سرمای زمستان باعث خشکی، آلرژی، خارش و قرمزی پوست بدن و صورت می شود. حالا چطور می شود با حرکتی هوشمندانه با این دردسر مقابله کرد؟ در حالی که همه ی ما به مرطوب کننده ها و کرم های شیمیایی وابسته هستیم، به طور کامل روش های سالم و خانگی را که به طور طبیعی با خشکی و دیگر مشکلات پوستی مبارزه می کنند، نادیده می گیریم. در این مطلب به چند نکته اشاره می کنیم که با استفاده از آنها می توان خشکی پوست را رفع کرد:

مرطوب کننده های شیمیایی را فراموش کنید

به جای مرطوب کننده های قدیمی و شیمیایی از مرطوب کننده هایی طبیعی مثل کره، روغن زیتون، روغن نارگیل، شیر، عسل و ماست استفاده کنید. شیر علاوه بر نرم کردن پوست ، لایه برداری هم می کند. ماست مثل یک عامل آب رسانی به پوست عمل کرده و از خارش و خشکی جلوگیری می کند. عسل هم یک مرطوب کننده عالی حاوی آنتی اکسیدان هاست که باعث نرمی و یکدست شدن پوست می شود.

honeyas_1450089637

لایه برداری در زمستان

همه لوازم آرایشی را فراموش کرده و لایه بردارهای دست ساز خودتان را امتحان کنید. موز را با دو قاشق غذاخوری عسل و دو قاشق غذاخوری جو مخلوط کرده و روی پوست بزنید تا خشک شود، بعد با حرکات دایره ای انگشتان آن را از روی پوست پاک کنید. دو قاشق غذاخوری شکر را با ۴ تا ۵ قطره روغن زیتون مخلوط کرده و از آن برای لایه برداری و تغذیه پوست استفاده کنید. دو قاشق غذاخوری پودر کاکائو را با دو قاشق غذاخوری شکر به همراه چند قطره لیموترش و روغن بادام مخلوط کرده و روی صورت و دست ها بگذارید. وقتی خشک شد آن را با آب سرد بشوئید.

لایه بردا

محصولات زیبایی

نرم کننده لب و موس را به کیف لوازم آرایش اضافه کنید. کرم ها و مرطوب کننده هایی را انتخاب کنید که پوست را نرم می کنند. در زمستان از کرم پودر و پنکیک استفاده نکنید.

روغن بخورید، آب بنوشید!

در فصل زمستان، بدن رطوبت خود را دائما از دست می دهد. حتی برخورد کمی با هوای سرد هم می تواند پوست را خشک کند. روغن ها از جمله عوامل مرطوب کننده خوب در این فصل هستند. روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن بادام، روغن آواکادو از جمله محصولات مفیدی هستند که باعث نرمی پوست شده و علاوه بر این پوست را جوان و سالم نگه می دارند. از طرف دیگر، بدن در این فصل به دو برابر مقدار آبی که معمولا مصرف می کنیم نیاز دارد. برای اینکه دچار کم آبی نشویم باید مقدار زیادی آب بنوشیم.

روغن

حمام کردن صحیح

حمام کردن در زمستان باید طوری برنامه ریزی شود که پوست خشک نشود. اولین و مهمترین کار این است که زمان زیادی طول نکشد! می توانید بعد از حمام صورت و بدن را با روغن زیتون، روغن نارگیل یا حتی شیر ماساژ دهید تا پوست مرطوب و نرم شود. همچنین می توانید به آب داخل وان حمام چند قطره روغن زیتون یا نارگیل اضافه کنید.

این عادات فراموش نشود

اگر حوصله و وقت انجام هیچکدام از نکاتی که در بالا به آن اشاره کردیم را ندارید، پس لااقل این کارها را انجام دهید:

  • مقدار زیادی میوه و سبزیجات تازه بخورید.
  • با آب خیلی داغ حمام نکنید چون پوست به شدت خشک می شود.
  • دو تا سه بار در روز مرطوب کننده استفاده کنید.
  • با نوشیدن مقدار زیادی آب، بدن را از کم آبی نجات دهید.
  • بدن را خوب بپوشانید تا هوای سرد کمتر به پوست برخورد کند.
  • از محصولات زیبایی که حاوی الکل هستند را کنار بگذارید.
  • شستشودهنده های ملایم صورت را جایگزین صابون های عادی خود کنید.
  • از وازلین برای نرم کردن پوست دست ها، پاها و لب استفاده کنید.
  • قبل از حمام پوست بدن و صورت را با روغن زیتون یا نارگیل ماساژ دهید.

ترجمه: حمیده انیسی بصیر

منبع : http://novinzi.com