آموزش لاک زدن | چطور ناخن هامو حرفه ای لاک بزنم ؟

بسیاری از خانم‌ها با غم از دست دادن یک مانیکور عالی آشنا هستند. برای ۲ و یا اگر خیلی خوش شانس باشید ۳ روز رویایی، شما احساس می‌کنید یک خانم فوق العاده هستید. آن لایه‌ی ملایم و نازک رنگ روی سر انگشتانتان به شما احساس وقار و زنانگی میدهد.

اما وقتی که آنرا می‌بینید: ریختن یک قسمت از کوچک لاک، مثل این است که رویاهایتان فرو ریخته باشند. مثل سیندرلا، هنگامی‌که می‌بیند کالسکه‌اش تبدیل به یک کدو تنبل می‌شود. شاید این اتفاق آنقدر هم نمایشی نباشد، اما هنوز هم باعث می‌شود ما سریعا برای مانیکور به سمت نزدیک‌ترین سالن آرایشی بدویم و یا خودمان عملیات شبانه‌ی مانیکور در خانه را انجام دهیم که معمولا هم با نتایج رضایت بخشی به پایان نمی رسد.

اما این ممکن است. شما می‌توانید خودتان یک مانیکور حرفه‌ای انجام دهید. اینکار کمی زمان‌بر و نیازمند وسایل درست است، اما به لطف خانم‌های سالن زیبایی فیکس بیوتی در منهتن، ما، و هم اکنون شما، رازهای یک مانیکور حرفه‌ای را می‌دانیم!

manicure11

۱. سوهان زدن

سوهان ناخنتان را دقیقا زیر ناخن قرار دهید. بطوری که بین پوست نوک انگشت و قسمت زیرین ناخنتان باشد. سوهان ناخن را در یک جهت با حرکات کوتاه و محکم در سراسر ناخنتان بکشید. برای اینکه ناخنتان گرد تر شود، سوهان را به زیر گوشه‌های ناخن برده و گوشه‌ها را با حرکت منحنی سوهان بزنید. همیشه ناخن‌ها را در یک جهت سوهان بکشید و از حرکات عقب جلو استفاده نکنید. تا زمانی که به شکل و طول مورد نظر برسید، سوهان بزنید.

۲. براق کردن

براق کننده یا بافر ناخن را مثل سوهان بگیرید و با حرکات کوتاه و آرام، آنرا از بالای ناخن روی آن مالش دهید. از کوتیکول شروع کرده تا به نوک ناخن برسید. براق کردن را هم در یک جهت انجام دهید.

مطلب مرتبط:  چگونه سوهان ناخن انتخاب کنید

۳. کوتیکول‌ها (پوست اطراف ناخن)

هم می‌توانید از یک نرم‌کننده‌ی کوتیکول، و هم از یک لوسیون بدن عادی استفاده کنید ( تذکر: لوسیون‌های بدن بعد از حمام و یا دوش بهتر تاثیر می‌گذارند). لوسیون را به کوتیکول‌های اطراف ناخن بزنید و با انگشت اشاره آنها را مالش دهید. بعد از اینکه کوتیکول‌ها نرم شده و پایین آمدند، با یک بافر معمولی، و یا بافر مخصوص ناخن، به آرامی به روی آنها بکشید.

manicure111

۴. شستن و آماده سازی

پس از تمام شدن نرم کردن کوتیکول‌ها، دست‌هایتان را بشویید و همه‌ی مواد اضافه را از اطراف و زیر ناخن‌هایتان پاک کنید.

۵ لایه‌ی اصلی

از یک لاک بی رنگ و یا لاک محافظ ناخن استفاده کنید. انگشت شستتان را بعنوان تکیه‌گاه زیر ناخنی که می‌خواهید لاک بزنید قرار دهید (و اگر می‌خواهید انگشت شست را لاک بزنید، از انگشت اشاره به عنوان تکیه‌گاه استفاده کنید).

