سه ویژگی کارمندان استثنایی

ویژگی‌های کارمندان خوب چیست؟ آنها کار انجام نشده‌ی دیگران را به عهده می گیرند؛ سر کار زود می‌رسند؛ همیشه برخورد و رفتار مثبت دارند. این مواردی که ذکر شد، جزو ویژگی‌های عادی است که ممکن است در هر کارمند خوبی دیده می‌شود. اما آیا کارمندهای عالی با بقیه فرقی ندارند؟ آنها چه ویژگی‌های شخصیتی دارند که باعث می‌شود از دیگر کارمندان متمایز شوند؟ کارمندان نمونه معمولا خصوصیاتی ورای رسیدن به موقع به محل کار دارند.

یک کارمند خوب زود سر کار حاضر می‌شود و رفتار خوبی هم دارد. اما یک کارمند عالی و حیاتی برای شرکت، زود سر کار حاضر می‌شود تا آموزش بیشتری ببیند و هدف اصلی‌اش موفقیت شرکت است.1. آنها اشتیاق سیری‌ناپذیری به پیشرفت دارند
کارمندانی که لایق بیشترین ارزش احترام و قدردانی هستند و باید بیشترین میزان پاداش را داشته باشند، آن کسانی هستند که همیشه به دنبال پیشرفت بیشتر هستند. آنها در سمینارها و دوره‌های آموزشی مختلفی شرکت می‌کنند؛ زود به محل کار می‌رسند تا در مورد آخرین تحولات مربوط به حوزه‌ی کاریشان اطلاعات جمع‌آوری کنند. کسی که تمایل زیادی به اشتراک دانسته‌هایش دارد و به دیگر کارمندان شرکت اطلاعات مفید می‌دهد، باید به عنوان یک کارمند شایسته و نمونه شناخته شود.

shutterstock

2. آنها منافع شخصی خود را فدای منافع و پیشرفت تیم می‌کنند
شما باید به این مورد توجه زیادی داشته باشید. کارمندانی که خودخواه نیستند، فعالیت‌هایشان را به رخ نمی‌کشند و به ملایمت رفتار می‌کند. اما کارمندان باارزش علاقه‌ی خودشان به موفقیت را در اولویت دوم قرار می‌دهند و موفقیت تیم برایشان اهمیت بیشتری دارد. آنها به تصویر بزرگ‌تر می‌اندیشند. یک نمونه‌ی بارز این مورد تیم فروش است. کارمندی که همیشه دیگران را تشویق می‌کند، ایده‌های مختلفی پیشنهاد می‌دهد، آموزش اضافی می‌بیند، نشان می‌دهد که شرکت برایش از درجه‌ی اهمیت بیشتری برخوردار است تا دریافت پورسانت یا جلب توجه.

Meeting

3. آنها می‌دانند که چگونه از اشتباهات دیگران چشم‌پوشی کنند
بعضی از کارمندان اهل برقراری ارتباط نیستند و نمی‌توانند کسانی را که زیاد صحبت می‌کنند، تحمل کنند. این کارمندان یک رفتار از خود راضی دارند که معمولا بر روحیه‌ی اطرافیانشان هم تاثیر منفی می‌گذارد. اما کارمندانی هم هستند که از اشتباهات همکاران‌شان چشم‌پوشی می‌کنند. چنین اشخاصی درک می‌کنند که همه می‌توانند خودشان را اصلاح و اشتباهات‌شان را جبران کنند. وقتی که کارمندی اخلاق ایرادگیری و عیب‌یابی نداشته باشد، می‌تواند به همه برای پیشرفت بیشتر انگیزه دهد.

منبع : http://mag.digikala.com

زهرا غلامی