خواص جالب و عالی زغال فعال برای زیبایی پوست و مو

 

 

خشکی زیاد پوست,پاک سازی پوست

 

زغال فعال یک عنصر بسیار موثر جهت تقویت پوست و مو محسوب می شود. با قرار دان زغال بر روی پوست و در موها می توانید شاهد سلامتی و زیبایی این دو عضو مهم باشید.

زغال فعال آن زغالی نیست که برای طبخ کباب استفاده می شود، بلکه یک نوع زغال است که بیشتر در مصارف پزشکی و آن هم جهت تصفیه هوا استفاده می شود.

همچنین این ماده همراه با مواد شیمیایی آن به عنوان یک دارو در اورژانس جهت درمان مسمویت ها استفاده می گردد.

امروزه بسیاری از مردم جهت سم زدایی آب و مواد غذایی و سفید کردن دندان ها از این ماده کمک می گیرند.

حال خوب است که بدانید چطور این ماده ی شگفت انگیز در درخشان کردن و تقویت پوست و مو نیز موثر است.

ما به شما پیشنهاد می کنیم زغال فعال را به صورت پودر در آورده و بر روی مو و پوست صورتتان بریزید.

بسیاری از مردم شاهد نتایج شگفت انگیزی پس از استفاده این ماده بوده اند، زیرا سموم به راحتی به زغال فعال می چسبند که این خود سبب سم زدایی و پاک سازی می شود. به علاوه اینکه چون این ماده یک عنصر طبیعی است و فارغ از هر گونه ماده ی شیمیایی می باشد عوارض بدی برای مو و پوست ندارد. زغال فعال از طرق زیر می تواند سبب تقویت پوست و مو شود.

کوچک تر کردن منافذ و پاک سازی پوست
سموم و ذرات ریز زیادی در طول روز به منافذ پوست ما می چسبند و آن را آلوده می سازند. زغال فعال به این منافذ اتصال یافته و مانع اتصال این مواد آلوده به پوست می شود و سبب پاک شدن و درخشان ماندن پوست می شود. همچنین این ماده با لایه برداری سلول های مرده ی پوست، آن را شاداب تر می سازد.
مراقبت از پوست چرب
زغال فعال سبب ایجاد تعادل در چربی پوست شده و مانع جوش زدن صورت می شود. بنابراین بهتر است افرادی که پوست چرب دارند، یک یا دو بار در هفته از زغال فعال به عنوان ماسک صورت استفاده کنند. ولی استفاده ی بیش از حد آن ممکن است سبب خشکی زیاد پوست شود.
درمان آکنه
بسته به نوع آکنه و علت تشکیل آن، زغال فعال می تواند آن را از بین ببرد. این ماده به شکل یک صابون عمل کرده و تمام چربی ها و آلودگی ها را از پوست می زداید. اگر نمی خواهید از این ماده در تمام پوست خود استفاده کنید، آن را فقط بر روی محل آکنه قرار دهید.
درمان نیش حشرات و مشکلات پوستی
اگر پوست مورد گزش حشراتی مانند زنبور قرار بگیرد و یا به هر دلیلی دچار بریدگی و خراش شود، زغال فعال می تواند درد را تسکین دهد و علائم آن را از روی پوست محو کند.
برخی عفونت ها نیز می توانند توسط این ماده ی مهم درمان شوند.برای این منظور، بهتر است پودر زغال را با کمی آب مخلوط کرده و به صورت خمیر در آورید. سپس خمیر را بر روی محل مورد نظر قرار دهید.
خلاص کردن موها از شر سموم
با قرار دادن زغال فعال بر روی موها می توان آن ها از شر گرد و خاک و چربی اضافه خلاص کرد،درست مانند پوست. می توان برای تقویت و بهبودی موها از شامپوهای دارای زغال فعال استفاده کرد. در غیر این صورت می توانید در فواصل زمانی مشخص در هنگام استحمام یک قاشق پودر زغال فعال را به شامپویتان اضافه کنید. فقط به یاد داشته باشید استفاده ی زیاد از زغال ممکن است باعث خشکی بیش از حد موها شود.
حجیم ساختن موها
اگر موها آلودگی زیادی را حمل کنند، سبب خم شدن و بی حجم شدن شان می شود. در حالیکه زغال فعال با زدودن آلودگی ها، علاه بر پاک سازی موها باعث حجیم شدن آن می شود.
درمان پوست سر
شوره سر، قرمزی و خارش پوست سر چرب با زغال درمان می شود. با مخلوط کردن کمی از این ماده با شامپو، خود را از شر این مشکلات نجات دهید.

********

 

منبع:تبیان

اگر دندان‌های شما به هر دلیلی آن طور که می‌خواهید سفید نیستند، می‌توانید از روش‌های طبیعی زیادی برای سفید کردن دندان بهره ببرید.

