چرا زیر چشم من سیاه شده ؟ روش های درمان سیاهی دور چشم

 

تیرگی دور چشم

سیاهی دور چشم, سیاهی دور چشم نشانه چیست, سیاهی دور چشم کودکان, سیاهی دور چشم با , سیاهی دور چشم از چیست

********

 

اینکه چرا دور چشم های ما، سیاه است و یا اینکه سیاه می شود دارای دلایلی می باشد. برخی از این دلایل را می توان تغییر داد و برخی دیگر از دلایل را نمی توان تغییر داد

علل شایع بروز تیرگی زیر چشم

شایع ترین علت بروز این مشکلات وجود رنگدانه بیش از حد در ناحیه اطراف چشمان است.این امر خاصیت طبیعی پوست است و در میان افراد آسیایی تبار بیشتر شایع است.

در این افراد به علت نازکی پوست زیر چشمان رنگدانه های موجود در پوست مشخص تر است.

علاوه بر این رگ های خونی زیر چشم ممکن است مانند سایه ای کبود زیر چشم نمایان شود. پوست نیز هنگامی که پیر می شود شل شده در نتیجه زیر چشمان سایه می افتد.

توجه داشته باشید قرار گیری در معرض آفتاب این شرایط را بدتر می کند زیرا موجب بروز چین و چروک در پوست می شود.

هنگامی که بیرون می روید حتما از ضد آفتاب با عیار محافظتی بالا استفاده نمایید به خصوص روی پوست صورت و هنگام روز نیز حتما از عینک آفتابی و کلاه استفاده کنید.

در این باره نوعی شرایط خاص وجود دارد که به نام “چشم پاندا” معروف است این مشکل با رژیم غذایی نا مناسب، مصرف بیش از حد الکل، استعمال دخانیات یا حتی به دلیل بیماری بدتر می شود.

واکنش های آلرژیک مانند تب یونجه نیز در طول زمان ممکن است باعث تیرگی نواحی اطراف چشم شود. گرفتگی بینی نیز منجربه تورم رگ های خونی که از چشم به سوی بینی می رود شده و موجب تیرگی پوست می گردد.

توجه داشته باشید مالش مستمر چشمان تحریک شده در اثر حساسیت موجب صدمه به پوست می شود.

در زنان باردار نیز به دلیل تغییرات هورمونی و افزایش اتساع عروق ممکن است پوست زیر چشمان تیره شود زیرا رگ ها از زیر پوست نمایان است.

 

از بین‌بردن تیرگی دور چشم

, سیاهی دور چشم را چگونه از بین ببریم, سیاهی دور چشم و درمان آن, سیاهی دور چشم را چگونه برطرف کنیم, سیاهی دور چشم درمان, سیاهی دو*ر چشم در مردان,

********

چند روش بسیار مفید برای از بین بردن سیاهی دور چشم

به اندازه کافی بخوابید:
در بسیاری از افراد ، سیاهی دور چشم به خاطر کمبود خواب تشدید می شود . خواب کافی به کمتر شدن سیاهی دورچشمان شما کمک می کند بنابراین خیلی مهم است که حتما” ۸ ساعت در روز بخوابید . علاوه براین سعی کنید قبل از خوابیدن ذهن و جسمتان را آرام کنید برای مثال به یک موسیقی آرام گوش کنید و کتاب بخوانید . البته این روش برای همه موثر نیست زیرا سیاهی چشم بعضی از آدمها به کمبود خواب آنها مرتبط نمی شود ، اگر شما هم از جمله این افراد بودید و با این روش نتیجه نگرفتید روشهای بعدی را امتحان کنید.

