آموزش رج به رج بافت ژاکت زنانه و دخترانه طرح ترکیه با الگوی بافت

 

این ژاکت زنانه زیبا از مدل های سال ۲۰۱۵ آلیزه ترکیه هست و برای بافتش از دو نوع کلاف استفاده شده. ۲ کلاف کد ۳۳۷۹ و ۲ کلاف کد ۴۶۸۴٫ از میل شماره ۵ استفاده شده و برای خانم های سایز ۳۸ و ۴۰ مناسبه.

 

113

 

آموزش بافت این ژاکت زنانه زیبا به این صورت میشه :

 

نوع بافت : رکن ، ساده بافی

جلو : با نخ کد ۴۶۸۴ بورجوم اسپرت ۴۱ دانه سر انداخته ، به صورت یک رج رکن ، ۳ رج ساده  تکرار کرده ، از یک طرف هر سه رج یکبار در رج برگشت یک دانه کور می کنیم تا اینکه ۳۳ دانه باقی بماند. قد بافت به ۱۲ سانتی متر که رسید ، از این پس به صورت سه رج ساده ، با نخ کد ۴۶۸۴ و یک رج رکن با نخ کد ۳۳۷۹ ، تکرار کرده و ۱۵ سانتی متر می بافیم. بعد از آن ، برای حلقه آستین ۳+۲+۱ دانه کور کرده ، ۱۱ سانتی متر دیگر بافته و برای گودی یقه از سمت دیگر ۱+۲+۳+۴+۵+۷ دانه کور می کنیم. قد حلقه آستین به ۱۹ سانتی متر که رسید ، برای سرشانه ۱۱ دانه کور میکنیم.

woolen-4

پشت : با نخ کد ۴۶۸۴ ، ۸۲ دانه سر انداخته ، به صورت یک رج رکن ، ۳ رج ساده تکرار کرده ، از هر دو طرف هر ۳ رج یکبار در رج برگشت ۱ دانه کور می کنیم تا اینکه ۷۲ دانه باقی بماند. از این پس ، به صورت ۳ رج ساده با نخ ۴۶۸۴ و یک رج رکن با نخ ۳۳۷۹ تکرار کرده و ۱۵ سانتی متر می بافیم. بعد از آن ، برای حلقه آستین از هر دو طرف ۳+۲+۱ دانه کور کرده ، قد حلقه آستین به ۱۹ سانتی متر که رسید ، همه دانه ها را کور می کنیم.

woolen-3

woolen-1

لبه های جلو و یقه:  ۲ رج رکن با نخ ۳۳۷۹ بافته و با فاصله های، مساوی ۵ عدد جا دکمه دست می کنیم.

آستین : با نخ ۴۶۸۴ ، ۴۰ دانه سر انداخته ، به صورت یک رج رکن ، سه رج ساده تکرار کرده ، از هر دو طرف در رج های رفت یک دانه اضافه کرده و به ۵۰ دانه می رسانیم. قد بافت به ۱۲ سانتی متر که رسید ، از این پس به صورت ۳ رج ساده ، با نخ ۴۶۸۴ و یک رج رکن با نخ ۳۳۷۹ تکرار کرده و ۲۲ سانتی متر می بافیم. سپس ، با نخ ۳۳۷۹ به صورت یک رج رکن ، ۳ رج ساده تکرار کرده و ۶ سانتی متر می بافیم. بعد از آن برای حلقه آستین از هر دو طرف ۳+۲+۱ دانه ، در رج های رفت بعدی از هر دو طرف یک دانه کور کرده ، ۸ دانه که باقی ماند همه دانه ها را کور می کنیم.

woolen-2

 

 

منبع : www.woolen.ir

 

بافت ژاکت زنانه, مدل بافت ژاکت زنانه, طریقه بافت ژاکت زنانه, طرز بافت ژاکت زنانه,

بافت ژاکت دخترانه, آموزش بافت ژاکت دخترانه, طرز بافت ژاکت دخترانه, مدل بافت ژاکت دخترانه, طریقه بافت ژاکت دخترانه,