بدترین فصل برای باروری تابستان | بهترین ماه برای بارداری آذرماه

برای اینکه دچار سقط جنین نشوید در این فصل اقدام به باردار شدن کنید

 

اثرات فصلی بر افزایش یا کاهش قدرت باروری زوجین اثرگذار است. برخی از فصول سال می‌توانند برای آغاز بارداری در مادر و نوزاد ایجاد خطر و برخی دیگر بسیار مفید باشند.

بهترین و بدترین فصل سال برای باروری

کارشناسان اعلام کرده‌اند، بهترین زمان در سال که شانس باروری در آن بسیار بالا است ماه دسامبر (آذرماه)است.گفتنی است، کارشناسان این نتایج را با تحقیق بر روی 52 میلیون بارداری در بیش از 12 سال به دست آورده‌اند.

اثرات فصلی بر افزایش یا کاهش قدرت باروری زوجین اثرگذار است. فصول تابستان خطرناکترین زمان برای اقدام به باروری است، زیرا بدن مادر به ویژه در ماه‌های اول بارداری به شدت آسیب پذیر است و به دلیل تجمع گروه گیاهان و وجود انواع آفت کش‌ها در هوا احتمال سقط جنین و یا بروز مشکلات حین بارداری بیشتر از ماه‌های سرد سال خواهد بود.

همچنین کارشناسان مواد شیمیایی، اندازه ویتامین D دریافتی توسط مادر را به ویژه در درمان ناباوری توسط روش IVF، بسیار مؤثر می‌دانند و هشدار داده‌اند مواد شیمیایی موجود در آفت‌کش‌ها، سوخت خودروها و سایر موادشیمیایی صنعتی بزرگترین علت بروز نقایص مادرزادی و بروز معلولیت در کودکان است.

کارشناسان توصیه می کنند، زوجین در صورت تمایل به باروری در فصول سرد سال علاوه بر رعایت رژیم غذایی سالم، حتماً از نورآفتاب و یا با تجویز پزشک، مکمل ویتامینD، بهره بگیرند.

منبع:yjc.ir