کدام انقباضات رحمی نشان از زایمان زودرس دارند ؟

 

کدام انقباضات رحمی نشان از زایمان زودرس دارند ؟

 

نگرانی و دلواپسی مادران برای فرزندانشان از زمان بسته شدن نطفه آغاز می‌شود. مادران در زمان بارداری نگرانی‌های بخصوص این دوران را دارند و پس از تولد نوزاد نوع این نگرانی تغییر می‌کند. انقباضات رحمی، یکی از نگرانی‌های همیشگی مادران باردار است. چه انقباضات رحمی خطرناک هستند؟ چه انقباضاتی نشان از زایمان زودرس دارند یا چه انقباضاتی می‌توانند سلامت جنین را تهدید کنند؟
انقباضات رحمی به دلیل ترشح هورمون‌های مختلف و رشد جنین طبیعی است بخصوص در سه ماهه سوم بارداری کاملا طبیعی است که مادران با انقباضات رحمی مواجه شوند. انقباضات رحمی معمولا با سفت شدن یا کشیدگی همراه هستند. اما گاهی این انقباضات به حدی دردناکند که مادران باردار را نگران می‌کنند.

چه انقباضاتی خطرناکند و می‌توانند به زایمان زودرس منجر شوند؟

انقباضاتی که دائما و به صورت منظم رخ می‌دهند.

انقباضاتی که به مرور زمان قوی‌تر شده و شدت می‌گیرند تا جایی که این فشار به واژن یا لگن مادر منتقل شود، می‌تواند نشانه‌ای از زایمان زودرس باشد.
دردهایی که با راه رفتن آرام نمی‌شوند.
اگر انقباضات رحمی در هفته 37 بارداری بروز کرد، حتما با پزشک معالج خود تماس گرفته یا به بیمارستان مراجعه کنید زیرا می‌تواند نشانه‌ای از زایمان زودرس باشد.
مشاهده ترشحات دائمی رحمی یا خونریزی.
احساس فشار در قسمت‌هایی مانند کمر، لگن یا شکم.

 

چه انقباضاتی کاذب و بدون خطر هستند

انقباضاتی که گاهی اوقات بروز می‌کنند و تنها چند دقیقه به طول می‌انجامند.
انقباضاتی که ضعیف هستند و به مرور از بین می‌روند.
انقباضاتی که با نوشیدن مایعات یا تغییر وضعیت بدن آرام می‌شوند.
انقباضاتی که به دلیل خستگی یا راه رفتن طولانی مدت ایجاد می‌شوند.

اما بخاطر داشته باشید نشانه‌ها و علائم ذکر شده می‌تواند از یک مادر باردار به مادری دیگر متغییر باشد. برای مثال، بروز چنین علائمی در یک مادر باردار می‌تواند به معنای زایمان زودرس باشد اما در مادر دیگر تنها درد لحظه‌ای در نتیجه انقباضات رحمی بوده و مادر پس از لحظاتی به آرامش می‌رسد.

مدت و طول زمان انقباضات رحمی را محاسبه کنید
پزشکان معتقدند، مادران باردار با محاسبه زمان آغاز درد و همینطور فاصله بین انقباضات رحمی می‌توانند انقباضات واقعی یا کاذب را تشخیص دهند.
برای مثال، آغاز و پایان انقباضات رحمی را به خاطر بسپارید. زمان بین هر انقباض را نیز بخاطر بسپارید. انقباض‌هایی که هر 20 دقیقه یک بار آغاز می‌شوند و استمرار آنها بین 60 ثانیه طول می‌کشد، انقباضات کاذب نام دارند اما انقباضاتی که 3 یا 4 دقیقه یک بار شروع می‌شوند و در 60 ثانیه استمرار دارند، خطرناک هستند و می‌توانند نشانه‌ای از زایمان زودرس و بازشدن دهانه رحم مادر باشند که بایستی سریعا به بیمارستان مراجعه شود. فواصل بین انقباضات رحمی واقعی به مرور به یکدیگر نزدیک‌تر و دردناک‌تر می‌شود.

 

منبع : نی نی سایت

ninisite.com

کدام انقباضات رحمی نشان از زایمان زودرس دارند ؟