درمان خانگی شوره سر با استفاده از بابونه

 شوره سر همان پوسته ریزی سر می باشد که با خارش نیز همراه است و پوسته های سفید سر لابه لای موها دیده می شود.
شوره سر در اثر لایه لایه شدن لایه شاخی پوست سر می باشد تا لایه های جدید جایگزین شود .
یکی از عوامل موثر در بروز شوره مشکلات گوارشی ، چاقی ، یبوست ، خستگی بیش از حد ، استرس های روحی و.. می باشد . با گیاه دارویی بابونه می توان تا حدی شوره را درمان کرد.  بابونه خواص دارویی فراوانی دارد .

بابونه و درمان شوره سر

چگونه از دمنوش بابونه برای درمان شوره سر استفاده کنیم؟

امروزه صدها درمان برای شوره ی سر وجود دارد که همگی ادعا می کنند بهترین هستند. انواع مختلفی از مواد هستند که ادعا می شود از مواد دیگر بهتر هستند، اما آیا تاکنون با خود فکر کرده اید که این مواد از چه چیز تهیه می شوند؟ همه ی این مواد از منابع طبیعی تهیه می شوند؛ برای مشکلات پوست و موی سر، به خصوص شوره ی سر، قرن هاست که از دمنوش بابونه به عنوان درمانی مؤثر استفاده می شود.
پوسته ‌های ریز روی سر یا همان شوره ‌ها توسط قارچ کوچکی که به طور طبیعی روی پوست سر انسان رشد می کند، ایجاد می‌ شوند. با این حال، پوسته ریزی و خارش پوست سر دلایل مختلفی دارد که از مواد شیمیایی موجود در محصولات مو که روی سر باقی می مانند تا حساسیت به خوراکی های خاصی که باعث تحریک پوست سر می شوند، متغیر هستند.  از دمنوش بابونه برای شستشوی مو استفاده می شود و قرمزی و خارش پوست سر ناشی از شوره را برطرف می کند.
از زمان های بسیار دور از دمنوش بابونه برای درمان و اهداف زیبایی استفاده می شود. تولیدکنندگان شامپو از بابونه برای تقویت و درخشندگی مو استفاده می کنند. بابونه خواص دارویی زیادی دارد. از بابونه برای درمان بسیاری از مشکلات پوست و موی سر همچون شوره سر استفاده می شود. آب کشیدن سر با دمنوش بابونه باعث تقویت تارهای مو می شود؛ بابونه در پوست سر نفوذ می کند و با خواص آرام بخشی که دارد، پوست سر را آرام می کند و همچنین، درخشندگی و زیبایی خاصی به مو می دهد.

دمنوش بابونه و درمان شوره سر

طرز تهیه دمنوش بابونه برای درمان گیاهی شوره سر

دستورهای مختلفی برای تهیه ی دمنوش بابونه وجود دارند که یکی از آن ها به صورت زیر است:

۱- دو فنجان آب را بجوشانید.

۲- آب جوشیده را روی ¼ فنجان گل های خشک یا تازه ی بابونه بریزید. اجازه دهید ترکیب سرد شود و سپس، آن را صاف کنید.

ابتدا سر خود را با شامپو بشویید و آب بکشید. سپس دمنوش بابونه را به عنوان آب کشی نهایی روی سر بریزید و دیگر سر را آب نکشید.

شامپو بابونه برای رفع شوره سر

با استفاده از بابونه می توانید یک شامپو درست کنید. ۴ قاشق چای خوری بابونه ی خشک را به مقداری آب جوش اضافه کنید. پس از ۳۰ دقیقه، کمی روغن بچه به آن اضافه کنید و آن را صاف کنید. می توانید از این ترکیب به عنوان شامپو استفاده کنید.

نتایج استفاده از بابونه شما را شگفت زده خواهد کرد؛ دمنوش بابونه بر خلاف محصولات شیمیایی، عوارضی ندارد و با استفاده از آن، از مواد شیمیایی محصولات مو که روی سر باقی می مانند نیز خلاص می شوید.

یک دستور دیگر برای پوست سر خشک و پوسته پوسته این است: ۲ قاشق چای خوری دمنوش بابونه را با کمی آب لیمو و عصاره ی گل همیشه بهار ترکیب کنید. آن را حدود ۲۰ دقیقه روی پوست بگذارید تا قرمزی و شوره ی آن را برطرف کند. سر را آب بکشید.

قرن هاست که از دمنوش بابونه به عنوان درمانی طبیعی برای انواع مشکلات پوست و موی سر همچون شوره استفاده می شود. خواص درمانی طبیعی این گیاه به رفع شوره سر یا پوسته پوسته شدن و قرمزی سر کمک می کند و درخشندگی خاصی به مو می دهد که به نظر می رسد محصولات زیبایی شیمیایی چنین توانایی را نداشته باشند.
اگر در مورد خواص بابونه شک دارید، چند بار از آن استفاده کنید تا نتایج شما را شگفت زده کنند.

منبع : http://asanteb.com

 

درمان خانگی شوره سر با استفاده از بابونه