موی نازک از مشکلات عمده‌ بسیاری از خانم‌ها و آقایان است. گاهی افراد مو به اندازه کافی دارند اما این موها نازک و ظریف هستند  و کامل پوست سر را نمی‌پوشانند. موهای نازک و ظریف به هیچ و جه قابل درمان نیست چون یک ویژگی ژنتیکی است و تغییر ویژگی ژنتیکی به این راحتی‌های امکان پذیر نیست. اما می‌توان به روش‌های مختلف ظاهر مو را ضخیم تر نشان داد این ترفندها را به راحتی می‌توان در خانه پیاده کرد که به ویژه برای خانم‌هایی که زیبایی مو برایشان خیلی مهم است این روش‌ها نقطه امیدی برای هر چه زیباتر نشان دادن موها است.

موهای خود را  کوتاه کنید

پرحجم نشان دادن موی ظریف

برای کسانی که عادت به موی بلند دارند کوتاه کردن موها کار سختی است. اما کسانی که موهای نازک دارند باید بدانند که اگر موهایشان را بلند نگه دارند این موها کم پشت‌تر و نازکتر دیده می‌شود موهای نازک باید لایه لایه کوتاه شوند تا حجم بیشتری بگیرند بنابراین اصلا نگران ظاهر خود نباشید موهای خود را کوتاه کنید تا پرحجم‌تر به نظر بیایند.

از موس استفاده کنید

موس برای پرحجم نشان دادن مو

استفاده از موس می‌تواند باعث شگفتی شما شود. ابتدا موهای خود را مرطوب کنید. به میزان یک توپ گلف موس روی کف دست خود اسپری کنید. بعد شانه رو روی موس بزنید تا مقداری از کف موس روی شانه قرار بگیرد و به آرامی روی موها بکشید. به این ترتیب تمام سر خود را با موس شانه کنید و موس را در همه مو خود پخش کنید. به این روش شما احساس بدی نخواهید داشت از اینکه میزان زیادی موس و محصولات روی مو شما هست درعوض موهای خود را به صورت یکسان ضخیم کرده‌اید.

از پودر مو رنگی متناسب با رنگ موی خودتان استفاده کنید.

پودر مو رنگی برای موهای کم پشت

برای موهای قهوه‌ای و تیره که نازک هستند پودر موها تاثیر بسیاری دارد. کم به کف سر تافت و اسپری بزنید دست را ۱۰ تا ۱۵ سانت از سر  با فاصله نگه دارید تا پودر مو به خوبی پخش شود مواظب پیشانی و انگشت خود باشید که رنگی نشوند. اگر با فاصله پودر را بپاشید طبیعی روی سر قرار می گیرند. یادتان باشد برای اینکه خیلی پودرها روی سر دیده نشوند موهای خود را با نوک شانه تیز لایه برداری کنید و لابه لای لایه‌های زیرین بریزید به این طریق موها پر حجم‌تر دیده می‌شوند و کف سر هم از نزدیک رنگی نمی‌شود. اگر پودر مو ندارید با فرچه سایه هماهنگ با رنگ موی خودتان کمی کف سرتان را سایه بزنید بهتری است لایه های زیرین را سایه بزنید تا دید کمتری داشته باشد.

تافت و پودر بچه استفاده کنید.

 

اگر میخواهید صبح ‌که از خواب بیدار میشوید موی شما به سرتان نچسبد و حجم داشته باشد از تافت و یا پودر بچه قبل از خواب استفاده کنید. میتوانید پودر بچه را روی بالشت خود بپاشید این کار باعث می شود که پودر چربی سر را گرفته و موها چرب و نازک به نظر نیایند.

موها را ویو کنید.

پرپشت نشان دادن موی نازک

موهای ویو شده و حالت دار ضخیم‌تر به نظر می‌آیند. موهای صاف همیشه نازک و ظریف هستند و اگر حجم موهای شما کم است سعی کنید با ویو و فر آن را بیشتر نشان دهید. از موادی که استفاده می‌کنید مطمئن شوید تا موهای شما نریزد. به جای استفاده از مواد فر و ویو کردن مدت دار می‌توانید با بیگودی و یا روش‌های دیگر موهای خود را ویو کنید که هم پرحجم‌تر به نظر می‌آید و هم بسیار زیباتر.

رنگ موی روشن استفاده کنید.

اگر می‌خواهید چهره خود را تغییر دهید و حتما رنگ روشن را برای موهای نازک استفاده کنید. رنگ‌های روشن مو را کلفت‌تر و ضخیم‌تر می‌کنند به همان اندازه که رنگ‌های تیره موها را نازک و ظریف نشان می‌دهند. حتی چند تار هایلایت در پرتر نشان دادن موها موثر است.

فرق سر ار عوض کنید.

راه های پرپشت نشان دادن مو

وقتی موها مدام در یک جهت بخوابند صاف می‌شوند و به سختی می‌توان به آنها حجم داد. اگر می‌خواهید موهای خود را از این حالت صافی و تختی بردارید فقط کافیست موهای خود را در جهت مخالف شانه بزنید.کمی اسپری مو به کف دست خود بزنید و موها را در جهت مخالف ثابت کنید این روش در عین راحتی بسیار  در پرحجم نشان دادن مو تاثیر دارد.

موها را خیلی کم شانه بزنید.

شتنه مخصوص موهای نازک و کم حجم

تا می‌توانید موهای نازک را شانه نزنید گاهی انگشتان شما برای مرتب کردن موها کافیست.  اگر به دنبال شانه هستید از شانه‌های درشت و یا شانه فر استفاده کنید. مهمترین توصیه برای موهای ظریف این است که وقتی موها خیس هستند به هیچ وجه آنها را شانه نکنید. یک راه دیگر این است که هر روز موهای خود را نشویید و از شامپوهای نرم کننده استفاده نکنید.

موهای خود را برعکس خشک کنید.

 

می‌خواهید که موهای شما پرحجم دیده شود سر را به پایین خم کنید و موها را برگردانید و در واقع موها را برعکس خشک کنید. بعد از اینکه موها را خشک کردید به همان حالت برعکس موها را با شانه صاف کنید تا وقتی سر را برمی‌گردانید خنده دار نشوید. به این طریق شما به موهای خود حجم داده‌اید.

این توصیه ها برای پرحجم نشان دادن موها توصیه‌هایی است که همگی بر اساس تجربه ثابت شده‌اند و امتحان کردنش هیچ ضرری ندارد. حتما اگر از نازکی و کم حجمی موهای خود رنج می‌برید این روش‌ها را پیاده کنید.

 

منبع: زنجفیل