سندرم استخوان مچ دست | سوزش، درد، و سفتی در دست و مچ

 

سندرم استخوان مچ دست | سوزش، درد، و سفتی در دست و مچ

 

سندرم استخوان مچ دست

احتمالا تا به حال درمورد استخوان مچ‌دست فکر نکرده‌اید، مگر اینکه سندرم استخوان مچ دست را تجربه کرده باشید، شرایط دردناکی که با سوزش، درد، و سفتی در دست و مچ همراه است و گاهی اوقات درد به بازو‌ها هم انتقال می‌یابد.

این سندرم به‌عنوان بیماری کارمندان پشت میز نشین شناخته شده است، اما نشستن پشت کامپیوتر تنها دلیل ابتلای به آن نمی‌باشد، متخصصان تصور می‌کنند معمولا تلفیقی از عوامل مانند، وراثت، احتباس مایعات یا شرایطی مانند دیابت و روماتیسم مفصلی عامل پدید آمدن آن است.

خبر خوب این که، اغلب می‌توانید از علائم دردناکی که به شما آسیب می‌رساند با پیروی از نکات زیر جلوگیری کنید.

۱. به مچ دست خود استراحت دهید.

وقتی با آب سرد سروکار دارید یا در حمام، با دستانتان کمی مهربان‌تر باشید: هر دست را از ناحیه مچ به ‌آرامی به‌ سمت بالا و پایین خم کنید، برای چند دقیقه در هر سمت کشش دهید. سپس انگشتان خود را نیز خم کنید و کشش دهید.

۲. کمتر فشار بیاورید.

نکته، نیازی نیست که صفحه کلید کامپیوتر را بکوبید یا خودکارتان را برای اینکه درست کار کند، محکم بگیرید. اگر کیبورد و خودکار را به آرامی لمس کنید به دستانتان برای آرامش کمک شایانی کرده‌اید.

۳. روی وضعیت نشستن خود، کار کنید.

وضعیت صحصح نشستن پشت میز

افتادن به جلو روی صندلی می‌تواند روی مچ‌ و دست‌ها فشار وارد کند. در اینجا چهار باید و نباید از وضعیت مناسب نشستن پشت میز را از زبان استادیار درمان فیزیکی در دانشگاه علوم فیلادلفیا نقل می‌کنیم:

باید: پاهایتان را صاف روی کف زمین نگه‌دارید و چشمانتان هم‌سطح صفحه‌نمایش کامپیوتر باشد. اگر میز و صندلی بلندی دارید، از یک زیرپایی برای صاف نگه‌داشتن پاهایتان کمک بگیرید.

باید: مطمئن شوید که صندلی شما از انحنای پشتتان در پایین کمر محافظت می‌کند.

باید: با راه رفتن در اتاق کارتان به خود استراحت‌های منظم ۶۰ ثانیه‌ای بدهید، ایستادن وضعیت شما را بهبود می‌بخشد.

نباید: پاها را به مدت طولانی دراز یا روی هم نگه ندارید. برای کم کردن تنش مفصل مچ‌پا، زانوها و باسن، آنها را در زاویه ۹۰ درجه نگه دارید.

۴. دستانتان را گرم نگه‌دارید.

دستانتان را گرم نگه‌دارید

ماندن در اتاق سرد باعث می‌شود دستانتان سرد شوند، و نتیجتا منجر به درد ‌شود. اگر نمی‌توانید دما را تنظیم کنید، یک جفت دستکش بدون جای انگشت را بپوشید، ممکن است در ابتدا احمقانه به‌نظر آید، اما بعدها دستانتان از شما قدردانی خواهند نمود.

۵. تمرینات یوگا انجام دهید.

هر گونه ورزش قدرتی برای مفاصل فوق‌العاده است و در این میان یوگا به طور ‌ویژه برای کم کردن درد و انعطاف‌پذیری مچ دست شناخته‌تر شده است. تمرینات یوگا مختص تسکین ‌دهنده‌ها‌ی درد را برای افزایش تحرک امتحان کنید.

منیع : مجله سلامت

توسط :

مسئول سايت

داروخانه اینترنتی آرتان طب بزرگترین و کاملترین داروخانه آنلاین

برای مشاهده و خرید لیست کامل سرویس های اتوبوسی ترمینال جنوب کلیک کنید

بازارگاه کامل ترین سایت خرید اینترنتی بلیط اتوبوس

زنبیل آنلاین مثل یک ویترین پر زرق و برق است که خرید اینترنتی را برای شما آسان کرده است