“نان بروتچن عسلی” | طرز تهیه نان بروتچن عسلی تغذیه مناسب بجه ها

پخت نان بروتچن عسلی,طرز تهیه نان برای مدرسه ای ها

نان بروتچن عسلی؛ تغذیه سالم در کیف مدرسه بچه‌ها

 

به جای اینکه هله هوله در کیف بچه ها پر کنید و آنها را به مدرسه بفرستید، و یا با ساندویچ های آماده با معده این بیگناهان بازی کنید، خودتان کمی حوصله به خرج دهید و این “نان بروتچن عسلی” ها را درست کنید و در کیفشان بگذارید.

 

مواد لازم برای نان بروتچن عسلی :

 آب گرم 1/2 و 2 پیمانه 
 روغن مایع   1/4 پیمانه
 عسل  1/2 پیمانه
 آرد سفید  1/2 و 3 پیمانه
پودر کاکائو 2 قاشق سوپخوری
پودر مایه‌ خمیر 2 قاشق سوپخوری
آرد نان سنگک ۲ تا ۳ پیمانه
نمک 1 قاشق چایخوری
بادام خرد شده 3 قاشق سوپخوری

 

طرز تهیه نان بروتچن عسلی :

ابتدا آب گرم، روغن مایع و عسل را با همزن برقی خوب بزنید تا مواد با هم مخلوط شوند. از مخلوط‌کن هم می‌توانید استفاده کنید، سپس آرد سفید را کم‌کم اضافه کرده و به هم زدن ادامه دهید.

 

در این زمان پودر کاکائو، پودر مایه خمیر و نمک را اضافه کرده و به هم زدن ادامه دهید تا مواد با هم مخلوط شوند. حالا خمیر را به مدت 10 دقیقه استراحت بدهید.

 

در این مرحله آرد نان سنگک را بیفزایید؛ البته هر بار یک پیمانه اضافه کرده، مخلوط ‌کنید تا خمیر نان حاصل شود. آرد نان سنگک را تا حدی بریزید که خمیر یکدستی حاصل شود و بیشتر ریخته نشود چون نان سفت می‌شود. ظرف حاوی خمیر را با کیسه نایلونی که از قبل کمی چرب کرده‌اید بپوشانید. حدود 30 تا 60 دقیقه به خمیر استراحت بدهید تا حجمش دو برابر شود.

 

بعد از زمان ذکرشده خمیر را به دو قسمت تقسیم کنید. هر کدام از خمیرها را با کیسه نایلون چرب شده بپوشانید و 5 دقیقه به هر کدام استراحت دهید. سپس آنها را داخل قالب نان که از قبل چرب کرده‌اید قرار دهید. مقداری بادام خرد شده هم روی آنها بریزید. در این مرحله هم باید حدود 30 تا 60 دقیقه به خمیرها استراحت دهید تا حجمش دوبرابر شود.

 

حدود 10 دقیقه قبل از اینکه زمان استراحت نان‌ ها تمام شود، فر را با دمای 180 درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. نان‌ ها را به مدت 40-30 دقیقه داخل فر قرار دهید تا بپزد.

 

منبع : مجله آشپزی مثبت – bartarinha.ir