اگرچه پیدا کردن روشی مؤثر که باعث ساییدگی مینای دندان‌ها نشود کمی سخت است.

در این مقاله سعی داریم یکی از مطمئن‌ترین راه‌هایی که می‌توان برای سفید کردن دندان از آن بهره برد را برای شما شرح دهیم.

استفاده از زغال فعال ( کربن فعال ) برای چنین منظوری بسیار ایمن و مؤثر خواهد بود.

شاید تصور تمیز کردن دندان‌ها با زغال کمی ناعاقلانه به نظر برسد ولی باید بدانید که کربن فعال در مجاورت با اکسیژن، کلرید روی یا کلرید کلسیم، تحت فرآیند خاصی تصفیه شده و به ماده‌ای بسیار ایمن تبدیل می‌شود.

در صنعت پزشکی نیز از زغال فعال به صورت گسترده در درمان مسمومیت‌ها استفاده می‌گردد.

دلیل اصلی استفاده از زغال فعال برای سفید کردن دندان‌، ویژگی ترکیبی آن می‌باشد.

زغال قادر است ماده تانن را که معمولا در قهوه، چای و انواع مختلف غذاها یافت می‌شود، به خود جذب کند.

تانن، یکی از دلایل اصلی لکه‌دار شدن دندان‌ها می‌باشد. در صورت استفاده مداوم از کربن فعال، اثرات آن را تنها بعد از چند هفته مشاهده خواهید کرد.

مزایای استفاده از این ماده، هزینه کم آن، ایمن بودن و آسیب نرساندن به مینای دندان می‌باشد.

اگرچه برای سریع‌تر رسیدن به نتیجه دلخواه، سعی کنید که مصرف چای و قهوه را نیز کمی کاهش دهید.

 

موارد مورد نیاز برای سفید کردن دندان با زغال فعال :

  1. مسواک
  2.  زغال فعال
  3. آب (برای شسشتوی دهان)
  4. یک لیوان برای بیرون ریختن زغال از دهان

استفاده از این روش احتمالا سینک دستشویی شما را کمی کثیف خواهد کرد، بنابراین مواد شسشتوی لازم را همراه با خود داشته باشید.

سفید کردن دندان با زغال فعال

 

چگونگی انجام این روش:

  1. ابتدا مسواک خود را خیس کرده و سپس به منظور نریختن پودر به اطراف، آن را بر روی یک حوله تمیز بگذارید.
  2.  کمی از پودر زغال فعال  را بر روی مسواک خود بریزید.
  3. دندان‌های خود را با پودر زغال و به مدت چند دقیقه، مسواک بزنید.
  4. به صورت عادی مسواک بزنید.
  5. برای بیرون ریختن مواد درون دهان خود، از یک لیوان استفاده کنید زیرا ممکن است زغال، کمی سطح سینک شما را کثیف کند.
  6. دهان خود را کاملا بشویید تا تمام مواد سیاه از دهان شما خارج شوند.

 

توجه: اگر بر روی دندان خود قاب یا پلاک دارید، قبل از استفاده از زغال فعال، حتما با دنداپزشک خود مشورت کنید. اگرچه در موارد استفاده شده، گزارشی از آسیب رسیدن به این نوع دندان‌ها ارائه نشده است اما باز هم احتیاط کنید.

منبع : https://ordme.com

سفید کردن دندان ها در خانه با زغال

استفاده از زغال برای سفید کردن دندان و از بین بردن لکه های زرد و بدرنگ روی دندان شاید برایتان عجیب باشد ولی زغال با تمامی سیاهی اش دندان ها را سفید می کند.

سفید کردن دندان

عجیب ترین قسمت ماجرا این است که این شیوه واقعا جواب می دهد. دکتر جوزف بنکر،دندانپزشک در ایالت نیوجرسی امریکا می گوید:باور این کار برای من هم سخت بود، تا اینکه خودم امتحان کردم. کمی کثیف کاری می شود، اما این ماده، پلاک ها و لکه های روی دندان ها را از بین می برد و آن را سفید تر می کند.

زغال فعال برای سفید کردن دندان چگونه عمل می کند؟

کربن فعال طبیعی به رنگ دهنده های سطحی دندان مثل قهوه، چای، مواد غذایی و نوشیدنی ها و پلاک ها می چسبند و آن ها را از روی دندان پاک می کنند. اگر دندان های تان به طور طبیعی زرد یا تیره است، باید یک محصول سفید کننده دندان حاوی هیدروژن پروکسید هم بخرید.

 این ماده امن، خوب، بی بو و بی مزه بسیار مقرون به صرفه است.