آموزش بافتن ژاکت زیبا مردانه و پسرانه همراه با الگوی بافت

 

برای بافت این ژاکت زیبا از دو رنگ کد ۱۹۰۰ و ۳۹۰۴ استفاده شده که از اولی ۵ کلاف و از دومی ۳ کلاف استفاده شده. برای کار از میل شماره ۵ استفاده شده.

 

115

 

دستور بافت این ژاکت زیبای مردانه به این صورت است :

 

نوع بافت: ساده بافی،روبافی

 

جلو: با نخ ۱۹۰۰ بورجوم اسپورت ۴۶ دانه سر انداخته، ۵ سانتیمتریک رو، یک زیر کشبافت می بافیم. از این به بعد، بصورت۳ رج ساده با نخ ۳۹۰۴ و یک رج رکن با نخ ۱۹۰۰ تکرار کرده و ۴۸ سانتیمتر می بافیم. بعد از آن، برای آستین رگال ۳ دانه را تا آخر زیر بافته و از کنار ۳ زیر، در هر رج رفت ۱ دانه کورمی کنیم. قد بافت به ۵۸ سانتیمتر که رسید، برای گودی یقه از وسط جلو، ۶+۳+۲+۱+۱+۱ دانه کور کرده و به اتمام می رسانیم.

woolen-1

پشت: با نخ ۱۹۰۰ بورجوم اسپورت ۹۶ دانه سر انداخته، ۵ سانتیمتر یک رو، ۱ زیر کشبافت می بافیم. بعد، مانند جلو بصورت ۳ رج ساده با نخ ۳۹۰۴ و یک رج رکن با نخ ۱۹۰۰ تکرار کرده و ۴۸ سانتیمتر می بافیم. بعد از آن برای آستین رگلان ۳ دانه از هر دو طرف را تا آخر زیر بافته و از کنار دانه های ۳ زیر، در هر رج رفت ۱ دانه کور می کنیم. قد بافت به ۷۰ سانتیمتر که رسید، همه دانه ها را کور می کنیم.

woolen-2

آستین: با نخ ۱۹۰۰ بورجوم اسپورت ۴۰ دانه سر انداخته، ۵ سانتیمتر ۱ رو، ۱ زیر کشبافت می بافیم. بعد، مانند جلو بافته و در این میان هر ۱۲ رج یک بار از هر دو طرف ۱ دانه اضافه می کنیم. قد آستین به ۵۰ سانتیمتر که رسید از این به بعد، فقط با نخ ۳۹۰۴ ادامه داده، برای آستین رگال ۳ دانه از هر دو طرف را تا آخر زیر بافته و از کنار دانه های ۳ زیر، در هر رج رفت ۱ دانه کور می کنیم تا ۱۴ دانه باقی بماند. ۱۴ دانه را یکباره کور می کنیم.

woolen-3

 

سجاف :با نخ ۱۹۰۰ از جلو دانه در آورده، ۵ سانتیمتر ۱ رو ۱ زیر کشبافت می بافیم. در سجاف سمت چپ جا دکمه درست می کنیم.

 

یقه : با نخ ۳۹۰۴ از دور یقه دانه در آورده، ۵ سانتیمتر۱ رو، ۱ زیر کشبافت می بافیم. در سمت راست یقه جادکمه درست می کنیم.

 

 

منبع : www.woolen.ir

بافت ژاکت مردانه, آموزش بافت ژاکت مردانه, طرز بافت ژاکت مردانه, مدل بافت ژاکت مردانه, طریقه بافت ژاکت مردانه, روش بافت ژاکت مردانه,