روش های مختلف برای اصلاح موهای زائد بدن

روش های مختلف برای اصلاح موهای زائد بدن

برای از بین بردن موهای زائد بدن روش های متعددی وجود دارد و ما به دنبال بهترین گزینه هستیم . بنابراین با مشورت از یک متخصص امراض پوست و با در نظر گرفتن نگرش پزشکی ایشان درباره اینکه کدام روش برای هر فرد مناسب و کاراست به بیان روش های زیر می پردازیم :

اگر شما تمایل به خرج هزینه بالا دارید و به دنبال گرفتن بهترین نتیجه هستید

ابتدا با یک متخصص پوست برای لیزر موهای زائد مشورت کنید ، در این صورت این روش تحت نظارت پزشک و با استفاده از تکنولوژی روز می تواند بهترین انتخاب ممکن باشد و یا اگر به خوبی کنترل نشود می تواند باعث تیرگی پوست شود .

اگر بودجه محدودتری دارید و نیاز به یک روش خوب و مطمئن دارید :

در منزل محصولات وکس را با هزینه مناسب و نتیجه عالی استفاده کنید . نکته اصلی اینجاست که فرمول استفاده از وکس را بسته به نوع پوستتان تنظیم کنید . این پروسه اغلب می تواند با آزمون و خطا صورت گیرد . برای جلوگیری از سوختن همیشه قبل از وکس کامل به آرامی مقدار کمی از وکس را روی قسمتی که مشخص و محسوس نیست امتحان کنید (به عنوان مثال روی مچ دست )

اگر رشد موهای شما زیاد است و یا آستانه دردتان پایین است:

در صورتی که موهای بدن شما سریع رشد می کند ، دقت داشته باشید که پوست تحمل اصلاح مو تا دو مرتبه در روز را دارد البته اگر در طی این پروسه پوست به قدر کافی مرطوب باشد. باید بدانید که این یک باور اشتباه هست که اصلاح مو باعث رشد سریع مو آن هم به صورت خشن و زبر می شود.

اگر پوست صورت شما حساس است :

Dermaplaning ( یکی از روش های برداشتن موهای زائد) که با استفاده از پره های هلالی ویژه و زاویه دار بر روی پوست به آرامی و با التهاب کم باعث از بین رفتن مو می شود. برای پوست های حساس مناسب است و هم چنین باعث لایه برداری پوست روشن تا زمانی که سلول های مرده سطح با موها درگیر هستند. بند انداختن هم از جمله گزینه های مناسب و توصیه شده برای پوست های حساس می باشد. اگرچه زمان بر است و با مختصر دردی همراه است.

اگر می خواهید موهای زائد با نهایت سرعت ممکن از بین بروند :

استفاده از یک لوسیون موبر باعث از بین رفتن سریع موهای زائد می شود. بسادگی لوسیون را روی قسمت مورد نظر استعمال نموده و با آب گرم شستشو دهید . برای کاهش خطر التهاب ، بین یک تا سه دقیقه لوسیون را روی پوست قرار داده و بعد اصلاح کنید در هر صورت همیشه مطمئن شوید که به این لوسیون ها آلرژی ندارید.

نهایتا صحبتی درباره وکس های شکری:

اپیلاسیون شکر با بهره گیری از مواد تشکیل دهنده ارزان و خانگی که معمولا نیشکر، آب و آبلیمو است تهیه می شود و رنگ آن متمایل به تیرگی و قهوه ای است که بعنوان وکس طبیعی مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال دادن چنین دستورالعمل هایی برای تهیه نمی تواند خیلی دقیق باشد و برای مصرف کنندگان روزمره مانند من و شما توصیه نمی گردد.

 

منبع : مه شو

http://mahsho.com

نویسنده : ملیکا سلیمانی