روش های خانگی برای لاغر شدن / نیم کیلو در هفته

با این روش های خانگی هفته ای نیم کیلو وزن تان را کم کنید!!

 

لاغری و کاهش وزن کار بسیار سخت و پیچیده ای نیست. به راحتی با روش های خانگی زیر می توانید لاغر شوید. در اینجا به چند راهکار ساده اشاره می‌کنیم که کمک‌تان می‌کند به‌راحتی ظرف یک هفته نیم کیلو وزن کم کنید.

روش های خانگی برای لاغر شدن

اگر حقیقتا به‌دنبال کاهش وزن هستید باید بدانید که هیچ راه میان بری برای رسیدن به این هدف وجود ندارد، بنابراین اگر فکر می‌کنید برنامه‌های رژیمی که باید بابتش هزینه کنید و کمپین‌های معروف به «کاهش وزن بدون ورزش» می‌توانند باعث لاغر شدن شما شوند، بهتر است بدانید که خودتان را گول می‌زنید. اگر واقعا می‌خواهید وزن کم کنید، باید اهل عمل باشید و رژیم غذایی مناسبی همراه با ورزش داشته باشید.

بسیار ساده است؛ راز اصلی برای کاهش وزن و لاغر شدن در این است که نسبت به میزانی که در روز کالری می‌سوزانید، کالری کمتری مصرف کنید. به‌طور خلاصه باید گفت که برای کاهش یک پوند در یک روز، باید بتوانید هر روز ( به مدت 7 روز ) از طریق غذایی که می‌خورید حدود 500 کالری بیش از آنچه مصرف می‌کنید، بسوزانید. با اینکه این مسئله ممکن است آسان به‌نظر برسد، شاید اجرا و عملی کردن آن کمی سخت‌تر باشد. بنابراین، در اینجا به چند راهکار ساده اشاره می‌کنیم که کمک‌تان می‌کند به‌راحتی ظرف یک هفته نیم کیلو وزن کم کنید.

 

برای لاغر شدن این نوشیدنی را جایگزین چای کنید

چای صبحگاهی ( همراه با شیر و شکر ) حدود 4/79‌ کالری به شما می‌دهد. در‌حالی که اگر آن را با چای لیمو جایگزین کنید می‌توانید مصرف کالری خود را به 8/1 برسانید. از طرفی می‌توانید چای سبز ( بدون شکر ) مصرف کنید که حدود 9/2‌ کالری دارد، ‌بنابراین در کل می‌توانید از طریق این رژیم 6/78‌ کالری کم کنید.

 

برای لاغر شدن به جای صبحانه سنگین، موز بخورید

صبحانه سنگین حاوی کربوهیدرات و قند مثل انواع کورن‌ فلکس یا انواع نان خصوصا نان‌های سفید به‌همراه مربا، انرژی شما را می‌گیرد و باعث می‌شود هنوز ظهر نشده گرسنه شوید و به‌دنبال خوردن خوراکی‌های شیرین‌باشید.
گزینه سالم و کم‌کالری برای صبحانه می‌تواند موز باشد. هر موز کوچک حدود 117 ‌کالری به شما می‌دهد. بهترین مزیت خوردن موز در صبحانه این است ‌که تا چند ساعت احساس گرسنگی نخواهید داشت، بنابراین کالری کمتری دریافت خواهید کرد و لاغرتر خواهید شد.

 

اگر می خواهید لاغر شوید شیر پرچرب را حذف کنید

یک لیوان شیر گاو به‌ طور عادی حدود 168 کالری دارد ( به استثنای کالری‌های موجود در شکر و سایر چیزهایی که به شیر اضافه می‌کنید ). به‌جای آن اگر از شیر بدون چربی یا کم‌چرب استفاده کنید ( که در هر فنجان تنها 72 کالری دارد ) به‌راحتی می‌توانید 96 ‌کالری کم کنید.

