مدتی است که بازار بازی‌های کوچک و ساده ایرانی داغ شده است. بازی‌هایی اعتیادآور که باعث می‌شوند ساعت‌ها خود‌ را سرگرم آنها کنیم و از زمان غافل شویم! یکی از این بازی‌ها که چند وقتی است همه را اسیر خود کرده و همچون اسمش برای کابران شیرین است، باقلوا نام دارد. باقلوا از آن دسته بازی‌های ساده و بدون زرق و برق‌های گرافیکی است. تنها کاری که باید در این بازی انجام دهید، حدس کلمه است! با ما و بررسی تخصصی این بازی همراه باشید.

 بازی باقلوا | جواب ساده و در عین حال سرگرم کننده - راهنمای بازی

 

روند بازی به این صورت است که تعدادی حرف نامرتب در یک مربع در کنار هم جمع شده‌اند و شما باید با کنارهم قراردادن آن‌ها، یک کلمه واحد بسازید. تعداد حرف‌ها از ۴ عدد شروع شده و حتی به ۸ حرف هم می‌رسند. روند بازی بسیار راحت و آسان بوده اما باز با این وجود یک پیرمرد دانا در طول مسیر همراه شما وجود دارد تا راهنمایی‌تان کند. اگرچه در اولین مراحل بازی کلمات آسان و به‌راحتی قابل حدس زدن هستند، اما مرحله به مرحله سخت‌تر شده و حتی در مراحل آخر به گروه کلمات تبدیل می‌شوند.

در طول مسیر سه راهنما برای یاری‌رسانی به شما وجود دارد که استفاده از هرکدام نیاز به مصرف تعداد مشخصی از سکه را دارد. این سکه‌ها در طول مسیر بازی با صعود به یک مرحله بالا‌تر بدست می‌آیند.

 

اولین راهنمای موجود “حرف” نام دارد و استفاده از آن، یک حرف از کلمه موردنظر را نشان می‌دهد. دومین راهنما “اشاره” نام دارد. استفاده از این راهنما یک اشاره دور به کلمه هدف می‌کند و یا متضاد یا مترادف کلمه مورد نظر را برای حدس راحت‌تر به شما نشان می‌دهد. سومین راهنما “کلمه” نام دارد و زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که توانایی حدس یک کلمه را نداشته باشید و در این صورت با این گزینه از آن مرحله رد شده و کلمه نمایش داده می‌شود.

بازی باقلوا | جواب ساده و در عین حال سرگرم کننده - راهنمای بازی

در قسمت بالایی محیط بازی آیکون سبد خرید و یا عبارت خرید سکه نمایش داده می‌شود که شما در این قسمت می‌توانید با پرداخت درون برنامه‌ای توسط نرم افزار بازار به افزایش تعداد سکه‌ها بپردازید.

در قسمت پایین و سمت چپ رابط کاربری، آیکون تنظیمات وجود دارد که شامل کلید بازگشت به عقب، اجرا و یا قطع کردن موسیقی و کلید راهنماست. رابط کاربری استفاده شده در این بازی کیفیت آن‌چنان خوبی ندارد و ممکن است بعد از مدتی خسته کننده به نظر برسد اما روند جذاب بازی باعث نادیده گرفتن آن می‌شود.

مزایای باقلوا چیست؟

اول از همه اینکه یک بازی فارسی، ساده و در عین حال سرگرم کننده است. نیازی نیست که شما بخواهید تا یک گوشی با مشخصات سخت‌افزاری قدرتمند داشته باشید و یا مراحل طولانی برای یادگیری آن را طی کنید، خیلی سریع و راحت به آن خو گرفته و ادامه‌اش خواهید داد.

وجود راهنمایی‌های کاربردی در بازی که می‌توانید با صرف اندکی هزینه، همیشه آن را همراه خودتان داشته باشید، یکی دیگر از مزایای بازی است که شما را مجبور نمی‌کند تا مدتی طولانی در یک مرحله منتظر بمانید. البته، توصیه می‌کنیم که اول از همه به ذهن خودتان اعتماد کنید و تا حد امکان به سراغ این راهنمایی‌ها نروید.

ایرادات باقلوا چیست؟

گرافیک بازی بیش از حد ساده و حتی مبتدیانه است! شکل هر مرحله و صندوقچه‌های آن از تصاویری تشکیل شده که در گوشی‌هایی که نمایشگر با وضوح بالا دارند، بی‌کیفیت بوده و با بازی‌های معتبر جهانی، فرسنگ‌ها فاصله دارند.

به غیر از گرافیک، شما در برخی از مراحل به واژه‌هایی برخورد می‌کنید که معنادار هستند اما کاربردی ندارند! در واقع شما همیشه مجبور هستید تا کلمه‌ای که بازی‌ساز مدنظرش بوده را پیدا کنید و اگر کلمه معنادار دیگری یافتید، باز حاصلی ندارد. شاید بهتر بود که سازنده، این امکان را می‌گذاشت تا تمام کلمات معنادار که توسط کاربر پیدا می‌شود، به عنوان جواب صحیح تلقی شده و وی را وارد مرحله بعدی کند.

باقلوا از همان روند اعتیادآوری بازی‌های ایرانی استفاده می‌کند و از ابتدای معرفی تا به امروز با بیش از یک میلیون بار نصب در مارکت بازار، بسیار موفق عمل کرده است.

منبع : آی تی رسان