علائم بارداری برای تشخیص سریع حاملگی

علائم بارداری فقط حالت تهوع نیست بلکه توجه به نشانه های زیادی قبل از انجام آزمایش خون می تواند نتیجه مثبت را خبر دهد. بارداری،تغییرات فیزیکی و هورمونی زیادی را برای خانمها به همراه دارد.

اصولاً بارداری با تعییرات فراوانی توام است. این تغییرات هم جسمی و هم روحی می باشند اما در نظر داشته باشید که تغییرات بارداری در تمام خانم ها یکسان نیستند و معمولاً شدت و ضعف دارند و به یاد داشته باشید که شاید یک یا چند نشانه از علائم بارداری شامل حال شما نشود.

 

مهم ترین و اولین علائم بارداری در روزهای اول چیست ؟

 

1-حساس شدن و دردناک بودن سینه ها یکی از شایع ترین علائم بارداری است

دوران بارداری,علائم بارداری,درد و گرفتگی عضلات

 

یکی از نشانه های بارداری حساس شدن سینه ها و نوک سینه هاست که معمولاً در طی 3 هفته اول بارداری خود را به وضوح نشان می دهد. متورم و دردناک شدن سینه ها در دوران بارداری شبیه قبل از پریود است. درد سینه در دوران بارداری پس از اتمام سه ماهه نخست به میزان زیادی کاهش پیدا می کند زیرا بدن خودش را با میزان هورمون ها تطبیق داده است.

 

2-گرفتگی عضلات را میتوان جزء مهمترین علائم بارداری به شمار آورد

اولین علائم بارداری،علایم بارداری,نشانه بارداری

 

در اوایل بارداری گرفتگی و درد عضلات زیر شکم و لکه بینی به صورت کم و به رنگ صورتی شایع است یکی از اصلی ترین علائم بارداری محسوب می شود.

 

3. از علائم بارداری شایع در بعضی از خانم ها حالت تهوع و بیزاری از غذا است

علائم اولیه بارداری, نشانه های حاملگی,تهوع در دوران بارداری

 

اگر تازه باردار شده باشید، بعید نیست از بوی قرمه سبزی یا قهوه حالتان بد شود و برخی از رایحه ها منجر به حالت تهوع شما بشوند که این نشانه یکی از شایع ترین علائم بارداری در روزهای اول است. با اینکه به طور صددرصد تایید نشده است، اما این مورد از علایم بارداری از عوارض افزایش هورمون استروژن در بدن است. ممکن است در دوران بارداری متوجه شوید دیگر به غذاهایی که تاکنون عاشق آنها بوده اید، علاقه ای ندارید.

 

تهوع برخی از زنان یک ماه پس از باردار شدن دچار حالت تهوع های صبحگاهی می شوند. برخی دیگر نیز این علائم بارداری برایشان یک یا دو هفته زودتر اتفاق رخ می دهد. البته حالت تهوع بارداری مختص صبح نیست. حالت تهوع به همراه و یابدون استفراع می تواند در هر ساعتی از روز اتفاق بیفتد. حدود نصف زنان باردار که دچار تهوع می شوند پس از قدم گذاشتن به سه ماهه دوم، کاملا خوب می شوند. البته گاهی ممکن است تا ماه چهارم نیز این علائم بارداری ادامه داشته باشد.

 

4- از علائم دوران بارداری می توان تغییر حالات روحی نام برد

در دوران بارداری بسیار نرمال و طبیعی است که تعادل احساسی نداشته باشید و خیلی زود تغییر حالت دهید. دلیل آن تغییر هورمون های بدن و تاثیر آنها روی سیستم عصبی است. هر فردی واکنش متفاوتی به این علائم بارداری دارد. برخی از زنان باردار دچار افزیش احساسات – خوب یا بد – می شوند و برخی دیگر افسرده یا مضطرب می شوند.

 

5- تکرر ادرار از علائم زودهنگام و اولیه بارداری است

علائم بارداری,نشانه بارداری,تکرر ادار در بارداری

 

تغییرات هورمونی ایجاد شده در دوران بارداری باعث می شوند تا جریان خون در ناحیه کلیه افزایش پیدا کند. این مساله باعث می شود تا مثانه خیلی سریع پر شود و شما مجبور هستید خیلی زود به زود دستشویی بروید. این علائم بارداری از اوایل هفته ششم در سه ماهه نخست آغاز می شود.

