راهنمای چیدمان اصولی اتاق نشیمن | دکوراسیون داخلی

 

برای یک اتاق نشیمن کوچک از کانا‌په‌های تکی استفاده کنید
میزهای پذیرایی معمولا نقطه کانونی یک اتاق نشیمن هستند
در انتخاب رنگ رویه صندلی‌ها و نیمکت‌ها خلاقیت به خرج دهید
اگر اتاق‌تان کوچک است از تابلوهای کوچک چند تکه که رنگ‌شان با رنگ مبلمان‌تان متناسب است، استفاده کنید
می‏توانید با یک آباژور هم پرتی فضای بین مبل‏ها و دیوار را پر کرده و هم با تنظیم نور اتاق، فضای بهتری ایجاد کنید.
 ابعاد تلویزیون اتاق نشیمن را با توجه به ابعاد مبلمان و اندازه فضای اتاق انتخاب کنید
ارتفاع میز تلویزیون باید بین ۳۰ تا ۵۰ سانتی‌متر باشد

 

یک خانه ویلایی بزرگ یا یک آپارتمان کوچک؛ در هر خانه‌ای که زندگی می‌کنید بهتر است به آرامش خودتان و خانواده‌تان احترام بگذارید و بخشی از خانه را به دوست‌داشتنی‌ترین و مهربان‌ترین قسمت آن تبدیل کنید؛ بخشی که می‌شود اسم آن را «اتاق نشیمن» گذاشت.

 

اگر کمی هوش و ظرافت به خرج دهید، این اتاق نشیمن همان جایی از خانه است که می‌تواند بعد از یک روز کاری همه اعضای خانواده را دور هم جمع کند تا از احوال روزانه همدیگر صمیمانه باخبر شوند.

همان‌جایی که می‌توانید در یک روز تعطیل روی مبل‌های راحتی‌تان لم دهید و مطالعه کنید یا یک دوست صمیمی را به خوردن چای و کیک عصرانه دعوت کنید و گپ بزنید. در خانه‌ای با هر متراژ می‌توانید یک اتاق یا فضای نشیمن داشته باشید به شرط آنکه از مبلمانی راحت و متناسب با متراژ خانه‌تان استفاده کنید و جای یک سری اجزا را در فضای نشیمن خانه‌تان خالی نگذارید.

مبلمان

چیدمان اتاق نشیمن,اصولی برای چیدمان اتاق نشیمن

در همه اتاق‏های نشیمن یک‌سری وسایل مشترک پیدا می‌شود. یکی از اولین اصول یک اتاق نشیمن خوب، چیدن مبلمان به شکلی است که یک مسیر بدون مانع برای رسیدن به فضاهای دیگر خانه داشته باشید. این مسیر حرکت بهتر است ۷۰ تا ۹۰ سانتی‌متر عرض داشته باشد. دومین اصل هم درست کردن یک قوس گفت‌وگو در اتاق نشیمن است. مبلمان را طوری کنار هم قرار دهید که وقت گپ زدن با اهالی یا ‌مهمان‏تان صدای یکدیگر را راحت بشنوید.

کاناپه

اتاق نشیمن استاندارد,اصولی برای اتاق نشیمن استاندارد

برای یک اتاق نشیمن کوچک از کانا‌په‌های تکی استفاده کنید که هم مدرن و راحتند و هم شکل اتاق نشیمن‌تان را منظم می‌کنند. کاناپه یکی از پرمصرف‌ترین وسایل اتاق نشیمن است بنابراین یک کاناپه با کیفیت بالا و در عین حال راحت بخرید؛ کاناپه‌ای که بتوانید روی آن لم دهید و کمی ولو شوید اما بعد از مدتی شکل اولیه‌ آن تغییر نکند. کاناپه تکی راحت می‌تواند حدود ۲۱۳ سانتی‌متر طول و ۹۸ سانتی‌متر عمق داشته باشد. برای آپارتمان‌های کوچک کاناپه‌ای بخرید که حدود ۱۸۰ سانتی‌متر طول داشته باشد تا بتوانید از باقیمانده فضای اتاق استفاده کنید.

