طرز تهیه اسکراب خانگی با استفاده از بابونه و گل سرخ

اسکراب چیست؟

اسکراب درواقع به معنی زدودن آلودگی ها از پوست صورت می باشد. اسکراب موجب جوانسازی و روشنی پوست شده وسلول های مرده را نابود می کند . چون سلول های مرده روی پوست مانع رسیدن مواد تقویت کننده به پوست خواهد شد وموجب آسیب رسانی به پوست انسان می گردد.
درضمن از اسکراب حداکثر ۲ بار در هفته استفاده کنید .

گل های خشک بابونه و گل سرخ در دسترس همه ی ما قرار دارند و می توانیم آن ها را با قیمتی مناسب تهیه کنیم. گل رز فواید بسیاری دارد و از بابونه خشک هم برای تسکین پوست صورت که تحریک شده و خشک استفاده می شود.

اسکراب صورت با گل رز

مواد لازم

•    ۱ قاشق غذاخوری گل رز خشک شده
•    ۱ قاشق غذاخوری بابونه خشک شده
•    ۱ قاشق غذاخوری جو دو سر پرک
•    ۲ قاشق غذاخوری عسل
•    یک چهارم پیمانه روغن (می توانید از روغن های ملایمی مانند روغن بادام، زیتون یا کنجد استفاده کنید)

طرز ساخت اسکراب

گل بابونه، گل رز و جو دوسر پرک را در مخلوط کن یا غذاساز بریزید و دستگاه را روشن کرده تا آن ها به خوبی با هم مخلوط شده و ریز شوند. آن ها را به ظرف در داری منتقل کنید و عسل و روغن را اضافه کنید.

شیوه ی استفاده از اسکراب

کمی از این اسکراب را با قاشق بردارید و کف دست تان بریزید. اسکراب صورت را به آرامی با حرکات دایره وار روی صورت ماساژ دهید و سپس صورت را با آب گرم بشویید.اگر در ظرف همیشه کاملا بسته بماند و آب وارد ظرف نشود، اسکراب مدت زمان طولانی ماندگار خواهد بود. این اسکراب ملایم است و به همین دلیل می توانید چند مرتبه در هفته از آن استفاده کنید.

بخور گل رز و بابونه

اگر کمی از گل های بابونه و رز خشک برایتان باقی ماند، می توانید بخور آن را امتحان کنید.۲ پیمانه آب را بجوشانید و یک مشت از این گل ها را به آن اضافه کنید و صبر کنید تا ۲ تا ۳ دقیقه غل بزنید. ظرف را از روی حرارت بردارید و سرتان را با حوله ای بپوشانید، اما مراقب باشید که صورت تان را خیلی نزدیک به ظرف نگیرید. ۵ دقیقه بخور بگیرید. به گزارش اسان طب این بخور پوست را آبرسانی می کند و به خارج کردن و پاک کردن آلودگی های منافذ پوست کمک می کند. به همین دلیل، بعد از استفاده از این بخور، بهترین زمان برای استفاده از یک اسکراب ملایم است.

جو دو سر پرک و گل های خشک پوست را لایه برداری می کنند و عسل و روغن آن را مرطوب می نمایند. این اسکرابر می تواند برای پوست های حساس هم مناسب باشد اما بهتر است قبل از استفاده کمی از آن را روی قسمت کوچکی از صورت خود امتحان کنید.

منبع : http://asanteb.com

 

طرز تهیه اسکراب خانگی با استفاده از بابونه و گل سرخ