 

تکرر ادرار در طول بارداری ادامه خواهد داشت و بعد از 3 ماهگی بتدریج بهبود می یابد.

 

6- علت خستگی در دوران بارداری چیست؟

اولین علائم بارداری،علایم بارداری,نشانه های حاملگی

 

احتمال دارد به دلیل افزایش پی در پی هورمون پروژسترون باشد که روی خواب زنان باردار تاثیر می گذارد. البته حالت تهوع های صبحگاهی و تکرر ادرار در طول شب نیز در خستگی و بی حالی بی تاثیر نیستند. پس از ورود به سه ماه دوم، کمتر احساس خستگی خواهید داشت. البته این علائم بارداری دوباره در انتهای بارداری به سراغ شما خواهد آمد زیرا مدام در حال حمل وزن بیشتر از خود هستید و شب ها نیز راحت نمی خوابید .

 

7- یکی از رایج ترین علائم بارداری یبوست است

دوران بارداری,علائم دوران بارداری،تشخیص بارداری

 

 

به دلیل افزایش هورمون پروژسترون در بارداری که عملکرد سیستم گوارش را کند می‌کند، یبوست در بارداری امری رایج است. برای کاهش این عارضه، آب زیاد مصرف کنید، ورزش کنید و از مواد غذایی فیبردار استفاده نمایید.

 

8- آیا حالت سرگیجه از علائم بارداری است؟ 

علائم بارداری,اولین علائم بارداری,سرگیجه در بارداری

 

حالت سرگیجه و ضعف کردن به دلیل باز شدن عروق، کاهش فشار خون و کاهش قند خون در بانوان باردار مشاهده می‌شود و میتوان جزء علائم اولیه بارداری به حساب آورد.

 

9- یکی از بهترین علائم بارداری توقف عادت ماهانه است

برای آن دسته از خانم هایی که قاعدگی مرتب دارند توقف عادت ماهانه می تواند نشانه خوبی باشد. اما اگر قاعدگی منظمی ندارید با مشاهده نشانه های دیگر همچون تکرر ادرار، حالت تهوع، سفت و دردناک شدن سینه ها و… می توانید احتمال دهید که باردار هستید با دیدن این علائم بارداری سریعاً به پزشک مراجعه کرده و با انجام آزمایش های مختلف از صحت بارداری خود اطمینان حاصل کنید.

 

10- تشخیص بارداری به وسیله تستهای آزمایشگاهی

نشانه بارداری,علائم بارداری,تست بارداری

 

 

از طریق آزمایش خون و آزمایش ادرار، مثبت یا منفی بودن حاملگی مشخص می شود. هر دو قسمت از طریق اندازه گیری هورمون گنادوتروپین انجام می شود. میزان این هورمون در آزمایش خون از روز 8 تا 10 و در آزمایش ادرار از 21 تا 28 حاملگی قابل تشخیص است. گاهی اوقات ممکن است با وجود حامله بودن جواب آزمایش منفی باشد .

 

در این حالت چنانچه علائم بارداری ذکر شده بالا را داشتید بعد از یک هفته مجدداً آزمایش را تکرار کنید.

 

11- افزایش دمای عمومی بدن از علائم اولیه بارداری محسوب می شود

هنگامی که دمای بدن شما هنگام صبح و پیش از بلند شدن از جا و خوردن غذا، خیلی بالاست و این مساله تا 3 هفته همچنان ادامه داشت، احتمالا باردار هستید.

 

12- نتیجه مثبت تست بارداری خانگی

اولین علائم بارداری,دوران بارداری,تشخیص بارداری

 

همه تبلیغاتی که شرکت های تولید کننده این تست ها ارائه می کنند، اما هیچ کدام از آنها تا یک هفته پس از عقب افتادن پریود، دقیق و قابل اعتماد نیستند. بنابراین، اگر پیش از این تاریخ تست کردید و جواب منفی بود، حتما چند روز بعد نیز این تست را تکرار کنید.این را در نظر داشته باشید، جنین پیش از آنکه شما متوجه شوید باردار هستید رشد می کند و هنگامی که شک دارید و چندین علائم بارداری را دارا هستید، باید حتما مراقب سلامتی خود باشید.

 

 

منابع:
iranbanou.com
namnak.com

beytoote.com