مصرف این خوراکی ها قبل از خواب باعث بی خوابی شما میشوند

مصرف این خوراکی ها قبل از خواب باعث بی خوابی شما میشوند

 

خواب

بیشتر افراد فکر می‌کنند که نوشیدن روزانه دو فنجان قهوه‌ی کافئین دار قبل از خواب ،باعث بی‌خوابی در طول شب می‌شود هرچند که این مورد کاملا صحیح است اما بیشتر افراد نمی‌دانند که حتی غذاهای سالم و طبیعی نیز می‌تواند باعث بی‌خوابی در طول شب شود. در اینگونه موارد بیشتر افراد رژیم غذایی خود را به رژیم پر چربی و پر کالری تبدیل می‌کنند تا استرس ناشی از کم خوابی را جبران کنند. مطالعات انجام شده بر روی بیش از ۱.۱ میلیون نفر که دارای مشکل بی خوابی و محرومیت از خواب بودند ، نشان داد که کمتر از ۷ الی ۸ ساعت خواب در طول شب می‌تواند باعث افزایش BMI گردد. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که خواب کافی و منظم در طول شب به شما کمک می کند لاغرتر شوید و اشتهای کاذب نیز نداشته باشید. برای اینکه وزنی سالم داشته باشید و احساستان خوب باشد ، باید در طول شب خوب بخوابید. متاسفانه بیشتر افراد غذاهایی را که قبل از خواب مصرف می کنند نادیده می‌گیرند و همین امر نیز موجب بی‌خوابی آن‌ها می‌شود.

۶ غذایی که باعث از دست رفتن خواب شما می‌شود:

۱.کلم‌ها:

چه کسی می‌توانست حدس بزند که کلم بروکلی و گل کلم می‌تواند باعث بی خوابی گردد؟ این نوع از سبزیجات دارای مواد مختلف معدنی هستند که برای سلامتی بدن بسیار مفید است. تریپتوفان موجود در این سبزیجات به تولید سرتونین کمک می‌کند.سرتونین نیز باعث ایجاد خواب در افراد می‌گردد. با اینحال، کلم‌ها در میان سایر مواد غذایی ، دیرتر هضم می‌شوند و دارای فیبرهای نامحلولی هستند که زمان زیادی برای عبور از سیستم گوارش بدن نیاز دارند. با خوردن این سبزیجات در زمان نزدیک به خواب ، بدن شما باید به سختی روی آن‌ها کار کند تا بتواند هضم راحتی داشته باشد. همین امر نیز موجب بی‌خوابی خواهد شد.

  1. شکلات تلخ و تیره:

با اینکه شکلات تلخ شامل آنتی اکسیدان‌ها و مواد معدنی بسیار مفیدی است و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی وافزایش فشار خون را کاهش می‌دهد و از پوست صورت در مقابل نور خورشید محافظت می‌کند اما خوردن این ماده نیز در اواخر شب می‌تواند باعث بیداری شما در طول شب گردد.برخی از این شکلات ها همچنین دارای مقدار زیادی کافئین هستند که این نیز بی خوابی را تشدید می‌کند. شکلات تلخ همچنین حاوی تیروزینی است که بدن را تحریک می‌کند و باعث می‌شود فرد به سختی به خواب برود.

  1. گوشت فرآوری شده و پنیر چندساله:

برخی از افراد خوردن چنین موادی را ترجیح می دهند اما این‌ها نمی‌توانند خواب راحتی برای شما به همراه داشته باشند. گوشت و پنیر، حاوی آمینو اسیدی به نام تیرامین هستند که نوراپی نفرین را آزاد می‌کند که می‌تواند باعث بی‌خوابی شود.

۴.سس گوجه فرنگی:

سس گوجه فرنگی معمولا به همراه بیشتر غذاها همچون پیتزا، لازانیا و اسپاگتی سرو می‌شود. اگرچه بیشتر افراد دوست دارند یک کاسه‌ی پر از اسپاگتی را به همراه مقدار زیادی سس گوجه مصرف کنند اما این ماده نیز می‌تواند به بی خوابی شما کمک کند. گوجه فرنگی حاوی ویتامین‌های مهم، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌هایی است که خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سرطان را کاهش می‌دهد اما این گیاه به شدت اسیدی است و باعث دیر خوابیدن فرد خواهد شد. سعی کنید گوجه فرنگی را در طول روز مصرف کنید تا نشانه‌ی رفلاکس در شب را نداشته باشید.

۵.گوشت قرمز:

بر اساس مطالعات انجام شده ، غذاهایی همچون گوشت قرمز که دارای چربی فراوان هستند ، دیر هضم تر از مواد پرفیبر می باشند. زیرا مواد پر چربی سیگنال‌هایی را به شکم ارسال می‌کند که آن را کندتر خالی کند. به طور متوسط ، گوشت تقریبا ۲۴ ساعت زمان نیاز دارد تا سیستم گوارش بدن را ترک کند. اگر دوست دارید گوشت مصرف کنید حتما از گوشت‌های سبک‌تر استفاده نمایید. مثلا می توانید از گوشت ماهی و مرغ در اواخر شب و برای شام استفاده کنید. به یاد داشته باشید که رژیم غذایی پروتئین دار، با بی خوابی و مشکلات خواب ارتباط مستقیم دارد.

  1. غذاهای تند:

همانند گوجه فرنگی ، غذاهای تند نیز می‌تواند باعث سوزش سر دل شود و مشکلات بی خوابی را به همراه داشته باشد.این غذاها همچنین باعث افزایش متابولیسم بدن شده و دمای آن را بالا می‌برند.اگر غذای تند مصرف می‌کنید حتما مطمئن شوید که آن را چند ساعت قبل از خواب خورده باشید و زمان کافی برای هضم در اختیار آن‌ها قرار دهید.

منبع : مجله سلامت

باعث بی خوابی, باعث بی خوابی می شود, چه چیزی باعث بی خوابی میشود, غذاهایی که باعث بی خوابی میشوند, چه غذاهایی باعث بی خوابی میشود, ایا قهوه باعث بی خوابی میشود, داروهایی که باعث بی خوابی میشوند, قهوه باعث بی خوابی میشود,

توسط :

مسئول سايت

داروخانه اینترنتی آرتان طب بزرگترین و کاملترین داروخانه آنلاین

برای مشاهده و خرید لیست کامل سرویس های اتوبوسی ترمینال جنوب کلیک کنید

بازارگاه کامل ترین سایت خرید اینترنتی بلیط اتوبوس

زنبیل آنلاین مثل یک ویترین پر زرق و برق است که خرید اینترنتی را برای شما آسان کرده است