لایه‌ی پایه‌ی لاک را از بالای ناخن و از کنار کوتیکول‌ها شروع کنید. بگذارید سر قلم‌مو همانطور که به طرف سر ناخن میایید، روی ناخنتان پخش شود. همیشه از سمت چپ ناخن شروع کرده و به سمت راست بروید. اینطوری مطمئن خواهید بود که حتی یک نقطه را هم جا نگذاشته‌اید.

۶. انتخاب رنگ

این قسمت سرگرم کننده است! از هر رنگی که دوست دارید استفاده کنید.

۷. آماده کردن قلم‌مو

قلم لاک را در بطری غوطه ور کنید. سپس در حالی که قلم‌مو را به یک طرف سر بطری می‌کشید آنرا خارج کنید. بدون اینکه قلم‌مو را دوباره داخل قوطی لاک کنید، طرف دیگر قلم مو را به سر مقابل بطری بکشید: این کار را محکم انجام دهید تا قلم موی لاک حالت بادبزنی بگیرد.

بعد از هر بار خارج کردن قلم‌مو، آنرا بوسیله‌ی لبه‌ی بطری تمیز کنید. هدف اصلی این است که رنگ را به یک طرف قلم‌مو فشار دهیم. اگر این کار را درست انجام دهید، قلم‌مو کمی حالت حلالی بخود می‌گیرد. این کار نیازمند تمرین است، اما این کار، راز مخفی یک مانیکور حرفه ایست!

manicure3

۸. لایه‌ی اول لاک

زیر ناخنی را که قصد لاک زدنش را دارید توسط شستتان محکم کنید. (اگر در حال لاک زدن ناخن شستتان هستید، این کار را با انگشت وسطتان انجام دهید). از کوتیکول ناخن شروع کرده و نوک قلم‌مو را روی ناخنتان قرار داده و به سمت پایین فشار دهید. اجازه بدهید که قلم‌مو روی ناخنتان پخش شده و حالت بادبزن به خود بگیرد. سپس قلم‌مو را به سمت نوک ناخنتان بکشید. این کار را از سمت چپ ناخن شروع کرده و در سمت راست تمام کنید.

۹. لایه‌ی دوم

بعد از زدن لایه‌ی اول به همه‌ی ناخن‌هایتان، می‌توانید لایه‌ی دوم را بزنید. مراحل ۷ و ۸ را تکرار کنید.

۱۰. پوشاندن سر ناخن

بعد از اینکه دومین لایه‌ی لاک را زدید، به سراغ نوک سمت چپ ناخنتان بروید و قلم مویتان را در امتداد لبه‌ی ناخن بکشید. این کار برای باقی ماندن بیشتر رنگ بر روی ناخن و افزایش طول عمر مانیکور است.

۱۱. لایه‌ی آخر

مرحله‌ی ۵ را دنبال کنید و از یک لایه‌ی خشک کننده‌ی لاک بر روی ناخن استفاده کنید. هیچ چیز خسته کننده‌تر از این نیست که تمام شب مشغول فوت کردن ناخن‌هایتان باشید، و صبح با علائمی از ملحفه بر روی ناخن‌ها بیدار شوید!

تمام شد، صبر کنید تا ناخن‌هایتان خشک شوند، سپس وارد دنیا شوید از و ناخن‌های زیبایتان لذت ببرید! اگر شما هم نکته و ترفندی برای لاک زدن می‌شناسید، حتما در قسمت نظرات آنرا با ما در میان بگذارید.

منبع :سرخاب سفیداب

کلید واژه ها :  سوهان ناخنتان را دقیقا زیر ناخن قرار دهید براق کننده یا بافر ناخن را مثل سوهان بگیرید تمام شدن نرم کردن کوتیکول‌ها، دست‌هایتان زیر ناخنی را که قصد لاک زدنش را دارید

توسط :

مسئول سايت

داروخانه اینترنتی آرتان طب بزرگترین و کاملترین داروخانه آنلاین

برای مشاهده و خرید لیست کامل سرویس های اتوبوسی ترمینال جنوب کلیک کنید

بازارگاه کامل ترین سایت خرید اینترنتی بلیط اتوبوس

زنبیل آنلاین مثل یک ویترین پر زرق و برق است که خرید اینترنتی را برای شما آسان کرده است