آیا میدونستین ریش داشتن نماد تاریخیه قدرته؟ برای همینه که مردان بانفوذ همیشه ریش رو انتخاب میکردن. از آبراهام لینکلن گرفته تا بابانوئل و …. ، همه میدونستن که ریش چه خوبیایی داره! اگه نمیتونین ریش هایی بلند داشته باشین اصلا مهم نیست، فقط باید مطمئن شین که موهاتون به روشی سالم رشد میکنن. بزرگترین اشتباه هر مردی اینه که فکر میکنه همه ی جای صورت ریش درنمیاره، که البته این امر خیلی نادره.

رشد موها در صورت میتونه یکی از اسرارآمیزترین رازهای زندگی باشه؛ همه ی مردان اینقدر خوش شانس نیستن که موهای صورتشون به راحتی رشد کرده و پرپشت بشن. اما چند مورد ساده هست که میتونن مفید باشن. البته میزان رشد، ضخامت و پراکندگی موهای صورت به سن و ژنتیک هر فرد بستگی داره و همین امر باعث ناشکیبایی خیلی از مردان میشه و دائما سوال میکنن باید چیکار کنن تا موهای صورت سریع تر رشد کنه!

ریش 2

 

ابزار لازم برای رشد موهای صورت رو در اختیار داشته باشین

شاید تکراری و کلیشه ای به نظر برسه، اما یه رژیم غذایی سرشار از پروتئین همراه با استرس کم و خواب کافی میتونه به رشد سریع تر موها کمک کنه. استرس از جمله عواملیه که باعث ریزش مو میشه و میتونه هر مردی رو در هر سنی درگیر کنه. پروتئین باعث رسیدن مواد مغذی به بدن شده و در نتیجه موهای بیشتری رشد میکنن، و خواب کافی هم به این روند سرعت میده. حتی برخی کارشناسان توصیه میکنن روزانه هشت لیوان آب بنوشین تا موهایی سالم و ضخیم داشته باشین!

بیوتین یه مکمل طبیعی برای رشد موهاست که با کمکش میتونین کیفیت و رشد موها رو بهبود بدین. این ماده به خصوص به مردانی که موهای صورتشون نازک و پراکنده است کمک میکنه. بیوتین حاوی ویتامین B6 ، C و E بوده و به حفظ شکل اصلی پوست و مو کمک میکنه. کاهش این ماده در بدن هم در موها و هم در ناخن ظاهر میشه.

برای اینکه موهای صورت رشد کنن باید صبور باشین

مشکل بعدی که مردها باهاش روبرو میشن اینه که صبر نداشته و انتظارات نامعقولی دارن. خب غیرممکنه که یه روز صبح بیدار شین و ببینین کل صورتتون پر از مو شده! اما اینکه در عرض چند روز موهاتون رشد کنن معقول تره. شاید گاهی وسوسه شین که صورتتون رو اصلاح کنین و از این حالت شلختگی بیرون بیاین، اما باید یادتون باشه که رشد موهای صورت زمان میبره و باید صبور باشین. برخی از مردان میگن زمانی که موها داره رشد میکنه صورتشون خارش میگیره، که این امری طبیعیه.

به دنبال مدل های متفاوت ریش بگردین و ببینین چی جدید اومده. یا یکی از مدل های زیر رو انتخاب کنین:

ریش

مدل های ریش, مدل های ریش و سبیل, مدل های ریش پروفسوری, مدل های ریش بلند, مدل های ریش تراش فیلیپس, مدل های ریش عربی, مدل های ریش و سیبیل, مدل های ریش پرفسوری, مدل های ریش ایرانی, مدل های ریش کوتاه,

************

روی موهایی که دراومدن کار کنین

فقط به این خاطر که موهای صورت خیلی بلند یا جایی که شما میخواین نیستن، دلیل نمیشه که ناامید بشین. در هر مرحله شاهد رشد موهای جدید بوده و میتونین در این مراحل مدل های مختلف رو امتحان کرده و لذت ببرین (از ته ریش گرفته تا ریش های بلند). مرتب و تمیز نگه داشتن ریش هم یه تکنیک عالی برای پرپشت نشون دادن اوناست. موهای بلندی که پراکنده به نظر میرسن به هر کسی نمیان.

روی کیفیت تمرکز کنین. به این ترتیب میتونین همونطوری که موها رشد میکنن بهشون شکل بدین. شاید کوتاه کردن موها عجیب به نظر برسه، اما مرتب نگه داشتنشون باعث رشد سریع تر میشه. درست مثل موهای سر، وقتی موهای سر موخوره میگیرن یا صدمه خوردن، بدن به جای کار کردن روی رشد موهای جدید داره روی ترمیم این موها کار میکنه. پس از کوتاه کردن و شکل دادن به ریش نترسین.

قسمت های خالی رو پر کنین

اگه مثل برخی از مردان، قسمت هایی از صورت بدون مو باقی موندن، میتونین از محصولات خاصی که برای ضخیم تر نشان دادن ریش تولید میشن استفاده کنین. استفاده از این نوع محصولات روی ریش به شدت جلب توجه کرده و باعث میشه قسمت های خالی در بین ریش ها خیلی خوب به نظر برسن. بیشتر اوقات، افراد مشهور ریش هاشون رو کوتاه و ضخیم نگه میدارن و هر زمانی که دلشون بخواد از این روش استفاده میکنن. شاید تعجب کنین که برخی افراد چقدر ریش کوتاهی دارن.

البته آرایشگر این محصول رو در اختیار دارن و مراجعه به اونا باعث میشه نتیجه ای که میگیرین حرفه ای تر باشه. از این محصول در نقاطی که موهای نازک داره یا قسمت هایی که مو رشد نمیکنه استفاده کنین تا ظاهر ریش پرپشت بشه. فقط یادتون باشه که بیش از حد اینکار انجام ندین و رنگی نزدیک به رنگ طبیعی موهاتون انتخاب کنین تا چهره تون عجیب و غریب نشه!

aaf4544d6eacc2e4d7bc359eb7487826

موهای صورت باید در شرایط خوبی باشن

وقتی موهای صورت رشد کردن، باید اونا رو در شرایط مناسبی نگه دارین تا دوباره مجبور به اصلاح نشین. روغن کرچک یه روش خانگی عالی برای حفظ رشد موهاست. هر شب قبل از خواب مقداری روغن کرچک به ریش زده و صبح روز بعد بشورین (میتونین با یه حوله یا پارچه از کثیف شدن بالش پیشگیری کنین). تا زمانی که رشد موفقیت آمیز موها رو ندیدین این کار رو هر شب انجام داده و بعدش هفتگی اش کنین.

منبع و ترجمه توسط گروه نویسندگان نوین زی

http://novinzi.com