 

برای لاغر شدن به‌ جای ساندویچ‌های چرب، ساندویچ سبزیجات بخورید

هر ساندویچ سبزیجات حاوی سیب‌زمینی پخته، تکه‌‌های گوجه، تکه‌های خیار با چاشنی و پیاز در کل 240 کالری دارد، اما همین ساندویچ به شکل تست شده همراه با پنیر باعث بالا رفتن میزان کالری شده و آن را به 300‌ می‌رساند که البته به نوع نانی هم که مصرف می‌کنید ارتباط دارد. با این تغییر جزئی می‌توانید در یک وعده، حدود 100 ‌کالری کمتر مصرف کنید. چربی و پنیر را کنار گذاشته و سبزیجات مصرف کنید.

 

برای لاغر شدن عادت‌های غذایی‌تان را عوض کنید

هر چیپس سیب‌زمینی در یک بسته حاوی 1/8 کالری است، بنابراین خودتان محاسبه کنید ببینید که چند کالری در یک بسته چیپس وجود دارد. به‌طور مشابه، یک تکه بیسکویت گندمی حدود 31 ‌کالری به شما می‌دهد؛ بنابراین حتی اگر 5 ‌بیسکویت بخورید، می‌شود 155 کالری؛ در عین حال که باز هم احساس گرسنگی خواهید داشت. به‌جای آن می‌توانید یک میوه بخورید که هم شما را سیر و اشباع می‌کند و هم میزان مصرف کالری‌تان را کاهش خواهد داد. مثلا یک پرتقال متوسط تنها 62 ‌کالری به شما می‌دهد؛ بنابراین می‌توانید سیر شوید بدون آنکه کالری زیادی دریافت کنید.

 

اگر می خواهید لاغر شوید پروتئین سفید را به سبد غذایی‌تان اضافه کنید

وقتی صحبت از خوردن مرغ و ماهی می‌شود، کباب کردن آنها در مقایسه با نوع سرخ شده همراه با پودر سوخاری یکی از بهترین روش‌های مصرف آنهاست. یک بشقاب مرغ سرخ شده یا سوخاری حدود 250 ‌کالری دارد درصورتی که اگر مرغ بریان مصرف کنید، در یک وعده حدود 114 ‌کالری به شما خواهد داد. به‌طور مشابه، ماهی با پودر کاری (که با شیر و شکلات پخته می‌شود) حدود 547 ‌کالری دارد.
اما اگر به‌جای آن ماهی کباب‌پز مصرف کنید می‌توانید به‌طور چشمگیری میزان مصرف کالری‌تان را کم کنید. برای مثال یک برش ماهی سالمون کباب‌پز حدود 120 کالری دارد. بنابراین حتی اگر دو برش ماهی کباب‌پز شده بخورید، می‌توانید کالری مصرفی‌تان را نزدیک به 300 تا کم کنید که تفاوت بزرگی است. اگر غذاها را آبپز شده میل کنید حتی می‌توانید حجم بیشتری غذا بخورید با این حال کالری کمتری دریافت کنید.

 

برای لاغر شدن به جای نوشیدنی‌های گازدار، از آب خالص استفاده کنید

تمام نوشیدنی‌های گازدار حدود 150 تا 170 کالری دارند، سعی کنید آنها را از رژیم خود حذف کرده و برای رفع تشنگی آب بنوشید. کالری آب صفر است بنابراین می‌توانید در کل با نوشیدن آن 170 ‌کالری جلو بیفتید. علاوه بر این، آب می‌تواند تمام مواد زائد و سموم را از بدن‌تان دفع کرده و به جوان ماندن بدن‌تان کمک کند.

 

برای لاغر شدن مصرف پلو را به حداقل برسانید

از آنجا که سبزیجات سرشار از مواد مغذی هستند، سبزیجات خانگی پخته شده همراه با 2 کف دست نان سبوس‌دارگزینه‌ای عالی برای ناهار است. اما حتی اگر مجبور شدید بیرون از خانه غذا بخورید، سعی کنید به‌جای آنکه یک پرس سبزیجات خالی بخورید، غذایی بخورید که مخلوطی از سبزیجات و نان باشد. پلو حدود 383 ‌کالری دارد. سبزی و 2 تکه نان سبوس‌دارحدود 266 کالری به شما می‌دهد. بنابراین اینجا هم می‌توانید 117 کالری کمتر مصرف کنید.

