ریزش مو میتونه ناشی از علت های زیاد باشه، مثل پوشیدن دائم کلاه لبه دار یا کلاه ایمنی، رژیم غذایی نامناسب، استرس، آلودگی هوا، کمبود مواد مغذی، داروهای خاص، ژنتیک فرد و …. . اما با همه ی این موارد، دلیل نمیشه که با این مسئله کنار بیاین. چند روش طبیعی وجود داره که میتونن باعث متوقف شدن این روند بشن، پس نگران نباشین.

ترمیم موها با پروتئین
مصرف گوشت بدون چربی، ماهی، سویا یا مواد غذایی دیگه ای که حاوی پروتئین هستن، به سلامتی موها کمک کرده و ریزش مو رو کاهش میده.

گوشت

درمان خانگی ریزش مو, درمانهای خانگی ریزش مو, ماسک خانگی ریزش مو, راه درمان خانگی

****

استفاده از روغن های ضروری
پوست سر رو برای چند دقیقه با روغن های ضروری ماساژ بدین. این کار باعث میشه فولیکول های مو فعال بمونن. همچنین میتونین اسطوخودوس رو به روغن بادام یا کنجد اضافه کرده و بعد از این روغن ها استفاده کنین.

روغن

ریزش مو, درمان خانگی ریزش مو در مردان, درمان خانگی ریزش مو در زنان, راههای درمان خانگی

*****************

سرتون باید بدون عرق بمونه
مردانی که موهای چربی دارن معمولا توی تابستون شوره سری رو تجربه میکنن که ناشی از عرق کردنه و همین امر شانس ریزش مو رو هم بیشتر میکنه. پس از شامپوهایی استفاده کنین که حاوی آلوئه ورا و چریش بوده تا سر رو خنک نگه داشته و از شوره جلوگیری کنن.

عصاره سیر، عصاره پیاز یا عصاره زنجبیل
میتونین این عصاره ها رو روی پوست سر زده و اجازه بدین تمام شب باقی بمونن و صبح روز بعد شستشوش بدین. این کار رو به طور منظم انجام داده تا نتایج قابل قبولی بگیرین. (البته این مورد به کسانی که به بوی این مواد حساسن توصیه نمیشه)

پیاز

ریزش مو, داروی خانگی ریزش مو, راههای خانگی جلوگیری از ریزش مو, درمان خانگی برای جلوگیری از ریزش مو,

****

به موها چای سبز بزنین
تحقیقات نشون دادن زدن چای سبز به موها باعث کاهش ریزش مو میشه. تنها کاری که باید انجام بدین اینه که دو عدد چای سبز کیسه ای رو در یه فنجان آب ریخته و بذارین سرد بشه و بعد روی موها بزنین. بعد از یک ساعت موها رو بشورین. برای اینکه نتیجه بهتری بگیرین این کار رو برای یک هفته تا ده روز انجام بدین.

چای سبز

ریزش مو, داروی خانگی ریزش مو, راههای خانگی جلوگیری از ریزش مو, درمان خانگی برای جلوگیری از ریزش مو,

*******

استفاده از برگ چریش
شما میتونین موها رو با خمیری که از برگ چریش ساخته شده شستشو بدین. این روش به خصوص برای کسانی که ریزش موهاشون ناشی از تجمع بیش از حد چربی در پوست سر یا عفونت های مهاجم پوستیه، مفیده.

چریش

پودر میوه آملا (Amla)
مخلوط پودر آملا و آبلیمو رو میتونین روی موها بذارین تا هم رشدشون بیشتر بشه و هم حجمشون.

آملا

پودر شنبلیله
میتونین توی خونه یه داروی ضد ریزش مو درست کنین. فقط کافیه دانه شنبلیله رو توی روغن نارگیل تفت بدین و بعد این مخلوط رو صاف کرده و مقدار کمی اش رو روی ریشه ی موها بزنین. البته میتونین برگ حنا رو در روغن خردل جوشانده و بعد از خنک شدن صافش کنین و چند قطره ازش رو به ظرف روغن نارگیلتون اضافه کنین.

شنبلیله

شیر یا روغن نارگیل
این روش خونگی قدیمی رو دست کم نگیرین. روغن یا شیر نارگیل سرشار از انواع ویتامین و مواد معدنیه که باعث رشد موها میشن. بهترین چیز درباره این روش اینه که هم میتونین این ماده رو بخورین و هم اینکه روی موها ماساژ بدین. (البته در هنگام تهیه روغن و شیر نارگیل از کیفیت مناسب و قابل خوراکی بودن اونا مطلع بشین)

نارگیل

شستشو با تخم مرغ
درسته که بوی تخم مرغ ممکنه آزاردهنده باشه، اما اگه این روش رو آخر هفته ها امتحان کنین ضرری نداره. پروتئین تخم مرغ باعث رشد موهای جدید و سالم میشه. خیلی ساده یه تخم مرغ رو روی پوست سر ماساژ داده و ۳۰ دقیقه صبر کرده و بعد با یه شامپوی ملایم شستشوش بدین. تخم مرغ یه نرم کننده طبیعی مو هم هست.

تخم مرغ

سرکه
سرکه سرشار از پتاسیم و دیگر آنزیم هاییست که رشد موها رو افزایش داده و با شوره سر مبارزه میکنه. همه ی کاری که باید انجام بدین اینه که داخل یک چهارم یه سطل، آب ریخته و نصف فنجان سرکه بهش اضاه کنین و بعد موها رو داخلش فرو ببرین. ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کرده و بعد موها رو بشورین.

ریزش مو

ترجمه: حمیده انیسی بصیر

http://novinzi.com