری‌های بی‌هوازی وهم گاردنلا واژینالیس در حالت طبیعی در واژن یافت می‌شود. عارضه شایع واژنی در سن باروری زنان است. این عارضه موجب پارگی زودتر از موعد غشاها، درد زایمانی و تولد قبل از موعد نوزادان میگردد.) است).

 

زرد و یا سبز بودن ترشحات واژن می تواند نشانه اینکه سلول های سفید خون در حال مبارزه با یک عفونت منتقله از راه جنسی اند باشد.

قهوه ای بودن ترشحات واژن ناشی از خون خشک است، که می تواند اشاره به عفونت ناشی از  التهاب بزرگ داشته باشد.

 

اگر شما متوجه هر یک از این تغییرات در ترشحات واژن خود شدید، آنها را به دکتر خود بگویید. زیرا ترشحات واژن شما ممکن است یک راهنما خوب باشد، اما تنها یک دکتر می تواند به شما یک نتیجه گیری درست را ارائه بدهد.
منبع : seemorgh.com