 

برای لاغر شدن نیمرو را فراموش کنید

یک تخم‌مرغ پخته حدود 78 کالری دارد. این در حالی است که نیمرو دارای کالری اضافه یعنی بالای 100 ‌کالری است. البته این قضیه به این موضوع هم بستگی دارد که آن را با روغن عادی یا روغن حیوانی سرخ کنید که در میزان کالری مصرفی تاثیر خواهد داشت، بنابراین اگر تخم‌مرغ پخته بخورید، می‌توانید حدود 30 کالری از رژیم غذایی‌تان کم کنید.

 

برای لاغر شدن کمی کالری بسوزانید

اگر کم غذا بخورید اما شیوه زندگی‌تان به‌نحوی باشد که زیاد تحرک نداشته باشید، کار زیادی از پیش نخواهید برد، سوخت‌ و‌ ساز بدن‌تان کندتر شده و اهدافی که برای کاهش وزن دارید سخت‌تر خواهد شد. انجام برخی کارهای خانه مانند تمیز کردن گرد و خاک، جارو کردن و غیره کمک‌تان می‌کند تا بتوانید ظرف یک ساعت، حدود 250 ‌کالری بسوزانید.

قدم زدن آهسته یا با سرعتی نه‌چندان زیاد هم به شما کمک خواهد کرد ظرف 30 دقیقه بتوانید 105 کالری کم کنید. دویدن بهترین گزینه است؛ با دویدن ظرف 15 ‌دقیقه می‌توانید 174 کالری از‌دست بدهید. اگر هنگام آهسته قدم زدن خیلی احساس خستگی به شما دست داد، سعی کنید تنها 30 ‌دقیقه راه بروید؛ با این کار می‌توانید 75 ‌کالری کم کنید. به‌ علاوه سعی کنید استخر‌ را هم امتحان کنید چون کمک می‌کند ظرف 30 دقیقه 150 ‌کالری بسوزانید.

 

دسته‌جمعی غذا بخورید

برای کاهش وزن آسان و طبیعی به‌صورت خانوادگی و دسته‌ جمعی غذا بخورید و وزن کم کنید. خیلی از افراد چاق ترجیح می‌دهند در حضور دیگران یا چیزی نخورند یا اگر همراه خانواده و به‌صورت دسته‌جمعی غذا می‌خورند، این‌طور وانمود می‌کنند که کم‌غذا هستند. توصیه ما به شما این است که به‌صورت خانوادگی و دسته‌جمعی غذا بخورید چراکه اگر آشنایان‌تان دچار افزایش وزن نباشند، شیوه غذاخوردن آنان مشوق شما در کنترل غذای دریافتی خواهد بود.
به‌علاوه هرگز جلوی تلویزیون غذا نخورید. معمولا افرادی که جلوی تلویزیون غذا می‌‌خورند، بدون فکر این کار را انجام داده و توجهی ندارند که چه حجم غذایی در این حالت وارد بدن‌ شان می‌‌کنند. بهتر است شام را در کنار خانواده یا همراه با دوستان صرف کنید و هنگام شروع غذا، تلویزیون را خاموش کنید تا به آنچه می‌خورید توجه بیشتری داشته باشید.

 

برای لاغر شدن انگیزه داشته باشید لطفا!

اگر معتقد باشید که تبلیغات لاغری در کوتاه‌ مدت فقط برای کسب پول هستند، باید بدانید برای اینکه لاغر شوید زمان زیادی لازم دارید بنابراین باید انگیزه زیادی هم داشته باشید.
اگر یک یا دو هفته وزن‌تان حین رعایت رژیم کاهش نیافت، انگیزه لاغری را ازدست ندهید. روند تغییرات وزن، پلکانی است و مانند سقوط آزاد نخواهد بود چراکه بدن شما به‌طور طبیعی نسبت به تغییرات وزن مقاومت می‌کند، ولی همان‌طور که استعداد افراد مختلف در یادگیری، ورزش و سایر جنبه‌های زندگی متفاوت است، شاید استعداد شما به چاقی نسبت به اقوام درجه اول‌تان بیشتر باشد ولی این به معنای ناامیدی نیست. باید با کوشش بیشتر، این مقاومت را نیز شکست دهید.
منبع : مجله سیب سبز