روش های طبیعی برای افزایش احتمال بارداری

برای سریعتر حامله شدن خوردن غذاهایی که حاوی زینک هستند بسیار مفید است
فولیک اسید هم برای  باردار شدن خانم ها بسیار مفید است
زیادی چاق و یا لاغر بودن شانس شما برای باردار شدن را کم می‌کند
شانس حامله شدن خانم‌هایی که همسرانشان سیگاری هستند پایین‌تر است
زنانی که قهوه و کافئین زیاد مصرف می‌کنند دیرتر حامله می‌شوند
به طور میانگین زوج‌هایی که قصد بچه‌دار شدن داشتند حدود ۱۰۴ بار رابطه زناشویی انجام دادند
از سیکل و دوران عادت ماهیانه و تخمک‌گذاری خود کاملا آگاهی داشته باشید
به طور کلی تا ۸۴ درصد از زوجها بعد از یک سال به نتیجه می‌رسند

****

برخلاف باور عموم که فکر میکنند اگر زوجی تصمیم به بچه‌دار شدن بگیرند و همه چیز عادی و نرمال باشد باید در عرض چند روز یا نهایت چند هفته این اتفاق بافتد ، مدت زمان باردار شدن خیلی بیشتر از این حرفهاست.  شاید پزشک شما برای شما توضیح داده باشد که چقدر باید منتظر آن روز قشنگ باشید اما راههای طبیعی‌  هم هست که می توانید پروسه حامله شدن را سریعتر کنید. برای کسانی که دوست دارند هر چه زودتر باردار شوند و یا با وجود گذشت زمان هنوز نتیجه نگرفتند این نکات کلیدی را آورده‌ایم تا به روش‌های طبیعی زودتر به حس زیبای مادر شدن برسند.

کسانی که قبل از تصمیم به بارداری از قرص‌ ضد حاملگی استفاده می‌کردند این مدت زمان انتظار متاسفانه کمی طولانی تر است اما با تحقیقاتی که درمورد روشهای طبیعی از تغذیه گرفته تا روش رابطه جنسی  برای زودتر حامله شدن  راههای طبیعی زیادی است و می توانید نتایج بهتری بگیرید.

  • رژیم غذایی سالم

رژیم غذایی سالم برای حامله شدن

خوب این را همه می دانیم که غذاهای طبیعی و سالم و ورزش مداوم و درست چه تاثیری در زندگی دارد به همان اندازه هم در رشد باروری هم خانم‌ها و هم آقایان تاثیر مستقیم دارد بنابراین هم خانم و هم آقا باید از تمام میوه‌های رنگی و سبزیجات تازه استفاده کنند . اما برای سریعتر حامله شدن خوردن غذاهایی که حاوی زینک هستند بسیار مفید است. صدف خوراکی نمی خواهیم اغراق کنیم که معجزه می‌کند اما تاثیر فوق‌العاده‌ای در سریعتر حامله شدن دارد.

فولیک اسید هم برای  باردار شدن خانم ها بسیار مفید است که در برگهای سبز مثل اسفناج و بروکلی فراوان است. سعی کنید در رژیم غذایی روزانه خود روزی سه وعده لبنیات را در کنار پروتئین حیوانی و گیاهی داشته باشید تا هر چه زودتر به مادر شدن نزدیک شوید.

  • ویتامین بخورید.

ویتامین لازم برای حامله شدن

ویتامین‌های لازمی که بدن شما احتیاج به بارور شدن دارد عبارتند از:

ویتامین E،زینک، روی، پتاسیم،  ویتامین A، ویتامین D، ویتامین C، ویتامین B6، نیاسین، ریبوفلاوین

برای آقایان هم لازم است که ویتامین Cو ویتامین E مصرف کنند و ورزش کنند اگر می خواهند زودتر پدر شوند.

  • وزن اندازه و متناسب

وزن متناسب برای حامله شدن

زیادی چاق و یا لاغر بودن شانس شما برای باردار شدن را کم می‌کند حتما باید به وزن طبیعی برسید تا دچار مشکلات ناشی از حاملگی هم نشوید. اگر وزنتان زیاد است برای حامله شدن عجله نکنید و با فشار و گرسنگی وزن خود را کم نکنید تا زودتر مادر شوید این بزرگترین اشتباه ممکن است. به صورت کاملا نرمال و در زمان طولانی وزن کم کنید و بعد به فکر باردار شدن بیافتید تا زندگی خودتان و کودک آینده‌اتان را در سلامت کامل داشته باشید.

  • بدنتان را سم‌زدایی کنید.

