چه نوع آرایشی برای پوست صورت خانم های بالای 50 سال مناسب است ؟

 

چه نوع آرایشی برای پوست صورت خانم های بالای 50 سال مناسب است ؟

 

آرایش و محافظت از پوست در 50 سالگی

در سن 50 سالگی چگونه از پوست مان محافظت کنیم؟
خانم‌ها با ورود به میانسالی به کرم‌های ضدآفتاب با 30SPF و بالاتر نیاز دارند. به آنها توصیه می‌شود حتی در منزل هم از ضدآفتاب استفاده کنند. خانم‌هایی که مرز 50 سالگی را گذرانده‌اند حتما باید از کرم‌های دورچشم و ضدچروک برای پیشگیری از زیادتر شدن چروک‌ها استفاده کنند.

استفاده از کرم‌های لایه‌ بردار به صورت ماهانه و زدن کرم‌های روشن‌کننده هر 2 تا 3 روز یک‌بار برای خانم‌ها در این سن توصیه می‌شود. انواع میوه‌ها و سبزی‌ها، به‌خصوص آنهایی که رنگ قرمز، نارنجی و زرد دارند، سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند و مصرف حداقل 5 وعده از آنها در طول روز به تمام خانم‌ها در 50 سالگی برای حفظ سلامت پوست‌شان توصیه می‌شود.

در سن 50 سالگی چگونه آرایش کنیم؟
رنگ ابروها با افزایش سن کمتر می‌شود؛ پس مداد ابرویی که برای 25 سالگی استفاده می‌شود، برای 50 سال مناسب نیست و به رنگ تیره‌تری احتیاج دارید. البته بهتر است برای ابروها از سایه‌های ابرو استفاده کنید تا با هاشور زدن میان ابروها، چهره مصنوعی نشود.

– بسیاری افراد به دلایل مختلف با افزایش سن از رژگونه استفاده نمی‌کنند ولی یک لایه قرمز رنگ ملایم می‌تواند شادابی و جوانی را به پوست هدیه کند. رژگونه را به قسمت پایین گونه نزنید چون باعث افتاده به نظر رسیدن آن می‌شود.

– به کار بردن خط چشم و ریمل روی پلک پایین باعث می‌شود چشم‌ها افتاده‌تر به نظر برسند. در عوض اگر مژه‌های پلک بالا با ریمل حجم‌ دهنده آراسته شوند بهترین تاثیر را خواهند داشت. در این سن دور سایه زدن را خط بکشید.

– اگر می‌خواهید چین و چروک و خطوط زیر چشم‌تان را بپوشانید، مراقب باشید تا استفاده بیش از حد از مواد پوشاننده زیر چشمی، چروک‌های اطراف چشم‌تان را بیشتر نمایان نکند؛ قبل از اینکه دست به کار شوید دور چشم‌تان را مرطوب کنید تا پنهان کردن خطوط اطراف چشم و تیرگی دور چشم آسان‌تر شود.

– به شما پیشنهاد می‌کنیم در این سن دور رژ لب‌های تیره را خط بکشید تا چهره جوان‌تری داشته باشید. رنگ تیره در رژ لب باعث می‌شود سن‌تان بیشتر نشان داده شود؛ البته در ‌مهمانی‌های رسمی می‌توانید از رنگ‌های تیره‌تر استفاده کنید.

 

منبع : مجله سیب سبز