11

تحقیقات نشان داده است که پیری دست زودتر نشان داده می شود. مهم نیست که پوست صورت شما چه سنی را نشان می دهد  اما مراقبت از پوست دستتان به شما کمک می کند که سن واقعی شما نشان داده نشود .

دست ها اعضایی از بدن هستند که بیشترین کار را انجام می دهند . دست ها در معرض نور خورشید ، ساییدگی و پارگی هستند بنابراین سریع تر در معرض پیری قرار میگیرند . شما می توانید سن خود را با مواد آرایشی و پوشاندن لکه ها و یک مدل موی جدید پنهان کنید اما دست های شما کاملا سن شما را نشان می دهند. بنابراین شما باید در جوان کردن پوست دست خود تلاش کنید. راه هایی برای زیبا و جوان نگهداشتن پوست دست وجود دارد.

لایه برداری : 

پوست دست خود را به نرمی با یک برس تمیز کنید  تا از پوست کثیف خود رهایی پیدا کنید. سنگ پا هم می تواند برای از بین رفتن پوست زِبر جلوگیری کند. می توانید از لایه بردارهایی که برای پوست صورتتان استفاده می کنید برای دست هایتان نیز استفاده کنید. یا از لایه بردارهای خانگی استفاده کنید. از لایه بردارهای خانگی مخلوط عسل و بلغور جو دو سر یا نمک دریا مخلوط با آب لیمو استفاده کنید . این فرآیند لایه برداری سبب می شود پوست درخشان تر و صاف تر داشته باشید.

مرطوب کردن دست :

فرآیند مرطوب کردن دست بعد از لایه برداری انجام می شود و مهم ترین بخش مراقبت از دست می باشد. فراموش نکنید از یک کرم مرطوب کننده بعد از هربار خشک کردن دست استفاده کنید . حتما یک لوسیون مرطوب کننده در کیف خود بگذارید و بعد از هر بار شستشو دست خود را مرطوب کنید تا پوست دست شما جوان تر بماند . بسیار مهم است که هر شب قبل از خواب از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

مراقبت از ناخن ها :

ناخن بخش جداناپذیر دست ما هستند و مراقبت از ناخن ها برای جوانتر شدن دست ها بسیار موثر است. ناخن های خود را تمیز نگه دارید و همیشه آن ها را منظم نگه دارید. همیشه ناخن ها را یک اندازه نگه دارید  مگر اینکه بر اثر حادثه بشکنند. اگرچه ناخن های لاک زده خیلی زیبا به نظر میرسند اما باید به ناخن ها هوا برسد. هرز چندگاهی به ناخن های خود استراحت بدهید تا هوا به ناخن ها برسند.

مراقبت از دست ها :

در هنگام فعالیت هایی نظیر باغبانی،تمیز کردن و شستشوی دست ها ، دست ها در معرض خطر هستند. برای انجام این فعالیت ها از دستکش مناسب استفاده نمایید.تا دستهایتان در برابر مواد شیمیایی مضر مصون بماند و از خطر پارگی و و سایش دست کمتر رنج ببرید. دشمن دیگر پوست دست شما، خورشید است اشعه ی ماورای بنفش خورشید باعث تسریع روند پیری می شود.بنابراین هرگز خانه را بدون ضد آفتاب ترک نکنید نه تنها بر روی پوست دست خود بلکه تمام بدن خود را در برابر نورخورشید محافظت کنید.

 

مانیکور:

دست های خود را در آب گرم بگذارید و ناخن های خود را آرایش کنید و مانیکور کنید. بنابراین یک بار یا دو بار در ماه این کار را انجام دهید. شما می توانید این کار را در خانه یا توسط مانیکوریست انجام دهید.کف دست ها انگشتان و مچ دست را ماساژ دهیدتا از استرس کم شود.

موارد بالا راهنمایی هایی در مورد جوان تر کردن دست ها می باشد. دست دارایی باارزشی است و باید همیشه مراقبت شود بنابراین دست های خود را مراقبت کنید چرا که نشانه ی شخصیت و شیوه ی زندگی شماست.

منبع : مه شو