چه عینک آفتابی به صورت شما می‌آید؟در فصل تابستان اهمیت عینک آفتابی به اندازه کرم ضد آفتاب است. داشتن یک عینک آفتابی زیبا به اندازه کفش و لباس شیک برای هر خانم و حتی آقایی مهم است. خرید عینک آفتابی برای خیلی‌ها کار سختی است زیرا در مقابل تنوع مدل‌ها انتخاب عینکی که به صورت بیاید کار را پیچیده می‌کند. عینک آفتابی چهره را شیک و زیبا می‌کند اگر به درستی و متناسب با استخوان‌بندی صورت انتخاب شود.

در این مطلب برای شما توضیح می‌دهیم که بر اساس چه معیارهایی باید عینک متناسب با صورت خود بخرید.

اولین قدم تشخیص شکل هندسی صورت خود است. باید ببینید استخوان‌بندی صورت شما بیضی، گرد، مربع، کشیده و یا مثلثی است. بعد از اینکه شکل صورت خود را تشخیص دادید بر اساس راهنمایی‌های زیر عینک خود را انتخاب کنید تا مبادا پول خود را دور ریخته باشید.

F8NIV4HHNM4FD47.LARGE_

عینک آفتابی متناسب برای صورت بیضی

افرادی که صورت بیضی دارند واقعا انسان‌های خوش‌شانسی هستند زیرا آنها یک صورت متعادل دارند که تقریبا همه مدل‌ عینک‌های آفتابی به صورتشان می‌آید. اما زیباترین مدل برای صورتهای بیضی عینک‌های گرد است. عینک‌های بزرگ که بخشی از صورت را بگیرید وگوشه‌های گرد داشته باشد برای صورتهای بیضی فوق العاده است. مدل‌های عینک‌های خلبانی هم ایده خوبی برای صورتهای بیضی است.

عینک آفتابی متناسب برای صورت مربع شکل

اگر صورت زاویه دار و مربعی دارید بهتر است از عینک‌هایی که گرد ویا گوشه‌های گرد دارند استفاده کنید تا زاویه دار بودن صورتتان را کمتر کند. عینک‌هایی را انتخاب کنید که پهنای بیشتری داشته باشند عینک‌های دراز و کشیده برای صورتهای مربعی ایده خوبی نیستند چون صورت را بیش از اندازه هندسی می‌کنند.

عینک‌ آفتابی متناسب با صورت کشیده

برای صورتهای کشیده عینک‌های بزرگ بسیار زیبا هستند. بهتر است که بخش اعظم میان صورت را با یک عینک بزرگ بپوشانید تا کشیدگی صورت متعادل شود. اطمینان داشته باشید که عینک‌تان بیش‌اندازه برای صورت بزرگ نباشد که در این صورت چهره مضحک به نظر می‌آید. عینک متناسب با صورت کشیده نباید پهنای  خیلی زیادتر از صورت داشته باشد.

عینک آفتابی متناسب با صورت گرد

صورتهای گرد باید جداً از عینک‌های گرد پرهیز کنند.عینکی را انتخاب کنید که بیشتر حالت زوایه‌ای و هندسی داشته باشد. عینک‌هایی که کمی مثلثی‌ و یا کشیده اند باعث می شود که صورت شما زیادی گرد به نظر نیاید و استخوان‌بندی گرد را متعادل می‌کند. برای صورت گرد هم البته نباید عینکی انتخاب کرد که پهنایش به میزان کمی از پهنای صورت بیشتر باشد. به عبارتی به دنبال عینک‌های پهن بروید تا کشیده.

عینک آفتابی متناسب برای صورت مثلثی

اگر فک‌های شما پهن‌تر از پیشانی باشند صورت شما مدل مثلثی است. برای اینکه صورت خود را با عینک زیباتر کنید باید عینکی را انتخاب کنید که پهنای پیشانی شما را بیشتر کند. بنابراین به دنبال عینک‌های پهن و عریض باشید.عینک خود را خیلی کشیده انتخاب نکنید. عینک گرد پهن برای صورتهای مثلثی جذاب است.

عینک آفتابی متناسب برای صورت مثلثی وارونه

اگر پیشانی شما از فک شما پهن‌تر است صورت شما مثلثی وارونه به حساب می آید. شما باید عینکی با فریم نازک و ظریف و گرد انتخاب کنید.عینک‌هایی با دسته‌های پهن برای این صورت زیبا نیستند. بهترین گزینه برای این استخوان بندی عینکهایی بافریم گرد و ظریف است.

اینها یک کلیات درباره انتخاب عینک آفتابی بود. اینکه مد سال چه است و امسال باید چه عینکی بزنید کاملا بستگی به خودتان دارد اما یادتان باشد استفاده از عینک آفتابی چه به عنوان یک وسیله تزئینی و یا چه به عنوان یک ابزار لازم برای سلامت چشم باید این دو کاربرد زیبایی و سلامتی را  داشته باشد. زدن هر عینکی به چشم آسیبش ممکن است بیشتر از فایده‌اش باشد. زیبایی چهره خود را با متعادل کرده آن صدچندان کنید و برای این کار فقط کمی دقت لازم دارید.

 

منبع : زنجفیل