این کار شاید کمی سخت‌تر از وزن کم کردن باشد ترک کردن خیلی عادتهایی مثل سیگار و مشروب برای خیلی‌ها آزار دهنده‌ است . متاسفانه این کار برای مردها سخت است آنها اگر می‌خواهند پدر شوند باید تمام تلاششان را برای ایجاد یک نطفه سالم در رحم همسرشان بکنند سیگار و الکل قدرت باروری آقایان را پایین می‌آورد و شانس حامله شدن خانم‌هایی که همسرانشان سیگاری هستند پایین‌تر است .

  • کافئین را کم کنید.

کافئین

تحقیقات ثابت کرده است که زنانی که قهوه و کافئین زیاد مصرف می‌کنند دیرتر حامله می‌شوند. کسانی که در روز بیشتر از ۴ لیوان قهوه و چایی تیره می‌نوشند  ۲۶ درصد بیشتر مشکل حامله شدن دارند.  اما برای نوشیدن یک فنجان قهوه در صبحانه نباید احساس گناه کنید فقط اگر می‌خواهید سریعتر به نتیجه برسید میزان کافئین را تا می‌توانید کم کنید.

  • رابطه جنسی مداوم داشته باشید.

طی یک بررسی جالب به طور میانگین زوج‌هایی که قصد بچه‌دار شدن داشتند حدود ۱۰۴ بار رابطه زناشویی انجام دادند. این بررسی تحت شرایط خاص و با در نظر داشتن تمام عوامل خارجی و ویژگی‌هایی فیزیکی‌زوج‌ها انجام شد تا به نتیجه منطقی برسند. متخصصان توصیه می‌کنند داشتن هفته ‌ای ۳ تا ۴ بار رابطه زناشویی برای بچه‌دار شدن منطقی است که کاملا به دوران تخمک‌گذاری و تقویم خانم‌ها بستگی دارد. نباید با استرس این کار را انجام داد یادتان باشد که داشتن رابطه زناشویی به قصد بچه‌دار شدن از زیباترین لحظات یک زوج است پس تا می‌توانید از آن لحظات استفاده کنید و با استرس و فشار روانی خرابش نکنید. بعد از رابطه زناشویی کمی دراز بکشید و زود شروع به کارهای دیگری چون حمام رفتن نکنید به اسپرم همسرتان فرصت بدهید تا شانس خودش را امتحان کند.

  • از سیکل و دوران عادت ماهیانه و تخمک‌گذاری خود کاملا آگاهی داشته باشید.

سیکل قاعدگی و تخمک گذاری

همه متخصصان بر این باورند که زنان در دوران تخمک‌گذاری خود باردار می‌شوند.  اگر زنان مشکل خاص هورمونی نداشته باشند دوران تخمک‌گذاری آنها معمولا دو هفته بعد از اولین روز پریودی آنهاست که قاعدتا تا ۳ روز ادامه دارد. بنابراین کسانی که می‌خواهند زودتر حامله شوند در این ۳ روز باید بیشترین سعی خود را بکنند  که می‌توان گفت از سیزدهمین روزی که پریود می‌شوند تا دو روز بعد را شامل می‌شود. در حالیکه اسپرم تا ۷ روز می‌تواند زنده بماند تخمک‌ها تنها ۱۲ تا ۲۴ ساعت از زمانی که آزاد می‌شوند می‌توانند با اسپرم موجود در رحم بارور شوند. بنابراین کسانی که عجله دارند تا زودتر مادر شوند این روزها را به یاد داشته باشند. از ۲۸ روز میانگین سیکل قاعدگی تنها ۳روز ۱۳، ۱۴، ۱۵ روزهای شانس مادران است. البته در این مورد استثتائات هم زیاد است.

 

  • استرس را از زندگی خود تا می توانید دور کنید.

زنانی که در محیط کار و خانه استرس بیشتری دارند تا ۱۲ درصد احتمال حامله شدنشان کم‌تر است.

سوال اصلی این است که بعد از چه مدت که زوجها تصمیم به بچه‌دار شدن می‌گیرند این اتفاق می‌افتد؟

 

به طور کلی تا ۸۴ درصد از زوجها بعد از یک سال به نتیجه می‌رسند. زنان جوانتر با میانگین سنی ۲۰ سال بعد از  ۴ تا ۵ ماه حامله می‌شوند و زنان با میانگین سنی ۳۰ سال حدودا ۷ ماه طول می‌کشد تا نتیجه بگیرند  و زنانی که در پایان ۳۰ و  اوایل ۴۰ سالگی هستند از زمانی که تصمیم به بچه دار شدن می‌گیرند چیزی حدود ۱۱ ماه تا یک سال زمان احتیاج دارند.

این‌ها نکات طبیعی و لازمی بود که هر زوجی که تصمیم دارند بچه‌دار شوند باید بدانند و رعایت کنند.

 

منبع : زنجفیل