میز

دکوراسیون و چیدمان اتاق نشیمن, تکنیک های چیدمان اتاق نشیمن

میزهای پذیرایی معمولا نقطه کانونی یک اتاق نشیمن هستند. این میزها باید زیبا و کاربردی باشند. اگر فضای اتاق‌تان کوچک است از یک میز گرد یا بیضی‌شکل استفاده کنید اما اگر فضای بزرگ‌تری دارید یک میز مربع برای اتاق نشیمن‌تان مناسب‌تر است. میزها را خیلی دورتر از مبل‌ها قرار ندهید. حداکثر فاصله میز اتاق نشیمن تا کاناپه‌ها و صندلی‌ها باید ۴۵ تا ۵۰ سانتی‌متر باشد؛ طوری که راحت به خوراکی‌‌های روی میز دسترسی داشته باشید.

صندلی تکی یا نیمکت

طراحی اتاق نشیمن,اصول چیدمان اتاق نشیمن

اگر علاوه بر مبلمان راحتی به فضای نشستن بیشتری در اتاق نشیمن‌تان نیاز دارید، می‌توانید متناسب با مبلمان اصلی از صندلی‌های تکی یا نیمکت‌های کوچک استفاده کنید. این صندلی‌ها یا نیمکت‌ها را طوری در نزدیکی مبل اصلی قرار دهید که قوس گفت‌وگوی اتاق نشیمن از بین نرود؛ طوری که اگر ‌مهمانی روی یکی از صندلی‏های تکی نشست، بتوانید راحت از او پذیرایی کنید. در انتخاب رنگ رویه صندلی‌ها و نیمکت‌ها خلاقیت به خرج دهید. عنوان مثال آنها را با رنگ کوسن‌های روی مبل تکی اصلی هماهنگ کنید.

مبلمان

دکوراسیون و چیدمان اتاق نشیمن,تکنیک های چیدمان اتاق نشیمن

اگر اتاق نشیمن بزرگی دارید، می‌توانید از یک کاناپه چند بخشی ال شکل به عنوان مبلمان اصلی اتاق استفاده کنید. کاناپه ال‌شکل فضای بیشتری اشغال می‌کند اما اگر در جای درستی قرار بگیرد می‌تواند یک فضای دنج برای اتاق‌تان بسازد؛ فضایی یک‌دست که صمیمیت اتاق نشیمن‌تان را بالا می‌برد و همه اعضای خانواده می‌توانند روی تکه‌های مختلف مبلمان راحت بنشینند. اگر فضای جداگانه‌ای برای اتاق نشیمن ندارید، می‏توانید با انتخاب یک مبلمان ال‌شکل که رنگ تند و متضادی با رنگ دیوارها و کف خانه دارد، کمی بین فضاهای خانه جداسازی انجام دهید و یک اتاق نشیمن برای خانه‌تان بسازید.

دکوری‌ها

دکوراسیون و چیدمان اتاق نشیمن,تکنیک های چیدمان اتاق نشیمن

اگر اتاق‌تان کوچک است از تابلوهای کوچک چند تکه که رنگ‌شان با رنگ مبلمان‌تان متناسب است، استفاده کنید و اگر فضای بزرگ‌تری دارید  از یک تابلوی نقاشی بزرگ. گلدان‌های کوچک طبیعی و یادگاری‌های کوچک که روی میز کنار صندلی راحتی قرار می‌گیرند هم گزینه‌های خوبی برای دلپذیر کردن اتاق نشیمن هستند. آباژور را هم فراموش نکنید. می‏توانید با یک آباژور هم پرتی فضای بین مبل‏ها و دیوار را پر کرده و هم با تنظیم نور اتاق، فضای بهتری ایجاد کنید.

تلویزیون

اصولی برای چیدمان اتاق نشیمن, دکوراسیون و چیدمان اتاق نشیمن

خیلی‌ها دوست دارند شب‌ها وقتی روی مبل راحتی لم داده‌اند، فیلم یا برنامه‌های تلویزیونی تماشا کنند. حواس‌تان باشد ابعاد تلویزیون اتاق نشیمن را با توجه به ابعاد مبلمان و اندازه فضای اتاق انتخاب کنید. با توجه به اینکه این روزها تلویزیون‌‌ها معمولا ۴۲ اینچ به بالا هستند، باید مبلمان را در فاصله سه متری از تلویزیون قرار دهید. به ارتفاع تلویزیون هم دقت کنید. ارتفاع میز تلویزیون باید بین ۳۰ تا ۵۰ سانتی‌متر باشد. اگر تلویزیون را روی دیوار نصب می‌کنید باید حدود ۱۲۰ تا ۱۵۰ سانتی‌متر از کف خانه فاصله داشته باشد.

 

منبع : مجله منزل / bartarinha.ir

 

راهنمای چیدمان اصولی اتاق نشیمن | دکوراسیون داخلی