رایج ترین ترس ها و نگرانی های زنان در دوران بارداری

ترس در دوران بارداری طبیعی است اما به خاطر داشته باشید که ترس مختصر طبیعی خواهد بود و نه ترس زیاد! متخصصان زنان و زایمان همواره می‌گویند که بخش زیادی از ترس زنان کاملا بی‌مورد بوده و تنها اثر روانی بدی بر زن باردار می‌گذارد. دراینجا شما را با برخی از شناخته شده‌ترین این ترس‌ها آشنا می‌کنیم‌.

شاید سقط جنین کنم
آرام باشید. واقعیت این است که اکثر بارداری‌ها به تولد بی‌خطر نوزاد منجر شده و تنها کمتر از 20 درصد بارداری‌ها به سقط جنین منتهی می‌شود. از آن گذشته به یاد داشته باشید که بیشتر سقط‌ ها در چند هفته ابتدایی بارداری روی می‌دهد و این زمانی است که زنان باردار معمولا انتظار آن را ندارند و حتی ممکن است سقط جنین ناخودآگاه داشته باشند اما خود از این موضوع خبر نداشته باشند.

حالت تهوع وحشتناکی دارم و فرزندم غذای کافی دریافت نمی‌کند!
باز هم آرام باشید. جنین در دریافت مواد غذایی مورد نیازش یک استاد به تمام معناست! در واقع جنین این توانایی را دارد که تمام مواد مغذی موجود در مواد غذایی که می‌خورید جذب خود کند، حتی اگر فقط از آبمیوه، کلوچه و شیرینی تغذیه می‌کنید. پس نیازی به نگرانی نیست. حتی اگر فکر می‌کنید دچار کم آبی شده‌اید باز هم چندان جای نگرانی نیست و این مسأله آسیبی به جنین شما وارد نمی‌کند. فقط کافی است که ویتامین‌ها را به اندازه کافی مصرف کنید. سعی کنید در وعده های متعدد اما کمتر غذا بخورید.

رایج ترین ترس ها و نگرانی های زنان در دوران بارداری

فکر می‌کنم چیزهای خوبی نمی‌خورم و این به فرزندم آسیب می‌رساند
و باز هم آرامش خود را حفظ کنید. وقتی یک زن باردار می‌شود از بابت اینکه تصور می ‌کند باید تمام کارهای درست را مو به مو انجام دهد خود را تحت فشار می‌بیند. نکته مهم این است که حتی مادر شما به عنوان زنی از نسل گذشته احتمالا خیلی کمتر از زنان باردار امروزی به چنین چیزهایی اهمیت می‌داده است. هیچ کس نمی‌تواند کارهای بی نقصی را در دوران بارداری انجام دهد. خوردن مختصر و البته نه همیشگی ساندویچ مرغ چرب یا چیزهایی که فکر می‌کنید برای سلامت جنین مضر است آنقدرها هم که فکر می‌کنید خطری در بر ندارد.

این اضافه وزن همیشه با من خواهد بود!
تحقیقات نشان می‌دهد تنها 14 تا 20 درصد زنان باردار، پس از تولد نوزادشان همچنان وزن قابل توجهی خواهند داشت. حتی اگر فکر می‌کنید که شاید جز این دسته محدود باشید بد نیست بدانید که راه‌های جهت از دست دادن اضافه وزن ناشی از بارداری وجود دارد. پیش از هر چیز برنامه ورزشی مناسبی را در دوران بارداری دنبال کنید که در غیر این صورت شاید اضافه وزنی که دچار آن شوید برای همیشه یا حداقل مدت زیادی همراهتان باشد. علم پزشکی می‌گوید که نهایتا 15 کیلو اضافه وزن ناشی از بارداری طبیعی است اما اگر اضافه وزنتان بیش از این سقف باشد، در چنین حالتی کمی باید حواستان جمع باشد! همچنین شیردادن به نوزاد تأثیر زیادی در بازگشت به وزن اولیه دارد چون این کار سوخت و ساز بدنتان را تنظیم می‌کند

منبع : نی نی سایت

ninisite.com