روش های جلوگیری و از بین بردن جوش های نشیمنگاه

روش های جلوگیری و از بین بردن جوش های نشیمنگاه

 

روش های جلوگیری و از بین بردن جوش های نشیمنگاه

جوش‌های روی باسن، نسبتا رایج هستند. آلودگی و رطوبت توسط لباس‌های شما به دام می‌افتند، اصطکاک ناشی از نشستن را نیز به آن اضافه کنید. حالا شما تمام عوامل لازم برای جوش زدن را دارید!

اگرچه از نظر فنی، جوش‌های روی باسن بعنوان آکنه در نظر گرفته نمی‌شوند، اما شما معمولا یکی از این دو وضعیت مربوطه را تجربه می‌کنید: فولیکولیت، یک التهاب سطحی فولیکول‌های مو است و کیست‌ها یا دمل‌ها، که به آکنه ندولوکیستیک نیز معروف هستند، برآمدگی‌های عمیق‌تر و بزرگتر زیر پوست هستند. با اینحال گزینه‌های درمانی، مشابه همان‌هایی هستند که برای آکنه‌ی واقعی بکار می‌روند.

قدم اول

حداقل یکبار در روز باسنتان را زیر دوش آب گرم بشویید. گرما و رطوبت باعث می‌شوند که منافذ شما باز و تمیز شوند. بنابراین اگر جوش‌های چرکی دارید که بنظر می‌رسد آماده‌ی ترکیدن هستند، این مرحله اهمیت زیادی پیدا می‌کند. با استفاده از لیف و صابون، هم یک لایه‌برداری ملایم انجام دهید، و هم محل مورد نظر را تمیز کنید. لایه برداری پوست شما، منافذ را نیز باز می‌کند و به پاکسازی هرگونه آکنه‌ای که در حال حاضر وجود دارد و جلوگیری از جوش‌های بعدی کمک می‌کند.

در صورت نیاز برای یک لایه برداری شدیدتر از یک اسفنج لوفا استفاده کنید، اما مراقب باشید که پوستتان را تحریک نکنید. اگر پوستتان تحملش را دارد، یک صابون آنتی باکتریال انتخاب کنید و اگر پوستتان حساس است، از یک صابون ملایم استفاده کنید.

قدم دوم

بمدت ۲۰ دقیقه روی یک حوله‌ی داغ بنشینید، و سه تا چهار بار در روز اینکار را تکرار کنید. گرمای حوله مانند دوش آب گرم باعث باز شدن منافذ می‌گردد. همچنین می‌تواند به کیست‌ها و دمل‌ها کمک کند که به سطح پوستتان بیایند و شروع به تخلیه شدن کنند.

قدم سوم

روزی یکبار، پماد بنزوئیل پراکسید را به باسنتان بمالید. بهتر است که یک لایه‌ی نازک از پماد را روی تمام سطح باسنتان بمالید، نه فقط به نقاط مشکل دار. بنزوئیل پراکسید، یک درمان ضد آکنه‌ی قوی با تاثیر ضدباکتری است.

عارضه‌ی جانبی اصلی آن این است که می‌تواند پوست را خشک کند. اگر بنزوئیل پراکسید برای شما بیش از حد قوی است، می‌توانید محصولی را انتخاب کنید که حاوی اسید سالیسیلیک باشد. بهترین زمان برای انجام اینکار، درست قبل از خواب است. استفاده‌ی منظم از این پماد باید هرگونه آکنه را درعرض ۵ تا ۷ روز برطرف کند.

منبع : سرخاب سفیداب

 

توسط :

مسئول سايت

داروخانه اینترنتی آرتان طب بزرگترین و کاملترین داروخانه آنلاین

برای مشاهده و خرید لیست کامل سرویس های اتوبوسی ترمینال جنوب کلیک کنید

بازارگاه کامل ترین سایت خرید اینترنتی بلیط اتوبوس

زنبیل آنلاین مثل یک ویترین پر زرق و برق است که خرید اینترنتی را برای شما آسان کرده است