آموزش بافتن پالتو زنانه و دخترانه قلاب بافی + کلاه و الگوی بافت

 

در این آموزش براتون پالتو زنانه زیبایی رو آموزش میدم که امیدوارم خوشتون بیاد و لذت ببرید و ببافید.
برای بافت این پالتو زیبا کلا ۲۰ کلاف کاموا لازم دارید. ۱۴ کلاف کاموا ۵۱۰۹ پونپونلا آلیزه و ۶ کلاف کاموا ۵۱۰۸ پونپونلا آلیزه ترکیه. میل شماره ۵ و قلاب شماره ۴ استفاده شده و سایز لباس برای خانم هایی که ۳۶ و ۳۸ هستند مناسبه.
آموزش بافتن پالتو زنانه و دخترانه قلاب بافی + کلاه و الگوی بافت

 

 

دستور بافت این مدل زیبا به این صورت است :

نوع بافت : جودانه رکن پایه کوتاه

جلو : با نخ ۵۱۰۹ پونپونلا ۴۵ دانه سر انداخته ، ۱۰۰ سانتی متر جودانه می بافیم . بعد از آن برای حلقه آستین از یک طرف ۳ دانه کور می کنیم. در رج های برگشت بعدی ۱ دانه کور کرده قد بافت به ۱۰۷ سانتی متر که رسید ، برای یقه از سمت دیگر ۵ دانه کور می کنیم. هنگام رفت و برگشت از کنار دانه ی کور شده ،  یک دانه کور می کنیم تا اینکه همه دانه ها را کور کنیم.

woolen-6

پشت : با نخ ۵۱۰۹ پونپونلا ۸۵ دانه سر انداخته ، ۱۰۰ سانتی متر جودانه بافته ، مانند جلو از هر دو طرف حلقه آستین را کور می کنیم. قد حلقه آستین به ۲۵ سانتی متر که رسید دانه ها را کور میکنیم.

woolen-4

آستین : با نخ ۵۱۰۸ پونپونلا ۳۴ دانه سر انداخته ، ۲۵ سانتی متر رکن می بافیم. در حین تا کردن توجه شود که منگوله ها بیرون از کار بمانند. با نخ ۵۱۰۹ پونپونلا ادامه داده ، هر ۴ رج یکبار در هر دو طرف یکدانه اضافه کرده  و ۳۵ سانتی متر می بافیم. بعد از آن برای حلقه آستین از هر دوطرف ۳ دانه کور کرده و مانند جلو کور کردن را کامل می کنیم. ۱۲ دانه که در سرشانه باقی ماند ، دانه ها را کور می کنیم.

woolen-5

 

یقه : با نخ ۵۱۰۸ پونپونلا ۷۰ دانه سر انداخته ، با رکن ادامه داده و قد بافت به ۱۱۰ سانتی متر که رسید ، دانه ها را کور کی کنیم. بافت را تا کرده وو از کنار می دوزیم.

woolen-2

کلاه : ۵۱۰۸ پونپونلا ۳۲ دانه سر انداخته ۵۰ سانتی متر رکن میم بافیم. بافت را تا کرده و می دوزیم. گرد می کنیم. با نخ ۵۱۰۹ پونپونلا پایه کوتاه بافته و داخل دایره را از بیرون به داخل با پایه کوتاه پر می کنیم.

woolen-3

 

منبع : woolen.ir