1-به مدل مویتان دقت کنید:

از آرایشگر خود بخواهید موهایتان را به شکلی کوتاه و آرایش کند که چهره تان کشیده تر و ظریف تر نشان دهد. موهای بلند و لایه لایه برای این هدف بهترین مدل است.
۲-صندل های ظریف نپوشید :

اگر پاهای پهن و بزرگی دارید، به سراغ صندل های ظریف و باز نروید. این صندلها پای شما را بزرگتر و زمخت تر نشان خواهد داد، برعکس کفش هایی را انتخاب کنید که پاهای شما را بپوشانند. کفش هایی که بند آنها در مچ پا بسته می شود هم پا را کوتاه تر و مچ پا را کلفت تر نشان خواهد داد.253330 583421671678145 982525313 n چه لباسی بپوشیم تا لاغرتر باشیم
۳-گن بپوشید:

امروزه انواع و اقسام گن در بازار وجود دارند که می توانید معایب اندام را به خوبی به خوبی بپوشانند. البته توصیه نمی کنیم همیشه و هر روز گن داشته باشید ولی استفاده از آن برای مهمانی ها و مراسم، یک الزام به شمار می رود.
۴-جوراب شلواری گن دار بپوشید:

بعضی از جوراب شلواری ها در قسمت کمر و ران دارای ساپورت پهن و محمکی هستند که این نواحی را جمع تر و لاغرتر نشان می دهند.
۵-سایز لباس مهم است:

لباس هایی که بیش از اندازه تنگ باشند، تمام عیب های بدن را به نمایش می گذارند. لباس هایی که بیش از حد گشاد هم انسان را چاق تر و درشت تر نشان می دهد. تنها لباس های مناسب هستند که درست اندازه اندام باشند.
۶-از لباس های با برش مربع یا مستطیل بپرهیزید:

لباس هایی که هیچ نوع برش عمودی یا انحنا در قسمت پهلو ندارند شما را درشت تر و بزرگتر نشان خواهد داد .
۷-از لباس های استرج و چسپان بپرهیزید:

لباس های استرج که کاملاً به تن می چسپند برجستگی ها را بیشتر از اندازه واقعی شان نشان می دهند در حالی که کسی که می خواهد لاغرتر به نظر برسد. باید سعی کند توجه را از این برجستگی ها منحرف کند.
۸-رنگ سیاه خوب است:

رنگ سیاه خاصیت لاغرتر نشان دادن را دارد به ویژه برای شلوار، دامن و پیراهن بسیار زیباست، البته مراقب باشید در مشکی پوشیدن افراط نکنید چون انسان را افسرده می کند.
۹-لباس های ساده بپوشید:

طرح های ساده می تواند نگاه ها را فریب دهد و عیوب بدن را بپوشاند بنابراین هرگز سراغ طرح های شلوغ نروید.
۱۰-شلوار راسته بپوشید:

شلوارهای راسته که فاق نسبتاً کوتاهی دارند پاها را باریکتر و کشیده تر می کنند در حالی که شلوارهای استرج یا گشاد و فاق بلند حجم باسن و ران را بیشتر نشان می دهند.
۱۱-دامن فون بهترین است:

دامن های فون در قسمت باسن کاملاً اندازه هستند و هر چه پایین تر می روند آزادتر و گشاد تر می شوند. به همین خاطر اندام را متناسب تر و هماهنگ تر نشان می دهند. قد دامن هم اگر تا زانو و زیر زانو باشد پاها را خوش حالت تر و متناسب تر می سازد.
۱۲-عیوب را بپوشانید:

به عنوان مثال اگر کمی چربی اضافه در ناحیه شکم دارید با پوشیدن بلوز ها و تاپ های بلند تر روی آن را بپوشانید. یا اگر بازوهایتان درشت است، لباس های آستین بلند بپوشید به این ترتیب توجه ها از معایب اندامی شما منحرف می شود.
۱۳-قسمت های چاق را شلوغ نکنید:

مثلاً اگر باسن بزرگی دارید از پوشیدن شلوارهای گشاد و پر از جیب در ناحیه ران و باسن بپرهیزید. تزئینات و اضافات در طراحی لباس توجه را به آن قسمت ها جلب می کند.
۱۴-زیبایی های اندام را برجسته تر کنید:

اگر پاهای زیبایی دارید یا اگر کمرتان باریک و زیباست لباس هایی بپوشید که به جای جلب توجه دیگران به قسمت های عیوب بدن نگاه ها به سمت زیبایی های اندامتان جلب شود.
۱۵-کفش پاشنه بلند بپوشید:

کفش پاشنه بلند قد را بلندتر و پاها را کشیده تر نشان می دهد. کفش های لژ دار هم همین خاصیت را دارند.
۱۶-لباس های تک رنگ انتخاب کنید:

لباس های تک رنگ توجه را از بالا به پایین جلب می کنند نه به صورت چپ به راست. بنابراین چشم بعد ارتفاعی را بیشتر می بیند تا بعد پهنا و عرضی بدین ترتیب شما بلندتر و لاغرتر هم به نظر می رسید.
۱۷-توجه را به سمت صورتتان ببرید:

با یک آرایش ملایم و زیبا کاری کنید که توجه اطرافیان به جای اندام شما به چهره زیبایتان منحرف شود.
۱۸-به نوع ایستادن و نشستن خود دقت کنید:

سرتان را بالابگیرید، و قوز نکنید، شانه ها را به عقب بدهید، راست بنشینید و بایستید.

 

 

منبع : انجمن عروسانه