در حال خواب نیز پوستتان را درمان کنید:
ماسکهای شبانه صورت به کاهش پف کردگی یا کاهش تغییر رنگ زیر چشم کمک می کند، این ماسکها را به صورت دستی نیز می توانید تهیه کنید. لیف حمام را با آب سرد مرطوب کنید، لیف را فشار دهید تا آب اضافی آن خارج شود، کمی قبل از خواب روی چشمان بسته قرار دهید این کار ساده در سرعت درمان مؤثر است. به یک پزشک طب گیاهی مراجعه کنید اگر مشکل اصلی فقر ویتامینی یا مشکل در جذب مواد معدنی باشد حتماً باید درمان شود. این پزشکان به تسکین و درمان افرادی که بیماری های مزمن دارند کمک می کنند.

از کرم های دور چشم محتوی ویتامین K و A استفاده کنید:
حلقه سیاه ممکن است به علت کمبود ویتامین K باشد. به هر حال تحقیقات اخیر نشان داده که کرم های پوست محتوی این دو ویتامین پف کردگی و تغییر رنگ محسوس در بسیاری بیماران را کاهش داده است. مصرف روزانه و طولانی مدت این کرمها نتیجه مطلوب را خواهد داد.

رژیم غذایی سالم و متعادلی داشته باشید:
روزانه مکمل های ویتامینی لازم را مصرف کنید و مقدار زیادی آب بنوشید. حلقه سیاه و پف آلودگی اغلب به خاطر کمبود ویتامین K یا ناکافی بودن آنتی اکسیدانهاست. همین طور کمبود ویتامین B12 (که معمولاً به علت کم خونی است) باعث ایجاد حلقه سیاه می شود. حتماً مقدار زیادی میوه و سبزیجات سبز رنگ بخصوص کلم بروکلی و اسفناج مصرف کنید.

سیگار نکشید:
سیگار نه تنها تهدیدی برای وریدهای بدن است بلکه ظاهر رگهای خونی زیر پوست را آبی و برجسته تر می کند.

مقدار نمک مصرفی را کاهش دهید:
خوردن زیاده از حد نمک باعث می شود بدن آب را در جاهای غیر معمول بدن مثل دور چشم نگه دارد که سبب پف کردگی چشم می شود. مصرف زیاد نمک به گردش خون زیان رسانده و باعث می شود رگهای پوست آبی تر به نظر برسند.

 

درمان با خیار:
برشهای حلقه ای خیار را روزانه روی چشمانتان بگذارید خواهید دید پوست از نظر ظاهری باطراوت می شود. چای بسته ای مرطوب یا یک قطعه یخ را در پارچه نرمی بپیچید و روی چشمانتان بگذارید این عمل ورم و تغییر رنگ زیر چشم را کاهش می دهد. بسته های چای یا برشهای حلقه ای سرد و تازه خیار را 10 تا 15 دقیقه روی چشم نگه دارید.

روغن بادام و عسل:
دو قاشق غذاخوری روغن بادام را در یک کاسه کوچک با دو قاشق غذا خوری عسل مخلوط کنید . این مخلوط را هر شب قبل از خواب ، زیر چشمتان بمالید و صبح آن را بشویید. این مخلوط علاوه بر کم رنگ کردن سیاهی دور چشم ، برای برطرف کردن چروکهای زیر چشم هم مفید است . همزمان با استفاده از این مخلوط ، هر روز ۱۰ عدد بادام بخورید . بعد از ۲۰ روز نتایج این روش را کاملا” احساس خواهید کرد.

گوجه فرنگی و لیمو:
یک قاشق چایخوری آب گوجه فرنگی تازه و یک دوم قاشق غذا خوری آب لیمو را با یک قاشق چایخوری آرد مخلوط کنید . این مخلوط را به آرامی زیر چشمتان بمالید و حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید. بعد از ۱۰ دقیقه ، مخلوط را به آرامی با انگشتتان پاک کنید و سپس صورتتان را با یک پاک کننده ملایم بشویید و خشک کنید.

اگر حداقل یک بار در روز این عمل را انجام دهید بعد از چند روز نتایج آن محسوس خواهد بود. آب گوجه فرنگی سرشار از ویتامین آ ، سی و آهن است که همه آنها برای پوست شما مفید هستند.

منابع:
عصر ایران
ممتاز نیوز