کاربردهای جالب نمک در آشپزخانه | ترفندهای خانه داری

 

تمیز کردن ذرات چسبیده به اتو

اتوی خود را روی دمای زیاد قرار دهید. مقداری نمک روی یک کاغذ مومی بپاشید. اتو را روی کاغذ بکشید. می‌بینید نمک باعث پاک شدن ذرات چسبیده به اتو می‌شود.

 

کپک‌ها را پاک‌کنید

برای از بین بردن لکه‌های کپک و بوی آن‌ها از روی لباس یا حوله‌ها خمیری از نمک و آب‌لیمو تهیه کنید. خمیر را روی لکه بمالید، سپس بگذارید خشک شود ( بهتر است در نور آفتاب خشک شود )لباس‌ها را در دمای مناسب در ماشین لباسشویی بشویید.

 

ساخت صابون مخصوص ماشین ظرف‌شویی

اگر دیدید مایع ماشین ظرف‌شویی شما تمام‌شده و برای تهیه‌ی آن مشکل‌دارید خودتان با استفاده از نمک، جوش‌شیرین و صابون‌های عادی شوینده برای خود مایع مخصوص ماشین بسازید. این محلول برای شما بسیار مؤثر خواهد بود.

 

تمیز کردن اسفنج پر از جرم

تمیز کردن اسفنج

یک ظرف را با دو پیمانه آب و یک‌چهارم پیمانه نمک پرکنید. اسفنج چرب و سیاه خود را تمام شب در این محلول بگذارید. صبح روز بعد مشاهده خواهید کرد که همه‌ی جرم‌ها تمیز شده‌اند.

 

تمیز کردن روغن‌سوخته در قابلمه

روی روغن چسبیده را با نمک پر کنید. سپس کمی آب اضافه کرده و ده دقیقه صبر کنید. این محلول روغن را در خود حل کرده و به شما اجازه می‌دهد به‌راحتی آن را تمیز کنید.

 

تمیز کردن تخته برش آشپزخانه

شما نباید تخته‌ی خردکن را در ماشین ظرف‌شویی بگذارید اما می‌توانید آن‌ها را با آب گرم، نمک و آب‌لیمو ضدعفونی کنید.

 

تمیز کردن تخم‌مرغ شکسته

تمیز کردن تخم‌مرغ شکسته

نیاز به یک تپه دستمال‌کاغذی ندارید. روی تخم‌مرغ‌ها نمک بریزید و 10 تا 15 دقیقه صبر کنید. نمک باعث می‌شود ماده‌ی چسبنده‌ی تخم‌مرغ سفت شود و حالا تمیز کردن آن راحت است.

 

تمیز کردن توده‌ی مو از سوراخ سینک

با ترکیب 1.4 پیمانه جوش‌شیرین با 1.4 پیمانه نمک برای خود یک ماده‌ی شوینده درست کنید. دستکش دست کرده و تا جایی که می‌توانید موها را از سوراخ سینک خارج کنید. ترکیب را داخل آن بریزید. سپس 1.2 پیمانه سرکه‌ی سفید ریخته و بگذارید 15 دقیقه بگذرد. ظرف‌شویی را با یک قابلمه آب جوش بشویید.

 

منبع : http://wiki.5040.ir/

کاربردهای جالب نمک در آشپزخانه | ترفندهای خانه داری