بیشتر زنان موهای خود را با رنگ‌های شیمیایی رنگ می‌کنند که مطمئنا عوارض خودش را دارد صرف نظر از مضرات رنگ‌های شیمیایی، خیلی از بیماری‌ها باعث می‌شود که زنان از استفاده از رنگ‌ها و لوازم آرایشی شیمیایی منع شوند. به ویژه بانوانی که دوره شیمی درمانی را طی می‌کنند به هیچ وجه نباید تا مدتها موهای خود را با رنگ‌های شیمیایی رنگ کنند. بهترین کار برگشتن به دوران مادربزرگهایمان است با رنگهای طبیعی که استفاده می‌کردند.  در این مطلب به شما می‌گوییم چطور موهای خود را مواد طبیعی و صد البته بسیار مقوی برای موهایتان رنگ کنید.

پوست بلوط و پیاز برای رنگ کردن مو به رنگ قهوه‌ای روشن

پوست بلط و پیاز برای موهای قهوه ای روشن

طرز تهیه این رنگ مو بسیار آسان است. تنها کافیست ترکیبی از پوست بلوط  و پیاز را با هم در یک لیتر آب به مدت یک ساعت بجوشانید. دقت کنید میزان پوست پیاز و بلوطتتان نباید کم باشد به طوری که نصف آب را پر کند. حرارت را کم کنید و یک ساعت در ظرف را بگذارید تا خوب رنگ آنها در آب دربیاید بعد موهای خود را با این ترکیب خیس کنید و بگذارید یک ساعت روی سرتان بماند.بعد موهای خود را بشویید و با ترکیب سرکه سیب و آب آب کشی کنید تا موهایی براق داشته باشید.

پوست تازه گردو برای رنگ کردن موها به رنگ  قهوه‌ای

پوست گردو برای موهای قهوه ای

۲۰ گردو تازه را پوست بکنید و پوست سبز آن را جدا کنید. آنها را خوب میکس و له کنید تا یک ترکیب یکدست به دست بیاورید. می توانید برای روشن تر شدن آن با پوست لیمو مخلوط کنید که بسیار خوشرنگش می کند. این ترکیب را با فرچه رنگ مو روی موها بزنید و به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بگذارید روی سرتان بماند. بعد موها را بشویید و با سرکه سیب و آب، آبکشی کنید.

لبو برای رنگ کردن موها به رنگ شرابی

لبو برای موهای شرابی

یک لبو متوسط را خرد کنید و بجوشانید برای اینکه رنگ بیشتری بدهد چند قطره سرکه هم اضافه کنید بعد که کاملا جوشید و لبوها پختند بگذارید تا ترکیب خنک شود و بعد با مخلوط کن این ترکیب را کاملا خمیری در بیاورید. بعد آنها را به مدت ۳۰ دقیقه روی موها بگذارید. سپس موها را بشویید و با سرکه سیب و آب آبکشی کنید.

دقت داشته باشید که اگر موهای شما روشن باشد یک بار کافیست تا موهایتان کاملا رنگ بگیرد در غیر این صورت اگر موهای تیره دارید باید چندین بار این کار را انجام دهید تا به رنگ دلخواهتان برسید.

بابونه برای رنگ کردن موها به رنگ طلایی روشن

بابونه برای موهای طلایی

۱۰۰ گرم بابونه خشک را در نیم لیتر آب نیم ساعت بجوشانید بعد آن را صاف کنید و موهای خود را با آن خیس کنید و نیم ساعت تا یک ساعت بگذدارید بماند بعد موها را بشویید و با سرکه سیب و آب آبکشی کنید. این رنگ برای مادربزرگهایی که موهایشان سفید است و می‌خواهند موهایی طلایی داشته باشند و یا جوانهایی که عاشق موی طلایی و روشن اند فوق العاده است.

یادتان باشد به ترکیبات فوق می‌توانید با خلاقیت قهوه و یا زردچوبه اضافه کنید. قهوه برای موهای تیره تر و زردچوبه  و حنا برای موهای زردتر. این رنگ  موهای نه تنها فوق العاده‌اند بلکه برای تقویت موهای مرده و از دست رفته بسیار مفید و موثر اند شاید مجبور شوید زود به زود موهایتان را با این مواد طبیعی رنگ کنید اما نگران نباشید چون با این کار موهای خود را بیشتر و بیشتر تقویت می‌کنید.

 

 

منبع : زنجفیل